[XP] Systeemvak pijl verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb een probleem met mijn systeemvak. Van origine was het op mijn laptop niet mogelijk om iconen te verbergen in het systeemvak en om het normale XP menu start te activeren. Na wat spelen in het register heb ik deze instellen wel aan weten te zetten. Helaas functioneerd het verbergen van de iconen nog niet naar wens. Het systeemvak is niet voorzien van de pijl om alle iconen weer te geven of weer in te vouwen.

Ik heb de volgende instellingen aangepast in het register:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"NoSMBalloonTip"=dword:00000001
"NoTrayItemsDisplay"=dword:00000000
"ForceStartMenuLogOff"=dword:00000001
"NoSimpleStartMenu"=dword:00000000
"Intellimenus"=dword:00000001
"NoAutoTrayNotify"=dword:00000000
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000000

Mist hier nog een waarde? Of heb ik toch iets verkeerd staan. Ik kan op het internet niets vinden over het ontbreken van de pijl.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

"NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001

NoTrayItemsDisplay staat er al in jouw voorbeeld, alleen moet je de laatste 0 in een 1 veranderen zoals hier aangegeven.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waarom zit je dit allemaal eigenlijk keihard in je registry te veranderen en niet via de schermen die XP je daarvoor gewoon aanreikt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

rechts klikken op de taakbalk en dan eigenschappen :+

of in het configuratiescherm bij Taakbalk & Start Menu

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 12:51 ]

Verwijderd

Tsja Dark Blue en Blackspot, ik ging er stilletjes vanuit dat DAT niet werkte dus gaf ik de oplossing. Maar jullie hebben in principe gelijk. DAT is de manier.

• J_Davelaar
Het vervelende is dat die eigenschappen niet beschikbaar waren (grijs in de menus) Ik kon er dus alleen maar bij via het register.

Ik ben ook nog bezig geweest met gpedit bij taakbalk&menu maar om een of andere reden worden deze instellingen ook niet lekker overgenomen in het register. Blijkbaar zijn de instellingen van HP ergens dus nog uitgebreider aanpast.

Verwijderd

Apart verhaal hoor, het werkte dus nooit :? In zo'n geval zou ik gewoon XP opnieuw installeren, kan je meteen al die OEM meuk eraf gooien, en bv een nLite'd XP installeren O+

Verwijderd

Als je de policy sleutels uit de registery leeg gooit werkt je PC ook weer normaal.

Oa. deze dacht ik:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 14:13 ]

• J_Davelaar
Een herinstallatie is niet mogelijk. Het is een bedrijfslaptop met allerlei software die ik niet heb. Ik mag heel veel op mijn laptop (zie dit topic) maar dat toch weer niet. Dat kost ze teveel tijd.

Ik ga eens proberen de sleutels weg te gooien.

....

Het weggooien van de sleutels heeft idd geen slecht gedaan. Alle instellingen zijn nu in iedergeval zonder geklooi in het register beschikbaar. Alleen nog steeds geen pijltje te zien in het syteemvak. Heel apart.

[ Voor 31% gewijzigd door J_Davelaar op 12-03-2007 14:55 ]

Verwijderd

Je kunt per programma instellen welke zich moeten verbergen, als dit er NULL zijn dan krijg je natuurlijk geen pijltje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 15:16 ]

Verwijderd

Had je dit: "NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001 al uitgevoerd zoals ik hier in het begin aangaf.
Ik zie er niets meer van terug namelijk, ben wel benieuwd.

• J_Davelaar
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:57:
Had je dit: "NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001 al uitgevoerd zoals ik hier in het begin aangaf.
Ik zie er niets meer van terug namelijk, ben wel benieuwd.
Als je deze uitvoert verdwijnen alle iconen en zie je alleen nog maar de klok. Dat was het ook niet helemaal. ;)

Maar wonder boven wonder... Opeen verscheen net het berichtje dat hij de iconen kan opruimen als je ze niet gebruikt en hierbij verscheen ook ineens de pijl. Beetje vreemd vindt ik dat wel. :? Ik heb hierbij gelijk de IconStreams en PastIconsStream gewist. Volgens mij werkt het nu dus weer prima.

Bedankt voor alle tips.

Pagina: 1