Toon posts:

[xp] voorspelbare bsod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn computer specs:
Hp pavillion dv6132EU
Hardware: http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=18345

Wat ervoor was gebeurd (mogelijk probleem):
Meerdere virus... 1 daarvan kernels32.exe of iets dergelijks was lastiger er af te krijgen (gelukt door norman virusscan in veilige modus nogmaals uit te voeren). De rest was spyware, etc wat er bij zat.

Wat nu voornamelijk de bsod’s maakt:
Ik heb sinds ongeveer 2 weken bsod's .... ze komen alleen voor als ik programma's wil openen, installeren. Zo wil ik pinnacle installeren en bij de setup krijg ik een bsod..
Bij het laden van de setup van alcohol 120% krijg ik ook een bsod.
Een ander programma als Power DVD kan ik gewoon installeren.
Wat raar is, is dat die bsod's altijd bij de zelfde programma's zijn en altijd wanneer ik het dan wil openen. Ik kan mijn laptop een week gebruiken als ik maar niet de programma's aanraak die een bsod veroorzaken, het is dus niet dat ik plots een bsod krijg.
Winlogon geeft soms (dit komt zelden voor) een fout, waarna ik een bsod krijg. Hierna loopt windows goed.

Soorten: BSOD's:
  • 0x0000008E (meest voorkomend)
  • 0xC00000005
  • Page_fault_in_nonpaged_area
  • Winlogon.
Wat ik heb geprobeerd:Vage dingen:
  • Systeem geeft geen "ernstige fout" melding nadat windows normaal opgestart is.
  • Ik download met Grabit en ik had daarmee PowerDVD gedownload. Ik daarna powerdvd dus installeren en krijg direct een bsod.
    (grabit was nog actief, maar niet bezig met powerdvd). Ik heb toen (omdat dit al de zoveelste bsod was) wat registry programma’s laten scannen onderandere onecare (virusscans had ik al gedaan met Hitmanpro, norman anti virus). Vervolgens heb ik het weer geprobeerd en kon ik powerdvd wel installeren, grabit was toen niet actief. De andere bsod’s bleven zich voordoen.
Het logboek zegt de volgend de dingen:
  • De Windows Media Player Network Sharing-service-service is afhankelijk van de Universele Plug en Play-apparaathost-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
    Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
  • De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
    PCLEPCI
  • De Windows Media Player Network Sharing-service-service is afhankelijk van de Universele Plug en Play-apparaathost-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
    Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
  • De Media Center Extender Service-service is afhankelijk van de SSDP Discovery Service-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
    Zie ook ... afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/879/crashch5.th.jpg
Waar ik aan zat te denken:
Een virus wat er toch nog opzit.. wat als beveiliging bepaalde soort programma blokkeert en het systeem laat vast lopen door (belangrijke?) processen te sluiten. wat mij vervolgens een BSOD laat zien.

Wat ik mogelijk nog zou kunnen doen:
  • Alles gaan testen (hardware matig) ... maar aangezien het een laptop is met nog garantie ... lijkt mij dit niet handig om te doen.. Verder vind ik het er ook niet echt uit zien als iets hardware matigs, maar meer als iets in het systeem.
  • Windows repareren, alleen het gaat om een HP laptop, waar geen windows cd bij zit, ik moet dus via een repair programma (van hp) windows herstellen en ik vraag me af of dit niet ook direct de schijf formatteert..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

[edit]
- Memtest86+ afgerond en gestopt na 10 en een half uur draaien (een avond).
results: 27 pass en 0 errors.
- Logboek gegevens toegevoegd
- 2 screenshots gemaakt van de opties die hp mij geeft voor herstellen:
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/5707/pcherstel2xu8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/1542/pcherstelvd3.th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 07:51 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:05
Recovery programma formatteert je hardeschijf. Word namelijk een image terug geplaatst. Dus als je dat doet, eerst je persoonlijke files backuppen.

Windows herstel optie (terug naar laatst werkende configuratie) formatteert je schijf niet.

Als ik je verhaal zo lees denk ik zelf eigenlijk dat een recovery het wel oplost i.v.m. de geschiedenis van virussen. Zo niet dan zou ik het zoeken in brak geheugen. Probeer eens memtest te draaien...

[ Voor 31% gewijzigd door Terror op 11-03-2007 22:34 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even 2 screenshots gemaakt van mijn herstel opties, natuurlijk heb ik ook windows herstellen (maar om daar 2 weken terug mee te gaan..... als het een virus is blijft die wel zitten hoor.)

Zou 1 van die herstel opties wat zijn voormij? waarmee ik dus me gegevens behou?
Of moet ik alles backuppen en vervolgens iets kiezen....

Ik heb tevens mij openings post wat geedit.

EDIT:
Net even met de chat support van hp gechat en zei konden mij het volgende vertellen:
Het is niet mogelijk om windows te repareren, PC herstel geeft de optie om de laptop terug te zetten naar fabrieks instellingen, maar hierbij verlies je alle oude gegevens.

Ik ben dus nu een backup aan het maken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 18:03 ]