Ik probeer volgens de idee van ActiveRecord mijn classes te maken. Voor zover ik weet maak je 'finder' methodes statisch. Een vereiste van mijn webapplicatie is dat gebruikersgroepen hun eigen database hebben. Dus de finder methoden zijn overloaded om een database naam te krijgen. Na een toegangscontrole wordt dan eerst de connectionstring aangepast en vervolgens alsnog de 'gewone' finder methode aangeroepen.
Maar statische methoden gebruiken statische velden, en als ik eenmaal het statische veld connectionstring aangepast heb, dan geldt de waarde daarvan ook voor andere gebruikers!
Mijn vraag is nu:
Wie heeft een link naar een uitleg over het delen van static classes en velden, omdat ik het gedrag nu uit een paar tests zie, maar ik kan er geen uitleg over vinden.
Maar statische methoden gebruiken statische velden, en als ik eenmaal het statische veld connectionstring aangepast heb, dan geldt de waarde daarvan ook voor andere gebruikers!
Mijn vraag is nu:
Wie heeft een link naar een uitleg over het delen van static classes en velden, omdat ik het gedrag nu uit een paar tests zie, maar ik kan er geen uitleg over vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 20:31 ]