[Vista] Beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Als ik strax Vista op mijn computer heb staan, dan wil ik Norton Internet Security 2007 erop zetten. Of is norton antivirus ook genoeg.
Is dit dan genoeg om veilig met me pc te werken? Of heb je nog meer nodig? Er zaten in vista ook nog wat standaard beveiligingsprogjes dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door martini1 op 11-03-2007 21:23 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Laat Norton zitten en neem iets wat je systeem niet onnodig belast imho. Maar verder heeft Vista inderdaad een hoop: firewall, Windows Defender tegen spyware, en ik geloof ook dat Windows Mail een spamfilter heeft. De kwaliteit van wat Vista meelevert ten opzichte van andere pakketten zou ik alleen niks over kunnen zeggen.

Verwijderd

Zelf zou ik voor een thuis PC alleen een virusscanner installeren, misschien een spamfilter als je hier veel last van hebt.

Verder ga ik geen mening geven over NIS (of heb ik dat nu al stiekem gedaan :P )

[edit]
Windows Mail heeft idd een spamfilter, zelfde als die van Outlook dacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 21:36 ]

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
dus norton antivirus is genoeg? Firewall zit er al op??

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien is een ander antivirus pakket als Norton interessant? Norton is over het algemeen een vrij 'log' programma, en er zijn prima (zelfs gratis) alternatieven.
Er stond laatst ook nog een artikel over virusscanners op de frontpage. Lees die eens door, en kijk even bij de bron, daar staan alle testresultaten.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Genoeg is een subjectief begrip. Wat de een genoeg vindt, vindt de ander onvoldoende.
Je hebt het wel over beveiliging, maar waar wil je je tegen beveiligen? Geef wat meer informatie en ga zelf ook op onderzoek uit.

Ikzelf heb alleen een virusscanner draaien en de Windows Firewall aanstaan.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:05
Hier draait geen virusscanner, spamfilter regelt Google voor me (gmail-man...), ingebouwde Vista-firewall. Ohja, en ik scan af en toe met Defender. imho is het slim gebruiken van je computer veel en veel belangrijker.

Verwijderd

Zsub schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:35:
Hier draait geen virusscanner, spamfilter regelt Google voor me (gmail-man...), ingebouwde Vista-firewall. Ohja, en ik scan af en toe met Defender. imho is het slim gebruiken van je computer veel en veel belangrijker.
Volledig mee eens! :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zsub schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:35:
Mag ik hopen dat je nooit bestanden met andere mensen moet delen... Een virusscanner is toch echt wel belangrijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1