gamecontrollers als muis

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Howdie,

Ik weet niet in welk sub forum ik dit moet posten dus als het niet klopt move je het maar naar een ander :>

Vraag:
ik heb zon draadloos Medion game controller maar is het misschien mogelijk om dit als muis te gebruiken? Omdat deze controller draadloos is lijkt het me wel makkelijk.
Denk niet dat het mogelijk is maar misschien is er wat software ofzo voor.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik weet niet in welk sub forum ik dit moet posten dus als het niet klopt move je het maar naar een ander :*
offtopic:
Als je nu even in de Windows Clients - Policy had gekeken of het hier past, had je gezien dat er hele belangrijke informatie mist in tekst en in titel ;)

[search=gamecontroller als muis] geeft al snel Game Controller Als Muis Gebruiken?

In dat topic kom je terecht de tip tegen te gaan [google=use gamepad as mouse]. En dan heb je je antwoord met bijv. JMouse :Y)

Je vraagt niet naar een optie in je OS, maar naar een los tooltje. Dus WOS => CSA. Maar kijk de volgende keerdus even zelf beter rond voor je de vraag stelt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• timskiej
Mijn excuses.
Had idd zelf beter moeten zoeken.
Maar bedankt ik ga het een proberen.
Kan een slotje op,

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
deze heb je ook nog : een script voor AutoHotKey

Using a Joystick as a Mouse
This script converts a joystick into a three-button mouse. It allows each button to drag just like a mouse button and it uses virtually no CPU time. Also, it will move the cursor faster depending on how far you push the joystick from center. You can personalize various settings at the top of the script.

Download This Script
http://www.autohotkey.com/docs/scripts/JoystickMouse.htm

Met JMouse wordt er een driver geinstaleerd systeem eigenschappen kijken dacht ik is weer meer recources.

[ Voor 73% gewijzigd door ikweetniks op 12-03-2007 21:29 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Dit topic mag van mij wel blijven. Doet me denken aan die keer dat ik zo'n union hoofd apparaat gekocht had op een hcc jaarbeurs (ik was 13 ofzo, wat verwacht je dan... ? :P)
Die dingen kon je ook als muis gebruiken. (en was ook een gamepad apparaat)

edit: Van mij mag het topic wel blijven omdat het als algemeen topic voor dit soort toepassingen kan worden gebruikt. Zo zijn gamepads en dergelijke vaak zeer handig als invoerapparaat.
Ook handig is een xbox afstandsbediening op de pc aan te sluiten. Is echt in een paar minuten voor elkaar, en een nieuwe xbox a/b kost maar 17,50 euro ofzo! (ook te gebruiken met winamp e.d. uiteraard)

edit2: Als iedereen (de sjefkes van dit forum) het oke vind, wil ik trouwens wel een topic starten voor dit soort dingen. (Gamecontrollers e.d. gebruiken als invoerapparaat voor bijvoorbeeld mediaspelers e.d.)
Aangezien je dan vaak goedkoop nog veel kunt bereiken zal er vast wel enig belang bij zijn lijkt me.

[ Voor 62% gewijzigd door warcow op 12-03-2007 21:35 ]

• ikweetniks
warcow schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:27:
Ook handig is een xbox afstandsbediening op de pc aan te sluiten. Is echt in een paar minuten voor elkaar, (ook te gebruiken met winamp e.d. uiteraard)

[ Voor 16% gewijzigd door ikweetniks op 12-03-2007 21:48 ]

• timskiej
Ik heb zon Xbox afstandbedieding liggen:)
Maar hoe wil je dat gaan doen aangezien de ontvanger wat je normaal in je XBOX steek niet in een USB past. Heb wel nog de eerste Xbox:)

Maar mijn gamepad als muisgebruiken met zon progje werkte inderdaad.
Er handig aangezien ik nu ook WMC2005 heb draaien.

