Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdtje aan het puzzelen en loop op een aantal zaken vast. Aan gezien dat meer mensen meer weten dan 1. Wil ik me probleem delen met jullie...
Test opstelling:
Het gaat om het volgende systemen:
Dos pc:
Pentium 1 120 mhz
Geheugen 32 mb
Netwerkkaart 3COM Etherlink III 3c5098 TP ISA
Besturingssysteem MS Dos 6.22
Hardeschijf 850 mb bestandsysteem Fat 16
Pc tussen dos pc en netwerk:
Pentium 4 2.8 ghz
Geheugen 512 mb
Netwerkkaart Intel pro/1000 MT
Besturingssysteem MS Windows XP Pro SP2
Hardeschijf 40 gb bestandsysteem NTFS
Doel:
Continu netwerk verbinding met xp pc (via crosslink kabel)
Zo dat het programma wat in dos draait zijn logs gelijk naar een netwerk map kan sturen i p v op een hardeschijf van de dos machine..
Waarloop ik op vast:
* Zo lang er verbinding is kan er geen ander programma aan geroepen worden in dos omgeving.
(moet een netwerk verbinding hebben naar de xp machine. maar tegelijke tijd ook een process programma kan draaien in dos)
TCI/IP instellen:
* in MS DOS Net Client 3.0 installatie krijg ik alleen protocol netbeui te zien. en krijg het niet voor elkaar dat ik TCI/IP. kan kiezen in Net installatie menu.
Alvast bedankt voor jullie tijd..
Ps heel van jullie raden deze uitleg aan. maar helaas is de link offline wie heeft dat document nog bewaard... (http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm)
Ik ben al een tijdtje aan het puzzelen en loop op een aantal zaken vast. Aan gezien dat meer mensen meer weten dan 1. Wil ik me probleem delen met jullie...
Test opstelling:
Het gaat om het volgende systemen:
Dos pc:
Pentium 1 120 mhz
Geheugen 32 mb
Netwerkkaart 3COM Etherlink III 3c5098 TP ISA
Besturingssysteem MS Dos 6.22
Hardeschijf 850 mb bestandsysteem Fat 16
Pc tussen dos pc en netwerk:
Pentium 4 2.8 ghz
Geheugen 512 mb
Netwerkkaart Intel pro/1000 MT
Besturingssysteem MS Windows XP Pro SP2
Hardeschijf 40 gb bestandsysteem NTFS
Doel:
Continu netwerk verbinding met xp pc (via crosslink kabel)
Zo dat het programma wat in dos draait zijn logs gelijk naar een netwerk map kan sturen i p v op een hardeschijf van de dos machine..
Waarloop ik op vast:
* Zo lang er verbinding is kan er geen ander programma aan geroepen worden in dos omgeving.
(moet een netwerk verbinding hebben naar de xp machine. maar tegelijke tijd ook een process programma kan draaien in dos)
TCI/IP instellen:
* in MS DOS Net Client 3.0 installatie krijg ik alleen protocol netbeui te zien. en krijg het niet voor elkaar dat ik TCI/IP. kan kiezen in Net installatie menu.
Alvast bedankt voor jullie tijd..
Ps heel van jullie raden deze uitleg aan. maar helaas is de link offline wie heeft dat document nog bewaard... (http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:58 ]