Toon posts:

[2003 R2] kan geen RRAS configureren (8007000e)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben bezig met de installatie van een server voor op een basisschool.
Daarbij moeten alle computers die op deze server worden aangesloten op internet.
Doordat er op de oude server (win2k) ook RRAS wordt gebruikt om internet door de sturen kan ik deze instellingen gewoon overnemen en daarom wil ik weer RRAS gebruiken. Maar wanneer ik RRAS wil configureren krijg ik telkens de fout
onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze bewerking te voltooien. (8007000e).

Ik heb al op internet gezocht naar de oplossing maar kan niks vinden. Ook wanneer ik hem opnieuw opstart haalt het niks uit.
Heb ook naar de services gekeken of die fout stonden ingesteld. RRAS staat op handmatig en niet gestart, en verbindingsbeheer voor RAS staat op handmatig en is wel gestart. ook de MSDE en database uitzetten helpt niet.

Wat verder op de server geinstalleerd is:

- AD
- DNS
- DHCP
- fileserver
- printserver
- MSDE 2000 met een database

bedankt alvast

Verwijderd

Na een beetje gegoogle zie ik al dat het met - MSDE 2000 met een database te maken moet hebben.

http://classicasp.aspfaq....-get-8007000e-errors.html

Misschien services mbt MSDE even stoppen en dan proberen??

Zie ik het overigens goed dat ze daar maar 1 server hebben die gewoon alles moet doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow ja die was ik vergeten. ben al eens op die pagina geweest en geprobeerd.

de services van MSDE en de database uitzetten helpt niet.

en je hebt goed gezien dat er maar 1 server is die alles moet doen. ik zou het zelf anders gedaan hebben maar tis een basisschool die niet zo veel budget heeft. daarnaast zijn het maar zo'n 25 computers die erop aangesloten worden(die draaien nu nog op de oude server(ook maar 1)).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 10:50 ]