[2003Server] .NET Runtime error in eventlog

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De laatste tijd krijgen we op de onze terminal server enorm veel foutmeldingen, het gaat om de volgende:
Event Type: Error
Event Source: .NET Runtime
Event Category: None
Event ID: 0
Date: 28-2-2007
Time: 12:44:54
User: N/A
Computer: TC
Description:
The description for Event ID ( 0 ) in Source ( .NET Runtime ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Unable to open shim database version registry key - v2.0.50727.00000.
Ik heb gezocht op google en op de KB van microsoft, maar op beiden niet veel kunnen vinden, ook niet met het openen middels de AUXSOURCE parameter. Het lijkt er op dat we er vooralsnog geen problemen door hebben gekregen, maar je weet maar nooit.

Iemand een idee wat het is en hoe we dit kunnen oplossen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Daar is een hotfix voor: FIX: A .NET Framework 2.0-based application may require read/write permissions to a registry key even though the application only has to read the registry key
edit:
misschien ook wel nuttig om te vermelden dat ik al vele terminal servers zonder problemen voorzien heb van deze patch :)

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 12-03-2007 12:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:05:
Daar is een hotfix voor: FIX: A .NET Framework 2.0-based application may require read/write permissions to a registry key even though the application only has to read the registry key
edit:
misschien ook wel nuttig om te vermelden dat ik al vele terminal servers zonder problemen voorzien heb van deze patch :)
Kijk, daar hebben we wat aan, en ik heb nog wel zo gezocht in de KB 8)7

Anyway, bedankt!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hmm kan de fix niet downloaden.. heb er ook veel last van op enkele Terminal Servers

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gewoon even bellen (staat er toch) dan heb je hem in 15 minuten

A wise man's life is based around fuck you