Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wil je de verbranding verbeteren, dan kun je er bijvoorbeeld zo`n reinigingsgoedje ingooien. Goedkope oplossing van 5-7 euro.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Bougies zijn overigens mooi schoon en zien er relatief nieuw uit. Ook de compressie van de verschillende cilinders is niet echt afwijkend.
ps. door m'n vorige werk weet ik wat meer van autotechniek dan standaard. Daardoor valt het mij ook op dat mijn auto een vrij sterke benzine lucht produceerd, in mijn ogen een te sterke...
Overigens is mijn einddemper versleten en die wordt binnenkort vervangen. Dat zal hoe dan ook invloed hebben...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Uit het hoofd heeft die zwarte flesjes: Injectie/brandstof-cleaner
Rode: uitstoot verminderen (deze moet jij hebben, denk ik)
Gele: kleppenreiniger
grijze: all-in-one oplossing
Maar gewoon een keertje een volle tank 98 kan ook heel goed werken om alles weer even schoon te branden
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Kan een mens ooit teveel computers hebben?
Vertaling: hoe is toestand van de luchtfilter?
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2007 21:17 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 23544
WhaahChevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:16:
Een BMW zuigt dus de meest logische vraag is dan: "Zuigt dat kreng wel?"
Zat ook al te denken aan halve verbranding door ademnood... of inspuiting te rijk afgesteld...
Ik rij inmiddels ruim een maand met BP Ultimate, dus schoonbranden gebeurt wel. Maar ik zit er wel over te denken om een keer een flesje inject reiniger in de tank te gooien. Na 120k kan dat geen kwaad. De Gele STP heeft weinig zin, in BP Ultimate zit een vergelijkbaar additief waarvan de werking door o.a. TNO is bewezen. Rode zal ik eens na moeten kijken wat het doet, maar ik denk ook hetzelfde als één van de additieven van BP Ultimate...Michael Knight schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:27:
Er zijn idd verschillende soorten. Ik gebruik ze wel eens van STP.
Uit het hoofd heeft die zwarte flesjes: Injectie/brandstof-cleaner
Rode: uitstoot verminderen (deze moet jij hebben, denk ik)
Gele: kleppenreiniger
grijze: all-in-one oplossing
Maar gewoon een keertje een volle tank 98 kan ook heel goed werken om alles weer even schoon te branden
Het luchtfilter ziet er schoon uit, maar die gaat binnenkort sowieso vervangen worden (samen met het olie- en brandstof filter en alle vloeistoffen).Chevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:16:
Een BMW zuigt dus de meest logische vraag is dan: "Zuigt dat kreng wel?"
Een rijke afstelling wordt lastig. De injectie en ontsteking zijn volledig elektronisch geregeld en alleen een andere chip-programering zal dat waarschijnlijk kunnen vervangen. (tenminste, klopt dat Chevy454?)Anoniem: 23544 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:45:
[...]
WhaahDie zit!
Zat ook al te denken aan halve verbranding door ademnood... of inspuiting te rijk afgesteld...
Het is ook niet zo dat opvallend meer toeren draait met een koude motor. Zowel warm als koud ligt het stationair toerental <1000 rpm (gok tussen de 800 en 900 maar dat is niet helemaal goed te zien op de teller).
Wel is me opgevallen dat een aantal vacuumslangetjes er wat poreus uitzien. Zouden die ook de oorzaak kunnen zijn?