[ASP] Formulier controle / cookies

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Ik heb een formulier gemaakt waarbij alle controles door een ASP script worden gecontroleerd. Er wordt dus geen gebruik gemaakt van Javascript.

Ik heb dit op de volgende manier gedaan:

Het formulier wordt ingevuld en men drukt op de knop verzenden, vervolgens controleert het formulier de ingevulde waarden. Als een ingevulde waarde niet juist is, dan ga ik terug naar het formulier met een "response.redirect" en de foutmelding in de URL.

Normaal gesproken verlies je met een response.redirect dan dus alle invoer, die je daarvoor hebt ingevuld. Dit heb ik opgelost, door alle ingevulde waarden in sessies te plaatsen, die ik dan weergeef in het formulier.

Echter als men cookies uit heeft staan, dan worden deze ingevulde waarden alsnog niet getoond.

Hoe kan ik dit beter oplossen ? Feitelijk wil ik dus gewoon na verzenden terug naar het formulier zonder response.redirect te gebruiken, maar wel met de foutmelding in de URL o.i.d.

Misschien alle ingevulde waarden in de URL plaatsen ? Of is er een betere oplossing ?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_guy op 12-03-2007 10:26 ]

Pay peanuts get monkeys !

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Serverside session gebruiken?

Ik ken zelf geen ASP, maar zo zou ik het doen bij PHP :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je form collection doorlopen en terugplaatsen op de betreffende elementen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Dutch_guy
Het gaat overigens om dit formulier:

http://thinktwice.xs4all.nl/kinkaart/form.asp

Als ik cookies aan heb staan, dan werkt alles prima. Vul ik bijvoorbeeld het eerste veld in en verder niets en ik klik op verzenden, dan krijg ik bij het volgende verplichte veld te zien, dat deze ingevuld moet worden. Tevens zie ik dan dat het eerste veld nog steeds is ingevuld. Zet ik cookies uit, dan is mijn eerste veld niet meer ingevuld.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:00
Post het formulier naar de zelfde pagina en doe ook daar de ook de foutafhandeling in.
Zo kun je de velden direct weer vullen met de post gegevens indien er iets mis gaat.

• Dutch_guy
RiCkY82 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:50:
Post het formulier naar de zelfde pagina en doe ook daar de ook de foutafhandeling in.
Zo kun je de velden direct weer vullen met de post gegevens indien er iets mis gaat.
Ik denk dat dat inderdaad de oplossing is. Ik ga daarmee aan de slag, thanks !!!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:50
RiCkY82 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:50:
dat zou goed werken ja.

misschien ook voordat je submit drukt al een check doen op javascript niveau.
met bijv.
http://yav.sourceforge.net/

• Dutch_guy
Javascript wilde ik deze keer juist niet gebruiken.

Het is bij dit formulier heel belangrijk dat de invoer goed is, en als Javascript uitstaat, dan werkt het al niet.

Pagina: 1