Toon posts:

Verpakkingsmateriaal terugsturen Maxtorschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maxtor sata harde schijf is defect en er zit nog tot 2008 fabrieksgarantie op. Ik heb er verder niks ongewoons mee gedaan dus ik ga er vanuit dat ik in aanmerking kom voor kostenloze vervanging bij Maxtor (nu inmiddels bij seagate toch?).

Op de website heb ik gevonden hoe je het terugsturen aan kan vragen en het juiste adres voor sturen naar Nederland gevonden. Ik moet het alleen in een door seagate goedgekeurde verpakking versturen op de aangegeven manier, anders kom ik niet in aanmerking voor garantie. Het blijkt dat ik zo'n speciale verpakking ergens zelf moet kopen. Weet iemand waar ik dit het beste kan doen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Misschien bij de winkel waar je de harddisk gekocht hebt? (Of de PC?) Of anders gewoon een computerboer in de buurt. Het gaat om een antistatische plastic zak en schuimrubber. Daaroverheen moet een stevige kartonnen doos.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:06

Coldcat

HODL

Denk dat je hem beter kunt terugbrengen naar de winkel waar hij gekocht is. Dan verpakken zij hem voor je en sturen hem kosteloos op, terwijl jij portokosten moet betalen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

ik stuur schijven (naar Seagate) altijd terug in een anti-statisch zakje met een plastic bakje eromheen dat de meeste computerwinkels nog hebben liggen.

rest vullen met piepschuim e.d. - doe dit echter NOOIT als je de hdd niet in een anti-statisch zakje heb gedaan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon in een ruime doos doen en de schijf aan alle kanten omringen door kranten moet voldoende zijn. Zo geavanceerd zijn die verpakkingen waarin ze schijven zelf terugsturen nl. ook niet.

[edit] en idd wel in een anti-statisch zakje doen, maar dat spreekt voor zich natuurlijk bij computerhardware ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 12-03-2007 10:27 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
niet moeilijk denken, gewoon advanced RMA aanvragen met je credit card, dan krijg je een drive opgestuurd en gebruik je hun verpakking om jouw drive terug te sturen, dit moet binnen 30 dagen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
IRCfreAk schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:53:
niet moeilijk denken, gewoon advanced RMA aanvragen met je credit card, dan krijg je een drive opgestuurd en gebruik je hun verpakking om jouw drive terug te sturen, dit moet binnen 30 dagen.
Niet iedereen heeft een CC.... Is wel de snelste en handigste manier (doe ik zelf ook).
was idd wel in de pre-seagate tijd

Zoals al gezegd, gewoon anders een antistatisch zakje eromheen en GOED inpakken (ik houd zelf als "regel" aan dat er overal 5cm val-dempend materiaal omheen moet zitten. Afhankelijk van wat ik heb liggen druk ik de doos vol... papiersnippers (papiervernietiger), "zakjes" lucht (veel geleverd door groothandels), bubbelschuim, en als ik geen van alles heb dan maak ik een soort van "kokers" van karton die ik rondom leg.

Nog nooit een negatieve opmerking of afwijzing gehad. t gaat er meer om dat het degelijk verpakt is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij is deze service niet meer beschikbaar sinds Seagate de RMA voor Maxtor schijven voor zijn rekening genomen heeft? Maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien?

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips.

In de beschrijving hameren ze erop dat ze geen garantie geven als het niet met de seagate-approved packaging verpakt is, maar ik begrijp dus dat ze er geen problemen van maken als je het naar eigen inzicht veilig hebt ingepakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:07:
Bedankt voor jullie tips.

In de beschrijving hameren ze erop dat ze geen garantie geven als het niet met de seagate-approved packaging verpakt is, maar ik begrijp dus dat ze er geen problemen van maken als je het naar eigen inzicht veilig hebt ingepakt?
Het is eigenljk heel simpel: is er schade die verwijt KAN worden aan ondeugdelijke verpakking, ook al is de schade misschien niet daardoor ontstaan, dan vervalt je garantie. Common sense dus. Je moet het iig antistatisch verpakken en verder zorgen voor goede schokbescherming. Dat kun je met allerlei materialen doen het hoeft niet perse met het materiaal dat zij voorschrijven. Maak ook even een foto van de verpakking voordat je hem dichtmaakt en verstuurt, heb je eventueel bewijs mochten ze moeilijk doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet lukken, want ik heb nog zat van die schokdemp rommel liggen. Mag het een antistatisch zakje zijn die om een nieuwe harde schijf zat en dus al is open geknipt?

[edit] Ik zie hier net het volgende staan bij de beschrijving: Secure each unit in 2 inch-thick foam rubber in a corrugated box. Do not use peanuts, bubble wrap or newspaper. Ze keuren het dus niet bij voorbaat af als je wél bubble wrap gebruikt?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:38 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het maar even opgezocht...

How do I get an Advanced Disk Drive Replacement?

Seagate’s return policy currently does not have an advanced return option. However, recognizing the needs of our customers, efforts are underway reviewing possible enhancements to our service programs.

De service is er wel voor de USA en wordt voor Europa misschien ook actief. En dat zou fijn zijn want je "nieuwe" schijf is sneller binnen en je hebt direct een geschikte verpakking.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2007 16:56 ]

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:27:
Dat moet lukken, want ik heb nog zat van die schokdemp rommel liggen. Mag het een antistatisch zakje zijn die om een nieuwe harde schijf zat en dus al is open geknipt?

[edit] Ik zie hier net het volgende staan bij de beschrijving: Secure each unit in 2 inch-thick foam rubber in a corrugated box. Do not use peanuts, bubble wrap or newspaper. Ze keuren het dus niet bij voorbaat af als je wél bubble wrap gebruikt?
Use original packaging when possible.

Enclose each drive in a SeaShell container or an ESD (electrostatic discharge) bag. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.

Enclose the static-protected drive(s) in 2-inch foam rubber in a corrugated box. Multiple drives in a single box must have foam rubber between each drive. DO NOT USE foam packing pellets, bubble wrap, or newspaper.

Testing, one, two ...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:27:
Nee je mag de HD alleen in een gesloten zakje stoppen :+
Gewoon niet moeilijk doen, degelijk verpakken en opsturen. Die aanwijzingen zetten ze er alleen bij omdat ze anders HD's per enveloppe terug krijgen ed ;)

@hierboven:
Use original packaging when possible.
Gewoon een postzegel op het zakje plakken en gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 13-03-2007 17:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 09:34
Laatst precies tegenhetzelfde probleem aangelopen. Ik was er ook niet gerust dat ze hem misschien zouden weigeren. Uiteindelijk maar gewoon verpakt in ESD zak, twee zak erom heen met anti-vocht zakje en in een heel oude diskdrive doos (met schuimrubber) gedaan die ik nog had liggen. Was eigenlijk vrij pissig, wat ik had een email gestuurd naar het bedrijf dat ze zelf opgeven om voor verpakkingsmateriaal en niks teruggehad...

Uiteindelijk goed en wel en heb een mooie Seashell teruggehad. Beetje irritant dat ze die gewoon niet even leeg opsturen bij een RMA en eigenlijk ook niet slim omdat ze alles refurbishen (dan wil je zelf kapotte HD's toch in een goede verpakking ontvangen...)

Overigens, ben toch niet echt blij met de schijf die terug is gekomen (6YM160MOSF). Wel 40GB extra, maar de eerste schijf heeft het begeven omdat ie te warm werd. Deze is niet veel beter :-(
Pagina: 1