Ik ga een nieuwe PC samenstellen en zou graag wat tips willen van de experts hier op het forum
Ik weet namelijk wel best wel goed wat ik wil, maar een hardware expert ben ik zeker niet.
Dit is ongeveer wat ik wil kopen:
Moederbord: GigaByte 965P-DS3
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
GPU: Club3D 8800 GTS 320MB
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2 PC6400
HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.10 250MB
Behuizing: Antec Performance One P180B
Voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W
Floppydrive: Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Music
DVD-speler: LG GDR-8164B
DVD-brander: LG GSA-H42L
Nu had ik nog een paar vragen.
-Ik had van een vriend gehoord dat het nutteloos was om een 8800GTS te kopen van 640MB als je toch maar op een resolutie van 1152:864 (ongeveer in die buurt) gaat spelen, en dus beter een van 320MB kan kopen qua prijs, is dat zo?
-En de fabrikant van de videokaart, maakt dat veel uit? Ik heb Club3D gekozen omdat hun 8800GTS 320MB het goedkoopste was.
- Ik wilde eerst de Asus P5B Deluxe als moederbord doen, maar volgens het alternate.nl computer-samenstel-ding waren er te weinig IDE aansluitingen voor mijn configuratie, dus heb ik degene gekozen uit de vorige BBG. Is er veel verschil in kwaliteit/functies tussen die twee, behalve dat op de P5B firewire zit?
- En beveelt iemand nog een site aan waar ik mijn computer kan samenstellen?
- Is 500W voeding genoeg voor deze configuratie?
- En is de koeling ook genoeg? Er zitten standaard in de case al 3 120mm fans dus dat zal wel goed zijn, maar je weet maar nooit
En dan moet ik natuurlijk nog een scherm, muis en speakers (toetsenbord heb ik al).
Ik zat te denken aan een Samsung 931BF als scherm, de Logitech G5 als muis en de Philips Philips MMS 321 als speakers.
Het scherm ben ik nog niet helemaal uit, dus als iemand nog wat leuks weet?
En voordat iemand het vraagt, ik wil de PC voor van alles en nogwat gebruiken, varierend van het spelen van de nieuwste games op de beste/redelijk hoge graphics settings (maar niet al te hoge resolutie) tot het amateuristisch maken van een website en fotootjes bewerken.
Ik weet namelijk wel best wel goed wat ik wil, maar een hardware expert ben ik zeker niet.
Dit is ongeveer wat ik wil kopen:
Moederbord: GigaByte 965P-DS3
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
GPU: Club3D 8800 GTS 320MB
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2 PC6400
HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.10 250MB
Behuizing: Antec Performance One P180B
Voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W
Floppydrive: Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Music
DVD-speler: LG GDR-8164B
DVD-brander: LG GSA-H42L
Nu had ik nog een paar vragen.
-Ik had van een vriend gehoord dat het nutteloos was om een 8800GTS te kopen van 640MB als je toch maar op een resolutie van 1152:864 (ongeveer in die buurt) gaat spelen, en dus beter een van 320MB kan kopen qua prijs, is dat zo?
-En de fabrikant van de videokaart, maakt dat veel uit? Ik heb Club3D gekozen omdat hun 8800GTS 320MB het goedkoopste was.
- Ik wilde eerst de Asus P5B Deluxe als moederbord doen, maar volgens het alternate.nl computer-samenstel-ding waren er te weinig IDE aansluitingen voor mijn configuratie, dus heb ik degene gekozen uit de vorige BBG. Is er veel verschil in kwaliteit/functies tussen die twee, behalve dat op de P5B firewire zit?
- En beveelt iemand nog een site aan waar ik mijn computer kan samenstellen?
- Is 500W voeding genoeg voor deze configuratie?
- En is de koeling ook genoeg? Er zitten standaard in de case al 3 120mm fans dus dat zal wel goed zijn, maar je weet maar nooit
En dan moet ik natuurlijk nog een scherm, muis en speakers (toetsenbord heb ik al).
Ik zat te denken aan een Samsung 931BF als scherm, de Logitech G5 als muis en de Philips Philips MMS 321 als speakers.
Het scherm ben ik nog niet helemaal uit, dus als iemand nog wat leuks weet?
En voordat iemand het vraagt, ik wil de PC voor van alles en nogwat gebruiken, varierend van het spelen van de nieuwste games op de beste/redelijk hoge graphics settings (maar niet al te hoge resolutie) tot het amateuristisch maken van een website en fotootjes bewerken.