Toon posts:

Gezocht: webserver die RDP toegang mogelijk maakt *

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik heb even een vraagje. ik ben op zoek naar een tooltje die me helpt, om gemakkelijk en overzichtelijk RDP-connecties verwerkt.

we werken momenteel met SmartCode VNC Manager. dit is een zeer gemakkelijk en functioneel tooltje, maar omdat er wel eens poorten opgezet moeten worden voor de RDP bij gebruikers (en aangezien menig gebruiker er te weinig verstand van heeft). ben ik op zoek naar een programma/tool (mag zowel betaald als freeware zijn), waar de gebruikers via het internet naar een website gaan. hierop inloggen en dat automatisch alle instellingen die op de clientpc ingesteld moeten worden automatisch voor je gedaan word. vanuit het pakket zelf

dit bespaard een hoop tijd. ik weet dat deze tool bestaad. het probleem is alleen dat ik de naam kwijt ben.

hoop dat een van jullie mij verder kan helpen

greetz laurens

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
www.logmein.com, en dan naar LogMeIn Rescue.

User loggen in op een website en dan kun je de pc remote benaderen.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Topicstarter
dit is inderdaad een soortgelijk iets.

ik ben alleen opzoek naar bepaalde software die wij op onze server kunnen draaien.
dat we niet afhankelijk zijn van een 3e partij.

zegt jullie dit iets

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dan komt de vraag naar voren wat voor server. W2k3 met XP clients?
offtopic:
Dit heeft dus niets te maken met Windows als client tool. WOS => WSS.

Ook pas ik je topictitel wat aan. 'RDP-tooltje' klinkt nogal clientside en zegt niet zo veel.

Welkom op GoT trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
op alle servers draaid w2k3. wat betreft de userplatform. dit kan verschillen van windows 2000 tot vista. dit is dus heel ruim.

op dit moment gaan we eerst via een RDP-connectie naar de server. om hun IP-range te krijgen. vanuit de server kunnen we dan de cliënt overnemen. dit moet volgens mij makkelijker kunnen, zonder dat we eerst naar de server moeten gaan.

iemand nog een suggestie? ik hoor het graag!

greetz

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,

heeft er iemand enig idee betreft deze case.......

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

zijn de werkstations lid van het domain of zijn het losse werkstations thuis? Anders zou je offer remote assistance kunnen gebruiken wat compleet geintegreerd is. Verder overnemen met RDP dan log je de huidig ingelogde gebruiker uit en kan je dus niet meekijken met wat de user bedoelt etc. Je kan met een simpele regkey remote desktop aanzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
nee omdat hun een andere range hebben als wij. en wij toch snel zonder al te veel handelingen naar die pc kunnen gaan via RDP. de pc hoeft ook niet overgenomen te worden. als er maar een sessie naartoe kan. dus geen simpele regkey aanzetten

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Ik heb goede ervaringen met WebEx. Dat kun je gebruiken voor teleconferencing, maar ook voor support. Klant gaat naar een website en voert zijn naam etc in. Dan krijg jij in je webex console een melding dat er een klant online is en je kunt zijn scherm overnemen.

Nadeel: Vereist ActiveX en dus Internet Explorer.
Voordeel: Werkt goed, heeft gratis telefoonnummers waarmee je kunt teleconferencen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
heb www.logmein.com bekeken het enigste probleem is dat ik niet afhankelijk wil zijn van een 3e partij. deze verhogen alleen de risico's

iemand anders nog iets?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

teamviewer werk ik zelf mee , werkt gratis en je krijgt meer tijd als je betaalt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:14:
nee omdat hun een andere range hebben als wij. en wij toch snel zonder al te veel handelingen naar die pc kunnen gaan via RDP. de pc hoeft ook niet overgenomen te worden. als er maar een sessie naartoe kan. dus geen simpele regkey aanzetten
lol wat heeft een andere range te maken met het niet kunnen overnemen. Als de routering naar die range maar geregeld is.

De simpele regkey zetten is gewoon remote desktop aanzetten, zonder dat je dat de user hoeft te laten doen. alhoewel je dan wel microsoft-ds (netbios) toegang nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
oke voordat er nog meer wijsneuzen komen en grappig proberen te doen. 8)7

wij beheren voor klanten het systeem. deze klanten zitten verspreid door heel nederland.
het gaat hier allemaal over terminal sessie. op het moment dat wij een klant willen overnemen, moet ik eerst inloggen op de server van het betreffende bedrijf. vanuit daar kan ik dan de klant overnemen.

mijn vraag dus ook is er een andere manier, zodat wij niet eerst op de servers moeten inloggen.

dus bijvoorbeeld een klant van ons logt in op een site. deze zet alle instellingen goed poortjes, etc.
en dat wij met een simpele handeling die sessie kunnen overnemen.

dus niet via allerlei omwegen maar rechtstreeks.

hoop dat jullie hier iets mee kunnen helpen

greetz laurens

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 09:55
Hier nog maar een wijsneus dan.

