Toon posts:

fax/telefoon gaat continu over sinds afsluiten inbelinternet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden bij iemand die nogsteeds op inbelinternet zat adsl aangesloten. Deze persoon zat op een centrale met meerdere lijnen waarvan 1 lijn gebruikt werd voor zijn fax en internet (gedeelde lijn dus). Toen adsl geactiveerd was werkte alles prima. Zijn adsl werkte goed en fax ook prima. Zijn inbel abbo zou aan het begin van de maand afgesloten worden. Dat is dus gister gebeurd. Sindsdien gaat de telefoonfunctie in de fax CONTINU over dus geen tussenpauze zoals bij een normaal telefoonsignaal maar het gaat de hele tijd achter elkaar door. Pak je de hoorn van de fax eraf hoor je een brom. Dus het is echt pas sinds het internet is afgesloten van die lijn. Ik heb ook al een andere fax en ook zelfs een losse telefoon eraan gehangen met hetzelfde resultaat.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Zouden ze misschien zijn lijn hebben afgesloten? Maar dan zou je toch juist geen signaal moeten hebben? Ik kan me iig niet voorstellen dat er iets in de centrale mis is, het heeft gewerkt tot ze zijn inbel abbo hebben afsloten.

Groet,

Warlord

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Blijkbaar iets verkeerd aangesloten. Of je een inbelabo hebt heeft totaal niks te maken met telefonie.
Kijk eens hoe je het adsl hebt aangesloten. Probeer je telefonie eens rechtstreeks op het isra. En kijk daarna of je de splitter wel goed hebt aangesloten, vermoedelijk heb je em verkeerd om aangesloten. Je zou niet de eerste zijn :X

PSN: djmurcielago

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 15:35

Sen

<-->

Laat ik eens behulpzaam zijn:

Ik neem aan dat het alleen voor fax en modem gebruikt wordt dat er meerdere lijnen in het huis zijn. Is dit door isdn of een 2de annaloge lijn. Doen de andere lijnen het wel. Zo ja de lijn is niet afgesloten mits je het doorgegeven dat je de andere annaloge lijn wil opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen, ALLES werkte prima. Er is niks aan de opstelling veranderd geen kabels eruit getrokken of wat dan ook. Maar sinds ze het inbelabbo eraf hebben gegooid is het mis. Maar aan de bekabeling is dus niks veranderd. eergister werkte alles nog, gister abbo afgesloten en nu slaat de heleboel op hol.

En nee Murcielago ik heb de splitter niet verkeerdom aangesloten :D zo dom ben ik nou ook weer niet.

Edit: met de heleboel op hol slaan bedoel ik dat juist alleen DIE lijn waar het internet op zat op hol slaat. Dus de andere 7 lijnen die uit de centrale komen doen het prima. En wat betreft het overzetten ( persoon zat bij hetnet) we hebben gewoon via de website van hetnet de boel laten overzetten van inbel naar adsl hierbij moest je wel aangeven dat er een isdn lijn aanwezig was maar dat is allemaal netjes ingevuld.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:07 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

Dido

heforshe

Een inbelabbo zit helemaal niet "op de lijn", dus dat je dat abbo opzegt verandert helemaal niets aan je telefoonlijn. Godsonmogelijk.

Het lijkt er toch meer op dat er of iets verkeerd is aangesloten voor ADSL, of dat je inderdaad niet het inbelabbo, maar de daarvoorgebruikte lijn hebt opgezegd.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
@dido

Ik heb zelf ook het idee dat de lijn opgezegd namelijk. Maar ik zal morgen eens met kpn/provider bellen wat er mis kan zijn. Adsl aansluiting ligt het 99% zeker niet aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:09 ]

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
Zit je splitter wel goed aangesloten?

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Foxfire schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:08:
Zit je splitter wel goed aangesloten?
Lees het topic eens door?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
Zoals Dido al zei:
"Een inbelabbo zit helemaal niet "op de lijn", dus dat je dat abbo opzegt verandert helemaal niets aan je telefoonlijn. Godsonmogelijk."

Verder klinkt een brom op de lijn als een fout aangesloten of defecte splitter....
Dit wil niet zeggen dat de ADSL niet werkt!

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Fout aangesloten is hij zeker weten niet, maar een defecte splitter is nogwel mogelijk alleen zou je dan ook niet problemen op de andere lijnen moeten hebben? het is echt specifiek op die ene lijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:18 ]

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:18:
Fout aangesloten is hij zeker weten niet, maar een defecte splitter is nogwel mogelijk alleen zou je dan ook niet problemen op de andere lijnen moeten hebben? het is echt specifiek op die ene lijn.
Je splitter zit dus op alle lijnen tegelijk?

Verwijderd

Topicstarter
@dido ja dat moest, staat ook duidelijk bij de geleverde manuals heb die nu even niet bij de hand maar hij moest voor het nt-1 kastje komen als ik me niet vergis.

Dus er komt 1 lijn binnen naar nt-1 kast, die gaat naar de centrale en daar komen alle lijnen uit hij zit nog VOOR de nt-1 kast.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:21 ]

• Dido

Dido

heforshe

Gaat het om ISDN dan?

In mijn (POTS) ervaring heb je twee draadje per lijn, en als je 8 lijnen hebt, heb je dus 16 draadjes.

