Toon posts:

Budget of Multimedia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is ondertussen aangepast. Ik wil gewoon een zo goedkoop mogelijk pc'tje in elkaar zetten. Maar wel met een goede muis en toetsenbord.

Beste Tweakers,

Ik ga zelf een pc'tje in elkaar zetten maar ik twijfel nog of ik hiermee WoW maximaal kan draaien. Ik heb veel gekeken naar budget en heb nu een budget systeempje bedacht. Het budget systeem ziet er leuk uit, ik heb nog een 128mb AGP 6600gt kaart liggen.

Het is allemaal samengesteld bij Azerty, dus als jullie verbeteringen/tips hebben, heb ik het lieft een onderdeel dat bij Azerty ook verkrijgbaar is. Tenzij er het hele systeem ergens anders inelkaar te zetten is.

Budget PC:

CPU:
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed € 100,75
Moederbord:
ASRock AM2NF3-VSTA € 51,00
Geheugen:
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 68,91
Hardeschijf:
Seagate Barracuda 7200.9 160 GB 7200 RPM Ultra-ATA/100 € 51,10
Brander:
Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,38
Behuizing:
AOpen ES45B, Zilver en zwart € 39,29
Scherm:
Acer AL1916WAs, Zilver/Zwart, 19 " € 180,67
Toetsenbord:
Logitech G15 Gaming Keyboard, Zwart, Retail € 67,31
Muis:Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail € 45,87

Totaal € 629,79

Vragen :? :?
- Past mijn 128MB 6600GT AGP kaart hier in? Ik heb ondertussen een ander mobo gevonden.
- Ik heb het idee dat ik een betere hardeschijf, meer ruimte, kan krijgen. Welke is dan goed bij Azerty? Harde schijf is ook al aangepast.
- Ik heb nergens benchmarks of configuratie kunnen vinden voor WoW, dus is dit systeem goed genoeg voor de maximale instellingen? Ik zou hier alleen nog wat meer bevestiging voor willen hebben a.u.b als de combinatie van de hardware volgens jullie geen problemen op zal leveren.

KangarooJack

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:48 . Reden: Update ]

Verwijderd

- Je hebt een moederbord gekozen die gebruikt maakt van PCI-e. Hier past dus geen AGP videokaart in.

- Je kan bijvoorbeeld een samsung 250GB schijf kiezen voor 60 euro. Je betaald dan een kleine 2 tientjes extra en je hebt aanzienlijk meer schijfruimte.
http://www.azerty.nl/prod...200-rpm-8-mb-sata-ii.html

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ OnnoK123

Bedankt voor je snelle reactie, ik verwachte het eigenlijk al een beetje. Ik zal op zoek gaan naar een goed AGP moederbord, als niemand hier zo snel eentje weet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

• Die AGP kaart pas niet in een PCI-e slot :)
• Hitachi is een goed merk :) Anders zou je kunnen kijken naar een Seagate 7200.10 :)
• Je hebt op het internet een soort programma die je pc benched als je pc sommige spellen kan afspelen. Zelf denk ik dat alles wel op max kan spelen (WoW dan).
• Tuurlijk kan het nut hebben :)
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:37:
@ OnnoK123

Bedankt voor je snelle reactie, ik verwachte het eigenlijk al een beetje. Ik zal op zoek gaan naar een goed AGP moederbord, als niemand hier zo snel eentje weet.
Je kan kijken naar een Asrock dual moederbord :) Dan kan je later eventueel nog een PCI-e kaart gebruiken :)

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 12-03-2007 10:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Het valt me trouwens op dat je een vrij duur toetsenbord en muis combineert bij een budget systeempje.. Deze 2 zijn samen al een stukkie duurder dan het kloppende hart de processor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties.

Ik heb ondertussen de hardeschijf vervangen, voor een tientje meer bijna dubbele ruimte. Bedankt Outerspace :D
De reden voor het toetsenbord/muis is dat ik daar in kan investeren omdat ik het kan houden als ik over 6-12 maanden een nieuw systeem aanschaf.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Tja, dit is wel een lastige situatie. Je moet eerst goed weten wat je wilt, voordat je gaat samenstellen. Het systeem wat je nu op hebt gesomd is niet echt toekomstbestendig. Voor WoW is het voldoende, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om een volledig nieuw systeem te kopen met een budget van 800 euro of meer. Als je die optie hebt natuurlijk. Elk honderdje die je erbij kan gooien geeft je weer een stuk meer snelheid en comfort.

