Toon posts:

Fotogalerie werkt niet in Vista Ultimate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met hierop Vista ultimate. Nadat ik alles had geinstalleerd incl +/- 10000 foto's ging ik met de fotogalerie aan de slag. Echter binnen enkele minuten kreeg ik de melding fotogalerie werkt niet en wordt afgeloten.
Wat ik ook doe ik krijg dat programma niet meer aan de praat.

Het vreemde is dat ik dit ook op mijn oude pc had waar ik een upgrade van Vista Home had uitgevoerd. Maar toen ging ik er van uit dat dat aan die pc zou liggen.

Op deze nieuwe pc zit inmiddeld een nieuwe harde schijf maar het zelfde resultaat. Dus geen fotogalerie.

Ligt dit aan Vista of moet ik het ergens anders gaan zoeken?

Busje 48

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het vreemde is dat ik dit ook op mijn oude pc had
Wellicht een paar hele corrupte foto's? (Of kan die gallery het aantal niet aan). Kan je de cache / index / whatever leeggooien? Voeg dan eens in deeltjes van duizend foto's toe, eens zien of je dan ziet waar het fout gaat.

offtopic:
Welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle foto's verwijderd, Maar de fotogalerie start toch op met de foto's die er oorspronkelijk op stonden. Weet iemand waar ik die kan verwijderen?
Met de fotogalerie gaat het niet want die sluit na het opstarten meteen weer af.

Busje48

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen Vista dus kan niet zien of het ergens standaard kan. Variaties op [google=vista clear photo gallery registry] geven me zo te zien ook geen antwoord, net zo min als de http://windowshelp.micros...efa-423098e5406b1033.mspx

Je zou in de weer kunnen gaan met filemon en regmon om te zien of je kan achterhalen waar de boel wordt opgeslagen. Maar da's wel oppassen als je aan het verwijderen / aanpassen slaat.

Kijk dus eerst even in de event viewer (geen idee hoe het in Vista in het NL heet) om te zien of er opzoekbare foutmeldingen staan.

offtopic:
Het is niet nodig om na elke reply je naam te zetten. Ten eerste staat je nickname al bij elke post, ten tweede kost het alleen maar ruimte en ten derde doe je dat in een "echt" gesprek ook niet elke keer als je weer aan het woord komt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe account aangemaakt en daar de fotogalerie opgestart. Tot zover werkt alles goed.
Ik ga nu de foto's beetje voor beetje toevoegen. Ik zie dan wel waar het misgaat.

Ik laat het wel weten hoe het afloopt.