Daar kan geen splitter mee omgaan (althans niet met de standaard stekkerjes met 4 draadjes).

Misschien zit ik nu met een heel raar beeld in mijn hoofd, maar ik heb het idee dat ik iets belangrijks mis...

Verwijderd

Topicstarter
Ik typ het nu zelf ook verkeerd geen 8 lijnen maar 4 lijnen :p.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3000/aansluitingpi5.jpg

zo zit het dus aangesloten, 1 van de lijnen werd gebruikt voor fax/internet en de rest zijn gewoon telefoonlijnen met allemaal een eigen nummer

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:30 ]

• Dido

Dido

heforshe

Maar het gaat dus om ISDN?

edit: hebben ze tegenwoordig ook logische spliters zoals op je tekening?
De meeste die ik ooit ben tegengekomen hebben de aansluitingen namelijk anders zitten:
code:
1
2
3
ADSL ------|-----|
           |     |---Telefoon
Ink. Lijn--|-----|

[ Voor 82% gewijzigd door Dido op 11-03-2007 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
yup

Edit: nt1 kast zit er niet tussen op de pic maar die zit er nogwel tussen dus.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:35 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je wel een splitter voor ADSL? En (ja ik heb het topic gelezen, maar het is toch echt het meest voor de hand liggend) heb je desplitter niet verkeerd aangesloten :P

(oh en hij heeft dus maar twee buitenlijnen, de kpn wijst alleen om het moeilijk te maken 4 nummers toe, maar het zijn in het echt maar maaximaal twee simultane verbindingen)

[ Voor 34% gewijzigd door hufkes op 11-03-2007 22:39 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Dido

Dido

heforshe

Dan is de telefoonlijn niet afgesloten, dan had je helemaal geen telefoon meer :)

Ik ken de specifieke valkuilen van ISDN verder niet, ik ging er gezien je TS (wellicht ten onrechte) vanuit dat het POTS was).

Misschien dat iemand anders een idee heeft?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het misschien wat verwarrend gezegd maar dat komt misschien omdat het voor mij wel duidelijk is en ik dat ook zo getypt hebt alsof iedereen weet hoe het zit. maar ik heb de splitter 3x gecontroleerd voor ik het aangesloten heb dus dat zit echt goed. Het is ook zoals je zegt een speciale splitter voor isdn.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je al geprobeerd de faxlijn op een andere poort van de quattrovox aan te sluiten? Wie weet zit er toch ergens sluiting in de lijn vanaf de quattrovox naar de fax/computer. Is die verbinding met de isdn-kaart van de pc er nog of heb je het draadje afgeknipt/ er tussenuit gehaald?

Staat op de splitter zelf ook dat hij voor isdn is (ANNEX-B)? Kan natuurlijk ook dat jij hem wel goed hebt aangevraagd maar dat de kpn verkeerd geleverd heeft hè?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
tis een isdn splitter ja, maar tis geen quattrovox maar een tiptel ( 810S ). De lijnen naar de fax/computer zijn met geen vinger aangeraakt verder maar ik zou wel eens kunnen proberen om hem op een andere poort te hangen. Op andere lijnen is er geen probleem ook niet als ik daar de fax op aansluit.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Foxfire schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:14:
Verder klinkt een brom op de lijn als een fout aangesloten of defecte splitter....
Dit wil niet zeggen dat de ADSL niet werkt!
Die brom is gewoon het overgaan van de bel (dat is namelijk een grote sinus). Het oppakken van het toestel wordt dus ook niet gedetecteerd, of de reactie blijft in elk geval uit. Ik zou op het eerste gezicht zeggen dat de eigen centrale flink in de war is, en dat resetten wellicht helpt (of er is gewoon een belspanningsrelais fysiek blijven hangen, geef er eens een mep op!).

[ Voor 3% gewijzigd door mae-t.net op 11-03-2007 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die brom had ik bij nader inzien ook zelf kunnen bedenken ja :p. Maar bij nader inzien kan het best zo zijn dat er inderdaad wat mis is me tde centrale. Het beestje is niet een van de jongsten meer dacht ik. Dat zou ook misschien het afsluiten verklaren( dat zij de beste man dat hij dit weekend was afgesloten ). Maar het kan dus ook wezen dat hij niet afgesloten is maar dat gewoon de centrale in de war is.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
ik blijf erbij dat ISDN en ADSL niet samengaan vooral niet met centrales. controleer eens of het NT1 kastje nieuwer is dan S2.

Verwijderd

Topicstarter
s4 uitvoering geloof ik, maar er stond in het boekje dat andere uitvoeringen dan beschreven stonden geen problemen moesten geven ( S4 werd ondersteund ).

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 16:58
euhm nieuwe kabel/nieuwe splitter eens proberen dan. isdn splitters gaan best vaak stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou je dan niet op alle lijnen storing moeten hebben? Ik zal het in ieder geval eens proberen ja, zijn niet zo heel erg duur dus is het proberen waard.

Verwijderd

Blijft over : reset de Tiptel 810S .
Werkt het dan nog niet: contact opnemen met storingsdienst vastnet KPN, lijnmeting laten doen, ze kunnen redelijk nauwkeurig aangeven waar de bron van de storing ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Idd het is opgelost door een reset net even een fax heen en weer gestuurd zonder problemen. Bedankt iig voor alle tips.
Pagina: 1