[xp/vista MCE - server] Eigen IPTV

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 23:26

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik zit zelf met een probleem: ik heb in mijn huis erg weinig coax liggen die voor mijn kabel-tv moet zorgen.

Nu wil ik op een kamer zonder coax toch tv kijken. Digitenne/KPN is voor mij geen optie omdat ik hier weinig ontvangst heb; het is gewoon slecht!

Nu heb ik een beetje op internet gezocht en zie ik dat ze bijvoorbeeld in Duitsland met IPTV aan het experimenteren zijn. Nu is mijn vraag: kan ik een computer met een tv-tuner kaart de beelden door laten sturen via IPTV. Zodat ik een draadloze MCE onder die tv kan hangen?

Is het upberhaupt mogelijk om zelf TV-signalen om te zetten naar IPTV?

En kan MCE eigenlijk wel overweg met IPTV... Zo niet dan maar een ander programma...

Met vriendelijke groet,

Tim de Boer

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

No problem.. De nieuwe versie(s) van MediaPortal hebben zelfs en aparte server hiervoor..
Volgens mij zit er bij microsoft server een streaming media module die dat ook kan..

Het streamen is in de meeste gevallen niet zo'n probleem.. het veranderen van zender op je TV kaart is lastiger volgens mij..

IP Rocks

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
redguy schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:51:
No problem.. De nieuwe versie(s) van MediaPortal hebben zelfs en aparte server hiervoor..
Volgens mij zit er bij microsoft server een streaming media module die dat ook kan..

Het streamen is in de meeste gevallen niet zo'n probleem.. het veranderen van zender op je TV kaart is lastiger volgens mij..
OK ik ga aankomend weekend ff stoeien met die streaming server!!! (in server longhorn)

Maar dat naar een andere zender gaan: hoe doen groten bedrijf als: Deutsch Telekom dit dan?

Zijn er geen plugins voor MCE zodat je ook IPTV kunt kijken met MCE? (ik ben nogal Microsoft georiënteerd :D! Dus: liever M$ en anders freeware...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je bent Microsoft-georiëntieerd maar je typt wel M$, zo'n grote fan ben je dus ook weer niet...

Ikzelf doe dit ook btw, alleen dan over iets grotere afstand, van Breda naar Antwerpen. Wat ik heb gedaan is een servertje weggezet en met het freeware-programmaatje U-Broadcast (gewoon ff op zoeken) broadcast ik het. Via LogMeIn benader ik de serverconsole, en daar verander ik ook de zenders (a.d.h.v. het kanaalnummer zoals je kabelprovider het doorgeeft, kijk daarvoor op het zenderoverzicht).

Na wat spelen met de instellingen werkt het best redelijk. Toegegeven, het is geen professionele oplossing, maar het werkt redelijk.

We are shaping the future

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:17:
Je bent Microsoft-georiëntieerd maar je typt wel M$, zo'n grote fan ben je dus ook weer niet...

Ikzelf doe dit ook btw, alleen dan over iets grotere afstand, van Breda naar Antwerpen. Wat ik heb gedaan is een servertje weggezet en met het freeware-programmaatje U-Broadcast (gewoon ff op zoeken) broadcast ik het. Via LogMeIn benader ik de serverconsole, en daar verander ik ook de zenders (a.d.h.v. het kanaalnummer zoals je kabelprovider het doorgeeft, kijk daarvoor op het zenderoverzicht).

Na wat spelen met de instellingen werkt het best redelijk. Toegegeven, het is geen professionele oplossing, maar het werkt redelijk.
Bedankt voor je TIP!
offtopic:
Dat van M$: is natuurlijk de grap :D maaar MS is ook duur! 8)7