Geachte lezer,
Ik heb een kleine functie geschreven, zodat ik een selectbox krijg met bijvoorbeeld 3 keuzes voor een jaartal. Beetje lastig uit te leggen, hij is niet zo ingewikkeld, maar hij werkt niet. Hij geeft helemaal geen waardes tussen de <option> tags.
Misschien kan ik hem beter even laten zien, dat is wat duidelijker hoop ik:
$naam = naam van de selectbox
$aantalvooruit = het aantal jaren dat de functie bovenop het huidige jaar moet doen.
Dus met deze info:
genYears("test", "5")
Wil ik deze output hebben
Ik hoop dat het duidelijk is, ik kom er niet uit....ik weet zeker dat ik iets over het hoofd zie...maargoed, alvast bedankt.
Ik heb een kleine functie geschreven, zodat ik een selectbox krijg met bijvoorbeeld 3 keuzes voor een jaartal. Beetje lastig uit te leggen, hij is niet zo ingewikkeld, maar hij werkt niet. Hij geeft helemaal geen waardes tussen de <option> tags.
Misschien kan ik hem beter even laten zien, dat is wat duidelijker hoop ik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function genYears($naam, $aantalvooruit) { $huidigjaar = date("y"); $aantalvooruit = ($huidigjaar + $aantalvooruit); $output = "<select name=\"$naam\">"; for($d=$huidigjaar;$d==$aantalvooruit;$d++) { $output .= "<option value=\"$d\">20".$d."</option>"; } $output .= "</select>"; return $output; } |
$naam = naam van de selectbox
$aantalvooruit = het aantal jaren dat de functie bovenop het huidige jaar moet doen.
Dus met deze info:
genYears("test", "5")
Wil ik deze output hebben
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <select name="test"> <option value="07">2007</option> <option value="08">2008</option> <option value="09">2009</option> <option value="10">2010</option> <option value="11">2011</option> </select> |
Ik hoop dat het duidelijk is, ik kom er niet uit....ik weet zeker dat ik iets over het hoofd zie...maargoed, alvast bedankt.