Toon posts:

Vista aanmeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is het bij Vista mogelijk om de XP-aanmeldmethode (zie afbeelding) te tonen? Ik krijg nu namelijk de standaardmethode en die is full screen, maar ik zou graag de oude methode willen laten tonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.windows-help-central.com/image-files/windows-xp-logon-screen.jpg

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Zou het zo niet zijn als je je aanmeld op een domein ?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SideShow schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:54:
Zou het zo niet zijn als je je aanmeld op een domein ?
Nee helaas, heb ik hier al getest!
Blijft groot loginscherm houden!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Als je PC in een domein zit, maar je ziet het zelfde standaard vista aanlogscherm, hoe kies je dan bvb om lokaal in te loggen ?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dan moet je intypen \\COMPUTERNAAM\ACCOUNT

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
dennus2006 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:39:
Dan moet je intypen \\COMPUTERNAAM\ACCOUNT
Zonder de eerste \\ 's dan.

't is gewoon domeinnaam\useraccount waarbij domeinnaam ook de lokale machine kan zijn ;)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wat bedoel je precies, het "ctrl, alt delete" scherm?
*heeft een lang zwaar weekend achter de rug en is daarom wat langzaam van begrip"

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

hij bedoelt het klassieke inlogvenster waar je zelf je gebruikersnaam ingeeft, met optionele ctrl-alt-del verplichting voor extra beveiliging.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je dat ook niet instellen net zoals bij XP?

Gebruikersaccounts -> De manier waarop gebruik zich aan en afmelden wijzigen -> Het welkomsvenster gebruiken (uitvinken).

Helpt dit je misschien? How to change the default Vista Logon Screen?

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 12-03-2007 15:24 ]

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Ik leg het even in het Nederlands uit:

Configuratiescherm-> Systeembeheer->Lokale beveiligingsinstellingen-> Beveiligingsopties->Interactief aanmelden: Ctrl+ALT+DEL uitgeschakeld -> Uitschakelen

En drie regels er onder kan je instellen of de laatste gebruikersnaam in het aanmeldingsvenster weergegeven moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 12-03-2007 16:29 . Reden: tiepfoutjes ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen voor de reacties. Inloggen werkt nu op dezelfde manier als bij XP. Maar bestaat er ook zo'n klein login schermpje net als bij XP? (zie topic start).

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Zover ik weet, niet. Maar mocht het toch mogelijk zijn, dan zou ik het ook graag willen weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 12-03-2007 22:46 ]

Pagina: 1