Toon posts:

domain trust - data\user migration probleem win2k3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

vraag:

wij willen gaan migreren van twee naar 1 domein. Trust opgezet tussen de twee domains( win2k3 server) trust werkt als een tierelier.

ADMT ( ad migration tool ) erbij gehaald om groups/users te migreren met SID, werkt als.. nou een tierelier maar weer.

FSMT ( file server migration tool ) data laten overpompen met alle benodigde settings. ntfs rechten worden keurig overgenomen ziet er allemaal prima uit, MAAR:

wanneer ik nu kijk naar de UPN van een desbetreffende gebruiker bij de NTFS rechten zie ik keurig het OUDE domain staan, en dit gaat niet werken dus he. Nu ben ik het tooltje "SUBINACL.exe" al tegen het lijf gelopen maar ik vind dit alles nogal omslachtig en vraag me dan ook af of dit alles niet simpeler kan.

het doel moet zijn: van 1 trusted domain users overzetten naar het andere domain met de daarbijhorende data met aangepaste ACL voor het huidige domain, zodat users weer vrolijk bij hun data kunnen.

iemand een idee ?

groet

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Als je een trust hebt hoeven ze toch helemaal niet over naar het andere domein? Dat is toch juist net de kracht van een trust?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:20:
Als je een trust hebt hoeven ze toch helemaal niet over naar het andere domein? Dat is toch juist net de kracht van een trust?
Sorry, het is de bedoeling dat het oude domein tzt komt te vervallen.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

je kunt met die migration tool de rechten aanpassen.
Heet clean-up ofzo.
Als je de file met rechten kopieert zit daar uiteraard de SID van de oude gebruiker nog op.

De migration tool kent de oude SID en de nieuwe SID en kan alle bestanden nalopen en oude door nieuwe SID's vervangen.
Hebt het echter nog nooit gebruikt maar schijnt goed te werken...

Translating Security heet het.
Lees de V3MigGuide.doc maar eens na

[ Voor 9% gewijzigd door mookie op 12-03-2007 11:50 ]

mookie