Toon posts:

DMA wil niet werken voor optiarc 5170 dvd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD brander van nec optiarc 5170A - Maar hiervan staat steeds de DMA Uit wat resulteert dat wanneer ik cd's brand aan 1 speed of 18 speed gewoon geen verschil maakt! De buffer bij Nero 7 ultra edition dat ik gebruik gaat constant van 99 naar lager en lager en dan weer naar 99 enz enz... Wanneer ik de IDE waarop de dvdwriter opstaat uitschakel en reboot dan heb ik 1 maal gehad dat de DMA Aan stond maar met het resultaat dat de instellingen van mijn schrijver helemaal niet juist meer stonden en echt alles op mijn pc traag ging! Heb dan gewoon meteen nog eens een reboot gedaan en dan kon ik niet meer heropstarten!
Ook las ik dat dit dmv een Raidcontrol zou opgelost kunnen worden, maar dan krijg ik steeds de error dat ik geen SCSI hardware heb!!!

Wat ook zeer bizar is is dat als ik bv bestanden brand vanop bv mijn externe HD de interne Hd en de DVD-writer steeds syncroon gegevens doorzenden en dat de interne HD geen kick geeft!! Lampje van de cd speler en de interne HD gaan echt gelijk! en normaal kan dit uiteraard niet!

Kan iemand mij hiermee helpen, of koop ik best gewoon een SATA dvd writer en gaan de probs dan opgelost zijn???

Verwijderd

Die brander van NEC schijnt wel aardig wat problemen te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik idd al gemerkt! Heb echt al alles geprobeert! Dus voor die 40€ dat die spullen nog kosten misschien beter ineens een andere! Had gedacht aan een samsung :) maar ken er eigenlijk niets van! IK WIL ALLEEN DVD'S kunnen branden :p