[SBS 2003] Exchange terugzetten met bkf

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Beste Tweakers,

Door een virus was ik helaas genoodzaakt mijn SBS 2003 server te reinstalleren, omdat er geen antivirus software op de server stond en het virus het niet mogelijk maakte om alsnog een antivirus pakket te installeren - zelfs niet in safe mode.
Ik heb d.m.v. de backup tool van windows wel een backup gemaakt van alle userfiles en van de exchange storage group. Deze is gemaakt op deze manier.
Na installeren van SBS 2003 deed ik een poging om deze backup te restoren, maar dit lukt niet - ik krijg namelijk deze error: Failed to find a database to restore to from the Microsoft Active Directory.

Na wat google werk kwam ik er inderdaad achter dat Exchange 2003 een backup maakt die eigenlijk alleen terug kan worden gezet naar het systeem waar het vandaag kwam - m.a.w. deze backup kan niet terug naar een ge-reinstallde server.
Is deze backup nu helemaal nutteloos of kan ik deze alsnog gebruiken om mijn settings terug te halen?

Verder is het zo dat ik voordat ik de schijf heb geformatteerd d.m.v. een ubuntu live-cd een 1-op-1 kopie heb gemaakt van de harde schijf door deze te kopieëren met `dd`.
Ik kan dus altijd weer terug naar de beginsituatie (de situatie met het virus dus).
Daarnaast is het mogelijk om deze kopie op mijn linux bak te mounten. Zou ik bijv. ook vanaf die gemountte kopie de files kunnen kopieëren? Ik maak me vooral zorgen om 'vreemde' dingen zoals NTFS permissies en 'junctions'.

Ik hoop dat ik niet twee dagen heb zitten kopieëren voor niks en alsnog alles kwijt ben!! :)

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

F-Prot, scannen in DOS? (dus niet de cmd.exe binnen Windows)
Heeft mij in het verleden vaak geholpen...
http://www.f-prot.com/download/home_user/download_fpdos.html

eh, vergeet niet de laatste signature op te halen:
http://www.f-prot.com/download/signaturefiles.html

[ Voor 24% gewijzigd door AcoLyte! op 12-03-2007 09:09 ]

don't mistake lack of talent for genius.

• GoneWacko
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-01 16:21
Ik werk samen met josjos aan dit probleem.

F-Prot is nu m.b.v. Hirens BootCD de disk aan het scannen en lijkt inderdaad (meer dan een :+) virus te deleten.

Bedankt voor de tip :)

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

ik ben benieuwd ;)
keep us posted...

don't mistake lack of talent for genius.