Nvidia driver geeft verkeerde default waardes weer?

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb sinds vandaag de laatste Nvidia drivers geinstalleerd voor mijn 7800GT's (93.71) alleen zie ik bij mijn Clock frequency settings staan dat het geheugen van mijn videokaart op 2.10 GHz loopt. Voorheen stond daar altijd 1.05 GHz. Klopt dit of is er iets mis met mijn drivers? Ik heb de drivers al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd zonder verandering.

Als ik een spel speel trekt hij het wel, al klapt hij er na een moment uit wat waarschijnlijk ligt aan het feit dat ik mijn PC nog aan het afstellen ben (cpu overclocken) maar daarvoor moet ik dus zeg maar weten dat deze waardes kloppen.

Tot slot, er stond "vroegah" ook een knop met "Detect optimal frequencies", maar deze staat er niet meer bij. Ik heb Coolbit 2.0 geinstalleerd (van Guru3d)

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Heb hetzelfde probleem met coolbits (versie weet ik niet zeker) en de laatste driver. Bij mijn 6600gt loopt het geheugen op 2 Ghz ipv 1Ghz. Volgens mij halen zelfs die 8800gtx'en dat niet 8)7 . Ik heb het met rivatuner (versie 2.0 rc15.8) geregeld die geeft het wel goed weer (en kan ook optimale waarden detecteren).

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

Dat is is DDR snelheid, maar dan nog eens x2 gedaan lijkt het. Zal wel een foutje zijn..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Had hij zelf ook wel kunnen bedenken. Het geheugen op de videokaart krijg je van ze lang zal ze leven niet op een 2 keer zo hoge snelheid als de standaard snelheid gedraaid. Daarbij is het wel heel toevallig dat het exact 2 keer zo hoog geklocked is volgens coolbits, wat doet vermoeden dat coolbits het niet goed uitleest en het vervolgens omrekend naar DDR (Double Data Rate = x2).

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik vermoedde al dat het aan de driver lag.. maar nu weet ik het zeker. Bedankt!

Deze kan dicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door killingdjef op 11-03-2007 23:44 ]