Toon posts:

onboard LAN Marvell Yukon op P5B

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuw systeem met een ASUS P5B-deluxe Wifi-AP maar krijg de twee onboard LAN verbindingen niet aan de praat. Ik weet dat dexe topic al meerdere malen verschenen is maar kon daar geen passend antwoord in vinden. Vandaar dat ik het maar zo probeer. Het betreft de Gigabit ethernet controlers 88E8056 en de 88E8001. Heb momenteel driversversie 8.57.2.3

Weet iemand waar het aan kan liggen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Onder welk OS werk je en welke drivers heb je al getest?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP PRO sp2. Heb driver versies 8.56.6.3 en 8.57.2.3 en 8.61.2.3 reeds getest maar zonder resultaat. Weet ook niet waar ik de drivers vandaan moet halen. Moet ik kijken bij ASUS of bij Marvell?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Helemaal niet aan de praat als in: Niet herkend? > In je BIOS, staan ze daar wel aan?

Niet aan de praat als in: Geen internet? > Welk IP krijg je?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe krijg je ze niet aan de praat? geeft hij hardware manager een error? installeren ze helemaal niet?
Volgens mij heb ik dezelfde 'Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller'. Daarnaast heb ik de 'NVIDIA nForce Networking Controller'.

Staan ze wel 'enabled' in de bios?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

8.56.4.3 werkt hier op hetzelfde bordje perfect. Maar je moet inderdaad wat meer vertellen over het probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Definieer: niet aan de praat krijgen? Geef aub wel omschrijvingen van status.

Is je LAN kabel wel goed? (gebruik de test software van Marvell)

Verwijderd

Topicstarter
OK, daar gaan we (Let wel, ik kan goed omgaan met XP maar ben geen BIOS expert):

In de BIOS vind ik de volgende LAN gerelateerde links:

Onboard PCIE GBe LAN1 = Enabled
LAN option ROM = Enabled
Onboard PCI LAN2 = Enabled
LAN option ROM = Enabled

Verder kan ik niets vinden over LAN of over Gbit Ethernet adpters.

In XP apparaatbeheer staan beide controllers gewoon goed vermeld, zonder geel uitroepteken of wat dan ook. Volgens apparaatbeheer functioneren beide controllers goed en ook de versie weergave van de drivers is correct. Ik kan ook probleemloos drivers installeren. Onder overige apparaten in apparaatbeheer staan drie items met een geel uitroepteken, nl:
PCI device
RTL8187_wireless
SM buscontroller
Hiervoor zijn geen drivers geïnstalleerd. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

LAN kabel is goed want deze gebruik ik in combinatie met m’n ethernet kaart van Accton die wel goed werkt.

Als ik de kabel in een van de onboard controllers steek gaan de LED’s branden en geeft het LAN icoontje “verkrijgen netwerkadres”. Na ongeveer een halve minuut komt er een geel uitroepteken in het icoontje te staan met het bericht: “Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden”.

Dit is de status op dit moment met gelijk welke driver ik getest heb.

Ik hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt voor de reacties.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Je SM Buscontroller is je USB2.0 device. PCI-device weet ik niet en je wireless ding is dus niet zo moeilijk.

Ik denk dat je je chipset drivers niet hebt geinstalleerd, anders zou je USB-drivers wel geinstalleerd moeten zijn, die zitten volgens mij in hetzelfde package.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Mojo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:58:
Je SM Buscontroller is je USB2.0 device. PCI-device weet ik niet en je wireless ding is dus niet zo moeilijk.

Ik denk dat je je chipset drivers niet hebt geinstalleerd, anders zou je USB-drivers wel geinstalleerd moeten zijn, die zitten volgens mij in hetzelfde package.
SMbus heeft met je chipsetdrivers te maken. Had ik ook altijd last van. Als je vervolgens je chipsetdrivers installeert is het weg. Wellicht werken je netwerkkaarten dan ook beter!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Meestal is het het beste om direct na de Windows installatie eerst de chipset drivers te installeren en daarna pas de andere drivers (en dan software).

