Toon posts:

Dos to XP

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdtje aan het puzzelen en loop op een aantal zaken vast. Aan gezien dat meer mensen meer weten dan 1. Wil ik me probleem delen met jullie...

Test opstelling:

Het gaat om het volgende systemen:
Dos pc:
Pentium 1 120 mhz
Geheugen 32 mb
Netwerkkaart 3COM Etherlink III 3c5098 TP ISA
Besturingssysteem MS Dos 6.22
Hardeschijf 850 mb bestandsysteem Fat 16

Pc tussen dos pc en netwerk:
Pentium 4 2.8 ghz
Geheugen 512 mb
Netwerkkaart Intel pro/1000 MT
Besturingssysteem MS Windows XP Pro SP2
Hardeschijf 40 gb bestandsysteem NTFS

Doel:

Continu netwerk verbinding met xp pc (via crosslink kabel)
Zo dat het programma wat in dos draait zijn logs gelijk naar een netwerk map kan sturen i p v op een hardeschijf van de dos machine..

Waarloop ik op vast:

* Zo lang er verbinding is kan er geen ander programma aan geroepen worden in dos omgeving.
(moet een netwerk verbinding hebben naar de xp machine. maar tegelijke tijd ook een process programma kan draaien in dos)

TCI/IP instellen:
* in MS DOS Net Client 3.0 installatie krijg ik alleen protocol netbeui te zien. en krijg het niet voor elkaar dat ik TCI/IP. kan kiezen in Net installatie menu.
Alvast bedankt voor jullie tijd..

Ps heel van jullie raden deze uitleg aan. maar helaas is de link offline wie heeft dat document nog bewaard... (http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:58 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 17:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:33:
Probleemstelling:

Heb verschillende bootdisk geprobeert die zijn me probleempjes waar ik opvast liep:

* Zo lang er verbinding is kan er geen ander programma aan geroepen worden in dos omgeving.

* in MS DOS net installatie krijg ik alleen protocol netbeui te zien. en krijg het niet voor elkaar dat ik TCI/IP. kan kiezen in Net installatie menu.
Sorry, maar ik volg je niet.

Je zet bij je probleemstelling geen problemen, maar constanteringen. Daarbij volg ik je constantering niet.

Mijn vragen:
• Wat probeer je te bereiken?
• Wat is je probleem, waardoor je je doel niet kan bereiken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Ik neem aan dat je in DOS een tooltje draait voor de verbinding, en je probleem is dat als je een ander programma draait je verbinding weg is?

Dat is volgens mij een beetje evident aan MS DOS, het is niet opgezet voor multitasking. Misschien dat het kan met een 3rd party tool, als je in google zoekt op "dos multitasking" kom ik wel wat projectjes/ hints tegen. Misschien moet je het daar mee proberen.

Dat TCP/IP onder DOS weet ik niets van, maar wat wil je doen waarbij netbeui niet goed genoeg is (let op, netbeui is standaard niet meer meegeleverd bij xp, maar je kan het makkelijk installeren)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de omschrijving aan gepast..

Werkt netbeui ook onder Dos? dacht dat die alleen onder windows omgeving werkte..

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
PROTOCOL.3C5:
[network.setup]
version=0x3110
netcard=ELNK3,1,ELNK3,1
transport=tcpip,TCPIP
lana0=ELNK3,1,tcpip

[TCPIP]
NBSessions=6
SubNetMask0=255 255 255 0
IPAddress0=192 168 1 101
DisableDHCP=1
DriverName=TCPIP$
BINDINGS=ELNK3
LANABASE=0

[protman]
DriverName=PROTMAN$
PRIORITY=MS$NDISHLP

[ELNK3]
DriverName=ELNK3$

Standaart System.3c5
% DO NOT REMOVE THIS VARIABLE
rem REM THIS IS AN AUTOGENERATED FILE

US

----------START HERE---------
[network drivers]
netcard=ELNK3.DOS
transport=tcpdrv.dos,nemm.dos
devdir=%RAMDRIVE%\NET
LoadRMDrivers=yes

[386enh]
TimerCriticalSection=5000
UniqueDosPSP=TRUE
PSPIncrement=2

[Password Lists]
*Shares=%RAMDRIVE%\net\Share000.PWL

[network]
sizworkbuf=1498
filesharing=yes
printsharing=yes
autologon=yes
computername=trikon
lanroot=%RAMDRIVE%\NET
username=pl14
workgroup=workgroup
reconnect=yes
dospophotkey=N
lmlogon=0
logondomain=0
preferredredir=basic
autostart=basic
maxconnections=8

Zo heb ik nu via een boot disk ingesteld.
Moet deze disk boot vervolgens maakt hij een ram drive aan daar worden deze gevens naar uit gepakt. Hoef ik alleen deze bestanden aan te passen?

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03 20:26

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Via je andere (onnavolgbare) topic kom ik hier terecht.

Kan je iets meer vertellen over wat je van plan bent? Misschien is er een oplossing mogelijk onder een ander OS? Een lichte Linux draait uitstekend op zo'n oude machine en lijkt veel meer geschikt voor zo'n multitask dan DOS. Maar of dat een alternatief is hangt af van de applicatie die je onder DOS draait.

specs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Netwerken onder DOS (Ook met TCP/IP) werken prima hoor, kijk maar eens naar Norton Ghost... Deze levert een hele tool mee waarmee je met naar ik dacht Caldera DOS een netwerkverbinding maakt naar de Ghost-server, om vervolgens een image over de PC uit te rollen.

Wat je wil is dus prima mogelijk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jah zoek ff ergens Norton Ghost op, maak een TCP/IP Bootflop met drivers voor de netwerkkaart van die DOS bak.
Pleur alle Ghost related dingen er uit en gooi een regeltje in je autoexec.bat die een share aanmaakt (net use driveletter: \\sharenaam)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Linux valt af omdat er gebruik wordt gemaakt van machine aansturing via Dos programma.

Ga me even storten op Noton ghost bedankt!
Pagina: 1