Toon posts:

Vraag omtrend website's maken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af welk programma het beste is om website's mee te maken. Ik hou persoonlijk niet zo
van frontpage, en verder is er nou nog niet echt een programma langs gekomen waar ik het echt mee kon vinden.

Zouden jullie me misschien wat tips kunnen geven, en als je een programma noemt er a.u.b. ook bij vermelden waarom dat programma nou juist zo goed is.

Ik wil er graag PHP en HTML in kunnen verweken en uiteindelijk misschien nog meer, er moet dus niet bijvoorbeeld alleen maar in gewerkt kunnen worden met HTML.

Alvast bedankt voor de reacties.

Marlon.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Welk programma het beste is valt over te twisten. Het gaat erom wat je prettig vind werken. Ik vind bijvoorbeeld Zend prettig werken. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer paketten zoals Dreamweaver, etc.

p.s. de topics die je nu binnen de laatste 5 minuten geopend heb, kun je allemaal opzoeken op google.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Als je het echt goed wil leren zou ik toch echt gewoon beginnen met iets als notepad. Of anders vim of textpad ofzo. Je wilt namelijk code schrijven, en je wilt niets laten genereren zoals programma's zoals dreamweaver en frontpage dat voor je doen.

Hallo met Tim

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Kladblok :D

Nee maar anders kijk eens naar Adobe Dreamweaver oid

Verwijderd

Het topic hoort misschien niet helemaal hier...maar ok :).

Persoonlijk ben ik sinds begin af aan met Dreamweaver (vroeger van Macromedia, tegenwoordig van Adobe) bezig geweest. Deze kan ook met meerdere talen overweg (qua highlighting etc.).

Mocht je niet zo veel waarde hechten aan een realtime 'WYSIWYG' editor, dan kan je ook eens kijken naar Notepad++. Deze ondersteund ook veel talen qua highlighting, en heeft wat meer functies voor het pure code schrijven.
Ohja, en Notepad++ is gratis ;).

@Timlog: Met Dreamweaver kan je ook heel goed puur code schrijven, en het layout gedeelte gebruiken voor een realtime weergave van wat je schrijft ;).
En het is soms wel handig als je even vergeten bent hoe [dit en dat] ook alweer ging...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 09:51 ]

Verwijderd

Wat ik zelf wel prettig vind werken is html beauty

Is eigenlijk niets meer dan kladblok met tabbladen en kleurtjes, en werkt perfect voor html, css, php, javascript etc.

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
* Pete denkt in windows aan notepad en in linux aan vi

Dat ligt er helemaal aan hoe jij wilt werken. Als je vooral highlighting kunnen de meeste editors (ultraedit, pspad, textpad). Als je ook html wil bewerken in een WYSIWYG editor heb je misschien meer aan Dreamweaver. Als je goede debugging faciliteiten wilt hebben kun je misschien het beste kijken naar Zend Studio.

een beetje spuit 11 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pete op 12-03-2007 09:48 ]

petersmit.eu

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Ik zou zeggen: leer eerst HTML / CSS. Dat geeft je, welk programma je ook gebruikt, het meeste controle en overzicht (en ons de minste vragen op GoT ;) )

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
linux/unix -> vim
windows -> ultraedit

Voor any programmeer project eigenlijk.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
We helpen jou graag, maar nu heb je geen zin in meer....

want je hebt nu andere topic neergezet: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204776/0

Verwijderd

Eclipse anyone? Specifieke versie voor PHP en webdevelopment. Je kunt er altijd meerdere plugins bij gaan draaien mocht je meer willen. Standaard ondersteuning (highlighting) voor XML, HTML, PHP, CSS, Javascript .

Heeft daarnaast goede interface, code completion, debugger, external tools ( doxygen eraan hangen ) etc.

Dreamweaver vind ik te specifiek op webdev maar dat is puur persoonlijk ( ik gebruik Eclipse ook voor Java ).

Ik ben het wel met de anderen eens dat als je als beginner het best kunt beginnen met minimale ondersteuning van een IDE. Dit omdat je zo eerst de basics onder de knie krijgt zodat je straks niet onthouden hebt "ec<ctrl-space>" maar "echo" , bij wijze van. Qua die richting raadt ik je Notepad++ of EditPlus aan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen, en zou tegenwoordig eerder in Development Tools & Environments horen dan hier, zoals je ook in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen. Ik heb je even een mailtje gestuurd om je uit te leggen wat wij op dit forum van je verwachten. Wellicht heb je daar, na 5 gesloten topics op één dag, wat aan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.