• warcow
timskiej schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:17:
Ik heb zon Xbox afstandbedieding liggen:)
Maar hoe wil je dat gaan doen aangezien de ontvanger wat je normaal in je XBOX steek niet in een USB past. Heb wel nog de eerste Xbox:)

Maar mijn gamepad als muisgebruiken met zon progje werkte inderdaad.
Er handig aangezien ik nu ook WMC2005 heb draaien.
Ik heb het zelf op een nogal foute manier gedaan. Ik heb gewoon het controller gedeelte van een ouwe xbox gepakt en het daarop aangesloten. (en dan dus die kabeltjes aan een usb kabeltje prutsen.)
Hoe je het dus doet maakt weinig uit, als je er maar een usb eind aan vastknoopt. Werkt echt perfect. (met de driver kun je de knoppen aan toetsenbord knoppen doorlussen, zodat je dus gewoon vrijwel elk programma ermee kan bedienen.)
En voor 17,50 ofzo een nieuwe a/b voor de pc.. Daar kan geen enkel commercieel pc a/b tegenop! :D

edit: Er is nu trouwens een winkel voor console accesoires dat alle psx (1) zooi in de verkoop gooit. Veel dingen voor 1-3 euro. Zo heb ik een hele hoop lightguns en controllers besteld nu. Altijd leuk spul om wat mee om te klooien. (Ik heb ook nog een psx en ps2 staan, dus daar zal ik het meeste wel voor gebruiken.)

[ Voor 14% gewijzigd door warcow op 13-03-2007 18:35 ]

• timskiej
Ik ga me daar eens mee amuseren:)
om de XBOX-zapper op een usb aan te sluiten.

• timskiej
Hoe heb je dat precies gedaan die XBOX controller @ usb?

• ikweetniks
Gebruik je edit functie timmie.

• warcow
De controller is nog gemakkelijker. Ik zou wel een originele ms controller nemen, want die namaak gebruiken vaak verkeerde kleuren bij de kabeltjes. (zodat je niet zomaar weet welke kleur waar aan moet)
Het komt erop neer dat je de kabel doorknipt, en gewoon knoopt aan een usb kabel. Eventueel zijn er ook wel xbox->usb verlengstukjes te koop als je niet je controller wilt opofferen.
Zijn wel veel te vinden bij online gameshops enzo.
EDIT: ah, die a/b van de post hieronder is ook al niet zo duur. :P

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 13-03-2007 23:09 ]

• timskiej
Dan ga ik daar eens naar opzoek.
En sorry zal volgende keer de edit knop gebruiken;)
Jmouse wilde niet fatsoenlijk werken omdat de cursos te langzaam gaat.
Of je moet de accelerate butten indrukken.

En anders koop ik deze.
http://azerty.nl/producte...a-mce-remote-control.html

Of zon convertor voor xbox/usb.
En zodat ik mijn XBOX afstandbedieng erop kan aansluiten.
Welke driver heb jij daarvoor gebruikt?

[ Voor 78% gewijzigd door timskiej op 13-03-2007 23:18 ]

• warcow
http://www.redcl0ud.com/
En dan Xbcd.
Dat is een utility met drivers voor zowel de controllers als de remotes dacht ik. Werkt in ieder geval zeer goed.

Ik denk dat ik volgende week maar eens een leuke topic SP ga maken voor dit soort zaken. (als deze nog niet bestaat, daar zal ik eerst even naar kijken)

• timskiej
Zon convertor is toch niet duur.
Als het niet werkt boeit het niet zoveel.
Heb wel nog 2 controllers liggen.

Een topic hierover zouw wel leuk zijn

[EDIT] Zo heb een convertor besteld :9 Weet je misschien ook hoe ik programma's kan invoegen in Mediacenter 2005 bijvoorbeeld MSN? [EDIT]

[ Voor 32% gewijzigd door timskiej op 14-03-2007 18:09 ]

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:17
Heb jmouse ook gedownload en geinstalleerd.
Werkt prima, echter zou ik willen dat jmouse vanaf de startup van windows al werkt.

Heb een snelkoppeling naar het programma gemaakt, en deze in de map "opstarten" onder Start --> Programma's gezet.
Nu start ie het programma, maar krijg ik het schermpje van de instellingen te zien, waar ik nog op "Ok" zou moeten klikken, voordat het programma werkt.

Dit zou ik graag automatisch willen hebben, dus dat ik neit meer op Ok hoef te klikken, en het programma al direct reachtsonderin de balk staat. Anders heb ik als nog een muis nodig om de computer te bedienen.

Is dit mogelijk met een soort scriptje of iets dergelijks, het programma heeft de optie zelf niet.

Alvast bedankt voor de reactie!
Pagina: 1