Als je op de server van de klant in moet loggen ga ik er van uit dat je dit dmv een VPN doet?
Als dit het geval is kun je toch ook via da VPN tunnel een RDP sessie direct naar de pc opzetten?

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar zijn er geen tooltjes/site die dit al voor je doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:21:
oke bedankt, maar zijn er geen tooltjes/site die dit al voor je doen?
ja maar je moet je serieus afvragen of je dat wel wilt.

Via een vpn zo je de hele klant zijn range kunnen koppelen om zo direct vanaf je beheerpc alle machines bij klanten te kunnen overnemen, maar ook dat is niet altijd wenselijk. Als je dat namelijk voor als je klanten doen, kan je ook alle klanten besmetten met een virus oid. Ik neem aan dat daar wel maatregelen voor genomen worden, maar dan nog is de kans aanwezig. En het is niet leuk als de klant erachter komt dat de besmetting komt vanaf de beheerpartij.

het niveau van de gemiddelde beheerder is dramatisch imho, het grijpt naar allerlei tooltjes te vinden op het web zonder te weten wat het eigenlijk doet en zonder te beseffen dat de meeste tools al in windows zit :) en dus de neemt de kans op besmetting alleen maar toe.

Ik vind het een hele normale werkwijze dat je naar een server bij de klant connect (een terminal/citrix server speciaal voor beheer als het een beetje klant van formaat is) om zo het klantnetwerk te kunnen beheren.

Ik heb jaren remote beheer gedaan en nu beheer ik een centrale monitoring en remote access domain, zodat beheerders via een citrix server naar een klant kunnen connecten (soms krijgen ze alleen een remotedesktop client om zo direct op een beheerserver bij de klant te kunnen connecten). Dit alles kan geheel gecontroleerd worden, doordat de beheerders alleen de tools beschikbaar hebben die ze nodig hebben. Wat ze zelf zitten te kutten op hun eigen desktops is dan niet meer belangrijk... (ik weet helaas waarover ik praat, ik heb +- 1000 beheerders als "klant" en op een stuk of 10-15 na kunnen de meeste alleen maar een beetje klikken).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 13:44 ]

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 18:42

Struis

Tis wat he.....

Grappig ben zelf bezig voor mn afstudeer opdracht wat tooltjes hiervoor aan het testen en bekijken.

TeamViewer doet wat jij wil.
- start een klein stukje software (downloaden van je eigen site of wat dan ook)
- genereerd een ID met passw
- jij vult deze in en connectie heb je.

Gratis en betaald de betaalde versie zitten meer opties in zoals een TV Manager.

Anders kom je bij PCVisit of NetViewer en ik dacht dat RemotelyAnywhere ook deed. Allemaal met sessie's en geen problemen met instellingen die gedaan moeten worden door gebruiker. Alleen bij deze tooltjes genereer jij een ID

Succes en hou ons op hoogte alleen al omdat ik zelf ook mee aan het testen ben :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:57:
dus bijvoorbeeld een klant van ons logt in op een site. deze zet alle instellingen goed poortjes, etc.
en dat wij met een simpele handeling die sessie kunnen overnemen.
Misschien had je toch mijn reaktie maar moeten lezen. WebEx doet namelijk *precies* dat. Alleen dan zonder de terminal server van de PC van de klant te activeren. Alles gaat via de WebEx servers. Het is alleen geen gratis dienst, maar werkt dus wel uitstekend. HTTP proxies, firewalls, etc allemaal geen probleem, ik heb nog geen omgeving gevonden (en ik kom op veel plaatsen) waar WebEX niet werkt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:44
Ook het programma OneClick VNC doet wat jij wilt. Het omzeilt de standaard problemen van VNC en Remote Desktop door de client (in jouw geval de klant) als initiator van de sessie aan te wijzen. Op deze manier hoef je alleen aan jouw kant de juiste poorten te forwarden. Het mooie van OneClick is dat je alles in één enkel bestandje naar de klant kunt sturen (of natuurlijk op je website te plaatsen). Deze dubbelklikt vervolgens op het bestand en voila, de connectie has been made! Easy as that.

[edit]
- geen last van port-forwardings aan de kant van de klant
- Tot op zekere hoogte onafhankelijk van een derde partij omdat het gratis is.

[ Voor 11% gewijzigd door smeerbartje op 28-03-2007 15:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:40:
ja maar je moet je serieus afvragen of je dat wel wilt.
[...]
het niveau van de gemiddelde beheerder is dramatisch imho, het grijpt naar allerlei tooltjes te vinden op het web zonder te weten wat het eigenlijk doet en zonder te beseffen dat de meeste tools al in windows zit :)
[...]
Ik vind het een hele normale werkwijze dat je naar een server bij de klant connect (een terminal/citrix server speciaal voor beheer als het een beetje klant van formaat is) om zo het klantnetwerk te kunnen beheren.
Ik kan me gezien de reacties hier (unencrypted vnc? ieuw) eigenlijk alleen maar bij aansluiten.
Unmanageable 'management tools'.

Brrr :X

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2007 15:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1