Goedenavond,
Mijn computer specs:
Hp pavillion dv6132EU
Hardware: http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=18345
Wat ervoor was gebeurd (mogelijk probleem):
Meerdere virus... 1 daarvan kernels32.exe of iets dergelijks was lastiger er af te krijgen (gelukt door norman virusscan in veilige modus nogmaals uit te voeren). De rest was spyware, etc wat er bij zat.
Wat nu voornamelijk de bsod’s maakt:
Ik heb sinds ongeveer 2 weken bsod's .... ze komen alleen voor als ik programma's wil openen, installeren. Zo wil ik pinnacle installeren en bij de setup krijg ik een bsod..
Bij het laden van de setup van alcohol 120% krijg ik ook een bsod.
Een ander programma als Power DVD kan ik gewoon installeren.
Wat raar is, is dat die bsod's altijd bij de zelfde programma's zijn en altijd wanneer ik het dan wil openen. Ik kan mijn laptop een week gebruiken als ik maar niet de programma's aanraak die een bsod veroorzaken, het is dus niet dat ik plots een bsod krijg.
Winlogon geeft soms (dit komt zelden voor) een fout, waarna ik een bsod krijg. Hierna loopt windows goed.
Soorten: BSOD's:
Een virus wat er toch nog opzit.. wat als beveiliging bepaalde soort programma blokkeert en het systeem laat vast lopen door (belangrijke?) processen te sluiten. wat mij vervolgens een BSOD laat zien.
Wat ik mogelijk nog zou kunnen doen:
[edit]
- Memtest86+ afgerond en gestopt na 10 en een half uur draaien (een avond).
results: 27 pass en 0 errors.
- Logboek gegevens toegevoegd
- 2 screenshots gemaakt van de opties die hp mij geeft voor herstellen:

Mijn computer specs:
Hp pavillion dv6132EU
Hardware: http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=18345
Wat ervoor was gebeurd (mogelijk probleem):
Meerdere virus... 1 daarvan kernels32.exe of iets dergelijks was lastiger er af te krijgen (gelukt door norman virusscan in veilige modus nogmaals uit te voeren). De rest was spyware, etc wat er bij zat.
Wat nu voornamelijk de bsod’s maakt:
Ik heb sinds ongeveer 2 weken bsod's .... ze komen alleen voor als ik programma's wil openen, installeren. Zo wil ik pinnacle installeren en bij de setup krijg ik een bsod..
Bij het laden van de setup van alcohol 120% krijg ik ook een bsod.
Een ander programma als Power DVD kan ik gewoon installeren.
Wat raar is, is dat die bsod's altijd bij de zelfde programma's zijn en altijd wanneer ik het dan wil openen. Ik kan mijn laptop een week gebruiken als ik maar niet de programma's aanraak die een bsod veroorzaken, het is dus niet dat ik plots een bsod krijg.
Winlogon geeft soms (dit komt zelden voor) een fout, waarna ik een bsod krijg. Hierna loopt windows goed.
Soorten: BSOD's:
- 0x0000008E (meest voorkomend)
- 0xC00000005
- Page_fault_in_nonpaged_area
- Winlogon.
- Drivers, vernieuwen.
- Virusscan, registerscan, onecare scan van windows.
- Veel gezocht op internet... bij microsoft gekeken naar hun meldingen over de BSOD's, maar hier kwam ik niet veel verder mee, The computer may automatically restart, or you may receive a "serious error" message or a Stop error message in Windows Server 2003, in Windows XP, or in Windows 2000 (kon geen van die bestanden vinden op mijn computer, oftewel niet van toepassing bij mij). Willekeurig foutbericht '0x0000008E' in een blauw scherm in Windows XP ( ik kreeg geen KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED). Zo zijn er wel meer fouten over de BSOD's die ik heb, maar geen van die lost mijn probleem op.
- Memtest86+ v1.70 (is bezig met ze'n 3e pass en heeft nog niks gevonden).
- Systeem geeft geen "ernstige fout" melding nadat windows normaal opgestart is.
- Ik download met Grabit en ik had daarmee PowerDVD gedownload. Ik daarna powerdvd dus installeren en krijg direct een bsod.
(grabit was nog actief, maar niet bezig met powerdvd). Ik heb toen (omdat dit al de zoveelste bsod was) wat registry programma’s laten scannen onderandere onecare (virusscans had ik al gedaan met Hitmanpro, norman anti virus). Vervolgens heb ik het weer geprobeerd en kon ik powerdvd wel installeren, grabit was toen niet actief. De andere bsod’s bleven zich voordoen.
- De Windows Media Player Network Sharing-service-service is afhankelijk van de Universele Plug en Play-apparaathost-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. - De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
PCLEPCI - De Windows Media Player Network Sharing-service-service is afhankelijk van de Universele Plug en Play-apparaathost-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. - De Media Center Extender Service-service is afhankelijk van de SSDP Discovery Service-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
Zie ook ... afbeelding:
Een virus wat er toch nog opzit.. wat als beveiliging bepaalde soort programma blokkeert en het systeem laat vast lopen door (belangrijke?) processen te sluiten. wat mij vervolgens een BSOD laat zien.
Wat ik mogelijk nog zou kunnen doen:
- Alles gaan testen (hardware matig) ... maar aangezien het een laptop is met nog garantie ... lijkt mij dit niet handig om te doen.. Verder vind ik het er ook niet echt uit zien als iets hardware matigs, maar meer als iets in het systeem.
- Windows repareren, alleen het gaat om een HP laptop, waar geen windows cd bij zit, ik moet dus via een repair programma (van hp) windows herstellen en ik vraag me af of dit niet ook direct de schijf formatteert..
[edit]
- Memtest86+ afgerond en gestopt na 10 en een half uur draaien (een avond).
results: 27 pass en 0 errors.
- Logboek gegevens toegevoegd
- 2 screenshots gemaakt van de opties die hp mij geeft voor herstellen:

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 07:51 ]