Goede laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen en ben me daarom aan het oriënteren op de markt. De laptop is nodig voor school, dus hij moet mobiel en duurzaam zijn. Batterij is dus redelijk belangrijk. Verder wil ik hem ook gewoon voor thuis gebruiken (muziek, films, af en toe een game) en moet hij met het oog op de toekomst een aantal jaartjes meekunnen. Daarom zat ik te denken aan de volgende specs:

Processor : Intel Centrino Core 2 Duo T7200
Intern geheugen: 2GB DDR2
HD: minimaal 80GB (7200 rpm)
Grafische kaart: Nvidia GeForce Go 7600
DVD: Lightscribe DVD-writer Dual Layer (slot in?)
Beeldscherm: 15.4” TFT breedbeeld
WLAN 802.11 a/b/g
Ingebouwde Bluetooth/IR
Batterij: 8 cells accu?

Nog even over de brander: een slot in brander lijkt me echt ideaal omdat je dan niet met zo'n breekbaar uitsteeksel zit. Ik zou dus graag een slot in brander willen.
Vwb de grafische kaart weet ik het ook niet helemaal zeker, maar ik heb gelezen dat de GeForce 7600 een van de betere kaarten is voor een 15.4" scherm.
Verder moet hij een goede koeling hebben en het liefst zo min mogelijk lawaai maken ;)

De prijs die ik er voor over heb is ongeveer 1500 euro.

Welke laptops raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke laptops heb je zelf al bekeken? Het is hier namelijk de bedoeling dat je zelf eerst gaat zoeken, en dan je bevindingen bespreekt met onderbouwing. Ga topics doorlezen (je bent echt niet de eerste die zoekt), ga in de pricewatch kijken naar laptops, en denk na over welk merk, hoeveel garantie, etc.

Als ik eerlijk ben is een deel van je setup wat overkill, en kun je heel goed toe met een wat mindere processor. Stil zal zo een snelle processor natuurlijk niet helemaal zijn, dan moet je juist een zuinige processor nemen. Koeling via ventilatie blijft nu eenmaal nodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf al een aantal topics doorgelezen en heb uiteraard al wat laptops bekeken:

Asus S96J:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1451
Lijkt mij persoonlijk een erg goed model gezien de prijs en specs.

Alternate 15W23 Extreme:
http://www.alternate.nl/h...=PN4V06&showTechData=true

De Pavilion serie van HP staat me ook erg aan, maar het probleem is dat wanneer ik bij merken als HP (of Sony etc.) ga kijken, er telkens wel iets is wat minder is. De ene keer is het een 5400rpm schijf, de andere keer een te groot beeldscherm of de processor. Ik zou dus liever de mogelijkheid willen hebben om mijn laptop zoveel mogelijk zelf samen te stellen. Daarom lijkt me misschien een Zepto ook wel wat, maar bij Zepto zijn er zoveel verschillende soorten laptops die je allemaal nog kunt upgraden zodat je bij elk model vrijwel dezelfde specs kunt krijgen. Welk model moet je dan kiezen :? Maargoed, van wat ik nu heb gezien lijkt me de Ultimate Gamer of de Multimedia mij wel wat.

Ik zie trouwens dat je bij Zepto 75 euro studentenkorting kunt krijgen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snoop op 12-03-2007 01:28 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is inderdaad niet voldoende voor een eigen topic over een te kopen laptop, zie hier voor de policy Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ;)

Niet voldoende eigen inzet, dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.