Ik ben bang dat je met dit systeem over een jaar al niet veel meer kunt. Ook las ik dat je over 6 tot 12 maanden alweer een systeem wilt aanschaffen. Die twee aankopen zou ik combineren tot 1 systeem, want alles wat je nu koopt, zul je dan waarschijnlijk al weer vervangen. Beetje zonde van het geld misschien. Succes verder!

[ Voor 17% gewijzigd door geert1 op 12-03-2007 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ geert1

Combineren in een koop zou inderdaad kunnen, maar ik denk dat ik voorlopig nog wow speel en dus die extra hondertjes langzaam in waarde zal zien dalen.

En, ik zou wel willen weten hoeveel beter een systeem van 800 is. Ik heb deze namelijk bijna letterlijk overgenomen van de BBG en heb er zelf niet veel verstand van.

• geert1
Zoals ik al zei zou het niet mijn eerste keuze zijn om nu 650 euro uit te geven, en over een jaar nog eens 1000 of meer. Je krijgt meer waar voor je geld als je nu bijvoorbeeld 1200 euro uitgeeft. Dan kun je gewoon een vlotte gaming-bak samenstellen die jaren mee gaat. Je zou dan een Core 2 Duo processor en een snelle PCI-e videokaart kunnen nemen, wat een wereld van verschil maakt qua performance. Het argument wat je noemt dat een multimedia-systeem die je nu koopt over een half jaar voor minder geld te verkrijgen is, dat geldt natuurlijk altijd voor elke pc. Dat is geen reden om aankoop uit te stellen.

Maar als je echt weloverwogen dit tijdelijke systeem wilt aanschaffen, of je hebt het budget nog niet om het groter aan te pakken, dan kan het ook zo. Je zit dan binnen dit budget al aardig in de goede richting, behalve dat die videokaart niet in dit moederbord past. Daarnaast vind ik de behuizing/voeding wel erg goedkoop. Ik zet mijn twijfels bij de kwaliteit. Misschien is de Antec NSK4400 een beter alternatief. Veel meer kwaliteit, en een A-merk voeding met genoeg vermogen. Kost je 70 euro, wat nog steeds erg goedkoop is. De rest van dit systeem gaat wel draaien, al is het zoals ik al zei niet echt toekomstbestendig.
-

Verwijderd

Topicstarter
@geert1

Bedankt voor je reactie, ik heb de behuizing uit de BBG van tweakers. Ik ga er wel vanuit dat de kast goed is, of wijkt mijn systeem teveel van de bbg af? Anders als meerdere mensen mij deze kast afraden zal ik inderdaad een andere kiezen

Verwijderd

Of je nu wel of niet nu een pc koopt, heb ik nog een opmerking op de de huidige config. Het gekozen moederbord is voor socket 939, terwijl je een AM2 processor met DDRII geheugen hebt.

Verder ben ik het met de rest eens dat je beter in 1 keer een goed systeem kunt samenstellen. Dit zou ik doen na 24 april aangezien intel dan zn prijzen met een procentje of 40 gaat verlagen en de midrange directx 10 videokaarten er dan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ander moederbord gevonden met AM2 Socket, ik hoop dat deze goed is.
ASRock AM2NF3-VSTA

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

@geert
Het argument wat je noemt dat een multimedia-systeem die je nu koopt over een half jaar voor minder geld te verkrijgen is, dat geldt natuurlijk altijd voor elke pc. Dat is geen reden om aankoop uit te stellen.
Waarom niet? Het is een hele goede reden, het is zelfs dom om niet een half jaar te wachten als je pc het nog ff uit houd, er staat nu zoveel te gebreuren in dit half jaar. En ik vind het belagelijk dat het elke keer weer word gezegt. En dan zeg jij natuurlijk "maar dan blijf je aan het wachten" wat een onzin. 8)7

Je moet zelfs wachten totdat je niet meer kan wachten of echt niet meerwilt wachten.

