Videokaart geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een tijdelijke PC met Vista Ultimate, omdat mijn videokaart terug gestuurd is. Ik wilde hier dus ook Battlefield 2 op spelen, maar krijg een erg lage frame rate, met 800x600 met alle instellingen op low. Daarnaast krijg ik ook rare dingen door m'n beeld namelijk:
Afbeelding 1
Afbeelding 2

Dit zijn de specificaties:
Processor: Intel Celeron D 2,93 GHz
Geheugen: 1 GB PC-2700 (166 MHz)
Videokaart: Nvidia 7600 GS 256MB
Moederbord: Asus P4S8X-MX

Ook heb ik de laatste drivers geinstalleerd.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen, met vriendelijke groet,
Ivo

[ Voor 5% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 11-03-2007 20:14 ]

Verwijderd

Ik denk dat je beter Windows XP op dat systeem kan zetten. dit is al niet al te snel, en vooral dat geheugen, bf2 heeft namelijk aardig wat nodig

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

-wat noem jij lage framerate?
-die 'rare dingen' worden niet goed gerenderd lijkt het wel, weet je zeker dat je alle drivers voor de pc goed geïnstalleerd hebt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je betadrivers of heb je stable drivers geinstalleerd? Trouwens, Vista vreet veel geheugen dus het kan geen kwaad om 1GB extra te hebben :)

Wauw, een sig!

• SOEPSTENGEL13
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:16:
Ik denk dat je beter Windows XP op dat systeem kan zetten. dit is al niet al te snel, en vooral dat geheugen, bf2 heeft namelijk aardig wat nodig
Ik weet dat BF2 pas lekker loopt op high met 2 GB, maar het loopt nog een stuk slechter als een XP pc met 512 MB. XP erop zetten lukt denk ik niet, het is mijn vaders pc.
Haan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:17:
-wat noem jij lage framerate?
-die 'rare dingen' worden niet goed gerenderd lijkt het wel, weet je zeker dat je alle drivers voor de pc goed geïnstalleerd hebt?
Lage framerate, tja ik kon het niet meten met fraps, maar zo slecht dat het niet lukt om te richten.
Ik heb net nieuwe drivers geinstalleerd, kreeg betere index score van vista, maar prestatie verschilden niet.
Outerspace schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:17:
Heb je betadrivers of heb je stable drivers geinstalleerd? Trouwens, Vista vreet veel geheugen dus het kan geen kwaad om 1GB extra te hebben :)
Gewoon de full version. Ja, 1 GB erbij is misschien wel handig, maar daar betaal ik dan geld voor voor die 2 weken dat ik er nog op moet zitten.

EDIT: Ik heb hier nog een IDE hardeschijf liggen van mijn vorige pc, waar nog XP is op geinstalleerd, zou ik deze zo kunnen verwisselen? Zodat ik beter BF2 kan lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 11-03-2007 20:23 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De Full version van wat? Download eens andere drivers en check dan als je nog steeds van die artifacts hebt :)

Wauw, een sig!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

Kan je ook testen met andere games of die het goed doen? Eventueel zou de voeding misschien ook verdacht kunnen zijn.
EDIT: Ik heb hier nog een IDE hardeschijf liggen van mijn vorige pc, waar nog XP is op geinstalleerd, zou ik deze zo kunnen verwisselen? Zodat ik beter BF2 kan lopen.
Dat gaat helaas niet lukken, meestal boot Windows niet eens als je opeens totaal andere hardware hebt.

@hieronder: dan nog zou het op minimale instellingen toch speelbaar moeten zijn

[ Voor 63% gewijzigd door Haan op 11-03-2007 20:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een celeron en een 7600gs, kan me voorstellen dat je niet veel fps haalt.

Verwijderd

Ook niet vergeten dat, in het geheel genomen, het ook nog maar "eens" een Celeron cpu is. Totale .cfg om goed te gamen is dus allemaal erg marginaal met Vista.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-07 21:57
SOEPSTENGEL13 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:21:
Nee, die XP installatie is hoogstwaarschijnlijk op een andere computer uitgevoerd, waardoor er allemaal drivers etc voor die hardware geïnstalleerd is. Ja nouja, het zal uiteindelijk wel werken, maar qua performance loopt het niet lekker. Er wordt niet voor niks aangeraden om je Windows installatie te vernieuwen als je fundamentele hardware verwisselt :)

• SOEPSTENGEL13
Ik heb zo de reacties gelezen, en heb ook getest met een andere spel, maar daar kreeg ik geen vreemde dingen door het beeld heen. Het was wel een heel simpel en eenvoudig spel, niet bepaald belastend.
Pagina: 1