ADSL2 router met wifi en Gbit

Pagina: 1
Acties:

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 14:03
Ik heb de hele pricewatch door gespit en de websites van alle bekende fabrikanten afgezocht naar wat ik zoek maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik zoek een ADSL2 modem met ingebouwde router, wifi en Gbit poort. Voor zover ik kan vinden bestaat dit niet, of weet er iemand 1 die dit wel allemaal heeft?

De reden dat ik graag alles in 1 wil is gemak en ruimte en verbruik besparing.
De snelheid van wifi vind ik niet heel belangrijk want het is alleen voor laptops waarop alleen wat geinternet en gemailed wordt.
De Gbit poort is van belang omdat op de router een HTPC aangesloten gaat worden waar HD materiaal over gestreamd wordt. Ik realiseer me dat dit ook over 100Mbit gaat, maar om op te toekomst voorbereid te zijn heb ik liever meteen Gbit.

Iemand een tip voor een model wat ik over het hoofd zie?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:30
Deze schijnt goed te zijn maar is enkel router, je moet er dus een ADSL modem voor zetten.

D-Link heeft ool ADSL modems maar deze een hebben 10/100mbit switch.

Verwijderd

De standaard goedkope alles-in-een apparaten (met modem, switch, router, firewall etc) zijn gerricht op gebruik in thuissituaties en kleinere (SOHO) bedrijven. Vrijwel alle wat grotere bedrijven gebruiken een aparte modem of modem/router en switch, om het geheel "op maat" voor het bedrijf te kunnen krijgen.

Het best lijkt me dan een combinatie van een eenvoudige ADSL 2+ modem met een firewall/router/gigabit switch. Dat eerste is niet al te prijzg en dat tweede moet vast wel te vinden zijn.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
ik heb die D-link DGL 4300 icm met een switch en modem. Werkt perfect.
Ik denk dat het het beste is (zoals al gezegd) om afzonderlijke apparaten te kopen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Rusty
Ik denk dat ik maar voor de D-link moet gaan gezien die erg goed schijnt te zijn icm een simpel modem. Huidige modem is beetje brak dus die moet vervangen worden.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb er zo'n 3tal geinstalleerd bij familie en kennissen. Voor mij is het vooral handig
5 Gbit porten, 1 naar switch. 3 naar server , 1 naar cliënt.
Ik download ontzettend veel, altijd veel data verkeer (films + software).
Hij is nog nooit in de soep gelopen, mooie interfaces en handige tools.
Misschien dat het een beetje lastig is om alleen nog maar een modem te vinden.
tegenwoordig is alles modem + router en/of switch..

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Rusty
Dat lijkt erg veel op mijn situatie (op de 3 naar server na dan, heb je 3 servers of zit er load balancing op je server?) dus ik ben blij te horen dat hij bevalt. Ik ga zeker voor de Dlink.

Pagina: 1