Als de chipset driver installatie niet 100% helpt, overweeg een schone Windows installatie.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Als ik de kabel in een van de onboard controllers steek gaan de LED’s branden en geeft het LAN icoontje “verkrijgen netwerkadres”. Na ongeveer een halve minuut komt er een geel uitroepteken in het icoontje te staan met het bericht: “Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden”.
Dit lijkt er gewoon op dat je geen ip adres krijgt.

Je hebt dus DHCP aan staan voor TCP/IP en je PC vindt geen DHCP server. Heb je een router? Had je hiervoor een vast IP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op beide onboard poorten idd geen IP adres. DHCP staat wel ingeschakeld. Ik heb geen router. Als ik m'n @home configuratiesoftware draai dan worden beide poorten wel herkent maar er is toch geen verbinding mogelijk met deze poorten. Als ik dan de kabel omzet naar m'n Accton ethernet adapter dan wordt me direct een IP adres gegeven.

Ik heb trouwens de SM buscontroller geinstalleerd. het gele uitroeptekentje is hier nu ook verdwenen maar de status met m'n onboard ethernet adapters is onveranderd.

Ik heb ook eens alle moederbord drivers geinstalleerd maar zonder succes. Ik krijg nog steeds geen IP adres op m'n onboard poorten. kan dit aan de provider of het kabelmodem liggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is weer licht aan de horizon. Ik heb de kabel in een van de twee onboard poorten gestoken en heb m'n kabelmodem uit en weer aan gezet. Nu heb ik wel een IP adres verkregen op de onboard poort. Steek ik de kabel in de andere onboard poort of in mijn standaard ethernet adapter (accton) dan krijgen deze beide wederom geen IP adres. Moet het dan gezocht worden in m'n kabelmodem?

Iemand nog input hierover.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:21:
Ik heb sinds een week een nieuw systeem met een ASUS P5B-deluxe Wifi-AP maar krijg de twee onboard LAN verbindingen niet aan de praat. Ik weet dat dexe topic al meerdere malen verschenen is maar kon daar geen passend antwoord in vinden. Vandaar dat ik het maar zo probeer. Het betreft de Gigabit ethernet controlers 88E8056 en de 88E8001. Heb momenteel driversversie 8.57.2.3

Weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik heb dezelfde chipset en om de beste driver te vinden is eigenlijk MicroSoft Update nodig. De update site heeft de beste en stabielste drivers op het moment voor de Marvell Yukon Gigabit Lan (yk51.sys).

Daarnaast zou ik de recente update voor WLAN installeren om er zeker van te zijn dat het niet aan jou kan liggen.

Gebruik desnoods de CD rom die bij het moederbord is geleverd en laat extra grappen zoals een firewall van die CD achterwege. Installeer zuiver de drivers van de CD omdat de extra's op de CD vaak thirt party zijn en er recentere versies zijn.

Maak je er zeker van dat alle slaap en bespaar functies van de adapters zijn uitgeschakeld.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:15:
Er is weer licht aan de horizon. Ik heb de kabel in een van de twee onboard poorten gestoken en heb m'n kabelmodem uit en weer aan gezet. Nu heb ik wel een IP adres verkregen op de onboard poort. Steek ik de kabel in de andere onboard poort of in mijn standaard ethernet adapter (accton) dan krijgen deze beide wederom geen IP adres. Moet het dan gezocht worden in m'n kabelmodem?

Iemand nog input hierover.
het lijkt er op dat je kabelmodem, dan maar 1 active lease kan uitdelen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:25:
[...]

het lijkt er op dat je kabelmodem, dan maar 1 active lease kan uitdelen
Is dat gebruikelijk? Iemand anders ervaringen hiermee?

Bedankt

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:03:
[...]

Is dat gebruikelijk? Iemand anders ervaringen hiermee?

Bedankt
nou. dat ligt er aan hoe of wat.

als je een publieke ip krijgt dan krijg je der meestal std 1 van je provider.
dan is het wel logisch.

krijg je een privat. dan kan je der meestal meer nemen
http://www.duxcw.com/faq/network/privip.htm

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1