Toon posts:

HDTV bestanden haperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb verschillende HD bestanden (1080i) die zijn opgedeeld in meerdere .ts bestanden. Echter wanneer na elke 3 minuten over springt naar het volgende bestand blijft hij even een seconden hangen voordat hij weer verder gaat. Bedoeling is natuurlijk dat het vloeiend door moet lopen...

Ik had het bij mijn oude computer al (en daar zal het ook wel aan de hardware hebben gelegen) maar kan me niet voorstellen dat het nu nog steeds aan mijn hardware ligt...

E6600, 2gb geheugen, 8800gts 640mb

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik speel die bestanden af in PowerDVD...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb ik ook met PowerDVD (C2D 6600, 1.5GB, 7950GT met HDTV decoder)
Met VLC Player heb ik er geen last van.

Welke versie van PowerDVD gebruik je eigenlijk? Ook weet ik niet of de film in veel losse bestanden is opgedeeld, zo ja kan je die samenvoegen mbv deze command line regel:
code:
1
copy /B film.???.ts film.TS
Waarbij de ?'s wildcards zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2007 18:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Hoe groot zijn de .ts bestanden? Als dat echt om meerdere GB's gaat kan het dan niet je HDD zijn die de boel niet bij kan benen? Die moet namelijk eerst een nieuw bestand inladen van enkele GB.

Ik ben toch malle pietje niet!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
HD is heel zwaar, dus denk dat het probleem toch nog steeds daar ligt. Als er een nieuw bestand wordt geopend zal er waarschijnlijk ook eerst een klein stukje gebufferd moeten worden. Het duurt altijd even, voordat hij begint met spelen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
Je kan de bestanden ook aan elkaar plakken met HDTVtoMPEG2 http://www-personal.umich...er/HDTVtoMPEG2/index.html

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Wat je omschrijft heeft niets te maken met het feit dat het misschien HD materiaal is.
Je speelt gewoon verschillende filmpjes af en dan krijg je dit nu eenmaal.
Alternatief is inderdaad gewoon de transport streams samenvoegen tot één bestand.

Zet maar eens twee simpele non-HD filmpjes in de queue dan zal je merken dat hij daar ook hapert.
Je speelt gewoon verschillende films af en hij moet dus steeds een nieuw bestand laden.

Hoe groot de .ts bestanden zijn en dat het HD materiaal is maakt dus ook geen zak uit hoor.
Wil je het vloeiend hebben dan moet je er gewoon één film van maken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het net geprobeerd met VLC player
daar is het probleem een stuk minder erg
maar toch happert het geluid even, en schokt me beeld voor een paar frames.

In dit geval gaat het om een aflevering van Entourage, die zijn 100mb per ts. en bij elkaar 2.5gb
entourage.3x01.1080i.dd51.0001 t/m entourage.3x01.1080i.dd51.0026

Hoe werkt die command regel dan? waar type ik die in?

ook heb ik een Pirates getest van 15gb (1080p) als in heel bestand, en die werkt probleemloos.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Command regels voer je in in het command promt. start>uitvoeren>cmd dan ga je naar de goede map en typ je die regel in. Is gewoon basic DOS kennis.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:44:
Wat je omschrijft heeft niets te maken met het feit dat het misschien HD materiaal is.
Je speelt gewoon verschillende filmpjes af en dan krijg je dit nu eenmaal.
Alternatief is inderdaad gewoon de transport streams samenvoegen tot één bestand.

Zet maar eens twee simpele non-HD filmpjes in de queue dan zal je merken dat hij daar ook hapert.
Je speelt gewoon verschillende films af en hij moet dus steeds een nieuw bestand laden.

Hoe groot de .ts bestanden zijn en dat het HD materiaal is maakt dus ook geen zak uit hoor.
Wil je het vloeiend hebben dan moet je er gewoon één film van maken.
en waarom gebeurd dit dan niet met een DVD? dit zijn ook 4 bestanden van 1gb die probleemloos in elkaar overlopen... en als het niet zou werken... waarom worden al die filmpjes dan verspreid in opgedeelde TS bestanden... lijkt mij dat het gewoon hoort te werken

Verwijderd

ik sluit me aan bij FatalError, simpel maar erg doeltreffend programma dat HDTVtoMPEG2 om .ts bestanden aan elkaar te plakken, of delen te maken ter grootte van één DVD.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Open notepad
Plak dit in notepad:

copy /b "*.ts" "outputfile.ts".

Sla het vervolgens op als 'join ts.BAT' dus als .bat.
Dan heb je een bestandje dat alles aan elkaar plakt. Je kopieert het bestandje naar de map waarin de losse TS files staan, dubbelklik en hij plakt het aan elkaar. Grote bestand zal dan outputfile heten.
Pagina: 1