[.NET] Dynamisch .config-filepath bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaring hebben met @ runtime bepalen welke config-file gebruikt moet worden ?

Ik heb heel wat blogposts/pagina's gelezen waar gebruik gemaakt werd van FileConfigurationSource, maar dit is steeds voor db/logging/etc, maar niet voor de applicationsettings.

Ik wil gewoon gebruik maken van de generated settings file, zodat ik Settings.MyProperty kan gebruiken, maar ik wens wél dynamisch te bepalen waar de .config file staat.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als je .Net 2.0 gebruikt kun je via ConfigurationManager.OpenExeConfiguration een pad opgeven naar een configuratiebestand.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Blizard
  • Niet online
Klopt, maar dan krijg je een config-object terug waar je zelf string based in een dictionary kan zoeken. Ik had gehoopt dat ik toch nog de Settings-code file kon gebruiken ?

Ook kan je bij die oplossing alleen maar de appsettings/add key structuur gebruiken ... niet de nieuwe config-settings manier !?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

My bad. De ApplicationSettingsBase volgt altijd een vast patroon wat bestandsnamen en locaties betreft dus ik denk niet dat je die makkelijk kunt aanpassen.
Wat je wel kunt doen is de SettingsProvider klasse overriden en dan zelf de locaties bepalen waar je je config vandaan wil halen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Waarom wil je dit eigenlijks? Misschien is het ook op een andere manier op te lossen.

Skill is when luck becomes a habit.

• Blizard
  • Niet online
Afhankelijk van waar de applicatie terecht komt moet een andere set van settings gelden. Om niet voor iedere setting een major if-statement te gaan schrijven is er gekozen om 1 keer in het begin van de application start de juiste config file te nemen.

Ik kijk even of ik wat kan met de SettingsProvider

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Blizard schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:32:
Afhankelijk van waar de applicatie terecht komt moet een andere set van settings gelden. Om niet voor iedere setting een major if-statement te gaan schrijven is er gekozen om 1 keer in het begin van de application start de juiste config file te nemen.

Ik kijk even of ik wat kan met de SettingsProvider
Hint: Pak de IOC container van Spring.NET

• Blizard
  • Niet online
In sommige bedrijven kan je niet zomaar even iets 'nemen en implementeren'. Spring.NET kan dus jammer genoeg niet :(
Pagina: 1