USR8054/Asus WL-138gE compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• PuntPunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-12-2021
Thuis heb ik een netwerk opgebouwd uit verschillende kaarten en de USR 8054 WiFi router.
Mijn USR WiFi PCI kaartje is kapot gegaan tijdens het vervangen van mijn Mobo, en ik heb een nieuw kaartje gekocht, van Asus, de WL-138gE.

In de winkel werdt mij verzekerd dat deze kaart compatibel zou zijn met mijn router, ook met de 125 MBps upgrade van USR.
Nu is dus het geval dat het voor mijn gevoel niet waar is. Als ik bijvoorbeeld een film stream op mijn laptop, vanaf mijn PC, moet er vaker en meer "ge-cashed" worden, om de film zonder horten en stoten te kunnen afspelen.

Nou heb ik op de website van USR proberen op te zoeken hoe ze de 125Mbps realiseren, en dat doen ze (voor zover ik begrepen heb) d.m.v. frame bursting. Nou zit er in de tool van de Asus kaart ook een optie om frame bursting aan te zetten. Dit heeft weinig geholpen (hij blijft draaien op 54Mbps)

Nu heeft de winkel natuurlijk wel gelijk, de kaart is compatibel, en ondersteund ook de frame bursting optie. Nu is mijn vraag, klopt het wel dat die snelheid gehaald kan worden d.m.v. alleen de frame bursting, of werkt de USR met (nog) een ander protocol, die Asus niet ondersteund?

De links naar de router en het kaartje:
http://nl.asus.com/products2.aspx?l1=12&l2=42
http://www.usr-emea.com/s...te.asp?loc=bene&prod=8054

De 125 Mbps oplossing van USR:
http://www.usr.com/suppor...achieved/125_achieved.htm

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:30
For the USRobotics 802.11g Wireless Turbo family of products, the addition of framebursting delivers that 25% speed boost on top of the already accelerated 100Mbps performance, achieving speeds up to 125Mbps. The following products take advantage of this additional performance acceleration:

USRobotics 802.11g Wireless Turbo Router (model USR5450)
USRobotics 802.11g Wireless Turbo Multi-Function Access Point (model USR8054)
USRobotics 802.11g Wireless Turbo PC Card (model USR5410)
USRobotics 802.11g Wireless Turbo PCI Card (model USR5416)
Waarom ben je niet voor de USR PCI kaart gegaan? Dit soort dingen als Turbo kun je het beste bij 1 merk blijven.

• PuntPunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik snap dat ik het beste bij 1 familie kan blijven, maar ik kon de USR kaart nergens weervinden (blijkt dus nu alsnog bij Media Markt te vinden).

De vraag is nu alleen, is het beter om deze kaart (de Asus) terug te brengen, en de USR te kopen, of kan ik het ook af met de Asus? Kan de Asus met deze router overweg (dus ook 802.11g +)..

Ik heb verder niet veel verstand van WiFi netwerken, hoe het werkt etc., maar ik heb begrepen dat het zgn. framebursting er voor zorgt dat de hogere snelheden gehaald worden.
Zijn er verschillende frame bursting methodes, zodat dit niet met elkaar compatibel is?

-Edit-
Asus doet in principe hetzelfde met zijn kaart.
Het ondersteund het zogenoemde 'Afterburner', wat in samenwerking met framebursting tot ongeveer 125Mbps zou moeten komen, wat overeen komt met de router van USR.
125* Hoge-Snelheid Modus - Verhoog overdrachtsnelheid van 802.11g standaard met 35%
Dankzij “Afterburner”-technologie verbetert de WL-100gE draadloze overdrachtsnelheden met 35% in vergelijking met standaard 802.11g-snelheden.

[ Voor 31% gewijzigd door PuntPunter op 12-03-2007 12:48 ]

• chim0
  • Laatst online: 04:30
Zou kunnen, vaak is het chipset afhankelijk. Volgens mij maakt Asus gebruik van Atheros Super-G chips en USR weer Texas Instruments. Dus ze zullen beide wel framebursting hebben maar verwerken dit op een andere manier.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:46
Beste is idd om een USR kaartje te halen.

Alle niet-officiele mogelijkheden (vroeger de "22mbit" wat opgevoerde 11 was, nu 125mbit enz, is allemaal op een standaard (802.11g) gebaseerd. Aangezien het nog niet gestandaariseerd is, is het niet altijd 100% compatible. Zelfde met wireless N. Alle nu op de markt noemen ze Pre-N, de andere noemt het Mimo, enz. Pas als er een standaard is is het 100% uitwisselbaar.