[AMD] Voltage verhoging EE CPU

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zit met een vraagje over het verhogen van de voltage bij de 65watt versie energy efficiency versie van de AMD Athlon 64 X2 3800+
Ik zou 'm graag op hetzelfde voltage willen hebben als de normale 89watt versie (1.3 - 1.35v), maar m'n moederbord laat dat niet toe, hij geeft als max 1.25v, wat ook klopt bij deze processor..
Is er een manier om 'm toch te verhogen of gaat dat niet?

Dit zijn mijn specs:
Asrock AliveS-ATA2 G-LAN
AMD Athlon 64 X2 3800+
2GB Crucial Ballistix DDR2

Verwijderd

als jouw asrock geen voltage ondersteuning aanbied in de bios kan je het vergeten.

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:47:
als jouw asrock geen voltage ondersteuning aanbied in de bios kan je het vergeten.
Even goed lezen wat ik zeg, hij geeft aan dat de max 1.25 van deze cpu is, hoger wil die 'm niet zetten, maar mss dat iemand een workaround kent?

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 09:27
Je kan Asrock mailen met de hoop dat ze je een aangepaste bios sturen.
Wat je ook kan doen is dit: http://www.pc-treiber.net...ction=show&eintrags_id=35.
Simpel en effectief. Als je geleidende inkt in huis hebt gewoon een streepje trekken naar keuze, anders de soldeerbout pakken.

Misschien kan je met een progje zoals systool de VID van je CPU veranderen. Persoonlijk zal ik dat niet doen, via bios is fijner dan klooien met progjes.

[ Voor 20% gewijzigd door bajaking op 11-03-2007 23:06 ]

Verwijderd

Da-WiZZy0n schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:48:
[...]

Even goed lezen wat ik zeg, hij geeft aan dat de max 1.25 van deze cpu is, hoger wil die 'm niet zetten, maar mss dat iemand een workaround kent?
precies ja
de bios herkend de proc en zet de maximalen in
Deze probleem had ik ook met een asrock dual sata2
Maximaal voltage was 1,45volt standaart voltage was 1,35volt van de proc.
Aangezien asrock geen overklok bord is kan je de voltage niet verder verhogen dan de maximalen voltage wat de bios uitlees van de cpu.
Had je nu een asus \ msi of abit bord dan kan je die handmatige instellen op hogere voltage dan wat maximaal de proc aangeeft.
De bios van die borden hebben geen intressen wat de cpu zegt van maximalen volateg zodat jij als gebruiker zelf kan instellen.

Dus je kan een anderen zelf bouw bios er inzetten.
Je kan wire triks uithalen zodat de bios denkt dat hij maar 1,25volt geeft terwijl het meer is.
En je kan een anderen bord kopen .

• Da-WiZZy0n
bajaking schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:05:
Je kan Asrock mailen met de hoop dat ze je een aangepaste bios sturen.
Wat je ook kan doen is dit: http://www.pc-treiber.net...ction=show&eintrags_id=35.
Simpel en effectief. Als je geleidende inkt in huis hebt gewoon een streepje trekken naar keuze, anders de soldeerbout pakken.

Misschien kan je met een progje zoals systool de VID van je CPU veranderen. Persoonlijk zal ik dat niet doen, via bios is fijner dan klooien met progjes.
Die geleidende inkt, waar haal je die? heb namelijk niet zo'n zin om te gaan lopen solderen aan m'n mobo..

Verwijderd

Los daarvan, waarom zou je dat willen :? Wordt je pc soms niet warm genoeg?
Enne, zoeken hè? Of wil je zeggen dat op heel het Internet noch op GoT te vinden is hoe je aan dat spul komt?

• Da-WiZZy0n
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:40:
Los daarvan, waarom zou je dat willen :? Wordt je pc soms niet warm genoeg?
Enne, zoeken hè? Of wil je zeggen dat op heel het Internet noch op GoT te vinden is hoe je aan dat spul komt?
ik denk dat de meeste mensen hier wel weten waarom ik dat zou willen |:(
en moet jij voor de gein is zoeken op google op geleidende inkt, bovendien weet degene die de reactie gaf met de geleidende inkt vast wel waar 't te krijgen is, kleine moeite om te reageren toch?

Verwijderd

Tja, als je gaat overclocken doe je dat meestal niet met een Asrock plankje :X 7(8)7
Rustig aan maar, je hoeft kwaad te worden op niemand... :z

Enne, een simpele zoekactie hier op Got als deze levert toch echt een hoop tips op waar dat spul te koop is. Je kunt hier niet zomaar gaan wachten tot iemand je het antwoord influistert :?

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 09:27
Of anders bij de Conrad bestellen, heb ik ook gedaan. Was spul voor modelbouw om bijv. figuren te beschilderen zodat die een ledje vast konden houden (modelspoorbaan). Werkt perfect en kost +/- 8eur. Ze hebben ook een stift dacht ik. Je moet helaas minimaal voor 20 euro bestellen daar.

• Da-WiZZy0n
bajaking schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:40:
Of anders bij de Conrad bestellen, heb ik ook gedaan. Was spul voor modelbouw om bijv. figuren te beschilderen zodat die een ledje vast konden houden (modelspoorbaan). Werkt perfect en kost +/- 8eur. Ze hebben ook een stift dacht ik. Je moet helaas minimaal voor 20 euro bestellen daar.
op de conrad website vind ik 't helaas niet, ik ben zelf ook lid bij conrad, weet je onder welke categorie ik 't zou kunnen vinden?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Da-WiZZy0n schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:56:
[...]

op de conrad website vind ik 't helaas niet, ik ben zelf ook lid bij conrad, weet je onder welke categorie ik 't zou kunnen vinden?
Zoals cpec zegt is dit makkelijk te vinden met de GoT search. Maar om het toch maar weer voor je voor te kauwen;

http://www.coolpc.com.au/..._info.php?products_id=144

En Conrad ook iets; vul maar eens 823070 in bij de Conrad search.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1