Voordeeld van nog even tevreden zijn met wat je hebt. ;)

1. Meer voor het zelfde geld.
2. Nieuwe techniek.
3. Beter voor het milieu.
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:49:
Ik heb nu een ander moederbord gevonden met AM2 Socket, ik hoop dat deze goed is.
ASRock AM2NF3-VSTA
Als je AM2 neemt dan kan je geen agp gebruiken omdat er geen mobo meer zijn die agp ondersteunen.(en het asrock-dual bordje is niet meer te koop)

Kan je niet beter ietds 2e hands over nemen van een mede tweaker hier in de V&A? Dan heb je meer voor minder. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 12-03-2007 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ mad_max234

Dat kan inderdaad wel een idee zijn, het enige probleem is dat ik niet veel verstand van computers heb. Dus ik weet niet precies wanneer de prijs/kwaliteit goed is. Als iemand mij hier bij wil helpen zou ik het erg waarderen.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:58:
@ mad_max234

Dat kan inderdaad wel een idee zijn, het enige probleem is dat ik niet veel verstand van computers heb. Dus ik weet niet precies wanneer de prijs/kwaliteit goed is. Als iemand mij hier bij wil helpen zou ik het erg waarderen.
Ik wil je wel helpen, stuur maar een emailtje met de links van wat je zou willen kopen.

Je kan ook bevoorbeeld de kast+voeding wel nieuw kopen, en de rest 2e hands. Er zijn vaak leuke upgrade setjes te vinden in de V&A.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:58:
@ mad_max234

22 april is de dag voor de processoren;) :
http://tweakers.net/nieuw...rke-prijsverlagingen.html

En tegen die tijd heeft nvidia zijn midrange directx 10 kaarten ook uitgebracht.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja daar zit ik ook op te wachten, wil namelijk een leuke E4300 score. :)

• geert1
mad_max234 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:55:
@geert
Waarom niet? Het is een hele goede reden, het is zelfs dom om niet een half jaar te wachten als je pc het nog ff uit houd, er staat nu zoveel te gebreuren in dit half jaar. En ik vind het belagelijk dat het elke keer weer word gezegt. En dan zeg jij natuurlijk "maar dan blijf je aan het wachten" wat een onzin. 8)7

Je moet zelfs wachten totdat je niet meer kan wachten of echt niet meerwilt wachten.

Voordeeld van nog even tevreden zijn met wat je hebt. ;)

1. Meer voor het zelfde geld.
2. Nieuwe techniek.
3. Beter voor het milieu.
In de meeste gevallen ben ik het met je eens. Wachten op het goede moment kan zeker zijn voordelen hebben, ik heb dit zelf ook gedaan. Dit geldt echter alleen als je nog een bestaand systeem hebt om de tijd mee te overbruggen. Maar de topicstarter in dit geval gaat een extra systeem aanschaffen om vervolgens te gaan wachten op een goed moment voor een pc-aankoop. Dat vind ik nu juist niet slim. Als je een goed systeem wilt, zou ik dat in één keer aanschaffen, niet in twee keer. Maar goed, die keuze is aan de topicstarter.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Niet dat is niet slim, maar ik doelde ook op een systeem dat je al in je bezit hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb ondertussen besloten om te wachten en eind april in een keer een goed systeem aan te schaffen. Ik denk dat ik wel alvast een toetsenbord en muis aanschaf aangezien deze prijzen wel stabiel blijven.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik zal wel zeggen dat de MX518 (muis) heerlijk is om mee te werken! Vooral de standen die je kunt wisselen en dergelijke zijn erg fijn.

Het tobo hebk nog nooit mee gewerkt en kan ik dus mijn ervaring niet over geven. Wel moet ik zeggen dat wanneer je nogal eens lang achter de puter zit (lees: uurtje of 2 - 3 achter elkaar) dan zou ik een ergonomischer toetsenbord nemen zoals de Microsoft Comfort Curve 2000. Deze heb je echter al voor 25 euro en dat scheelt ook weer in de portemonee natuurlijk.
Pagina: 1