Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Waar sim-only abonnement kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor mijn vader wil ik een een sim only abonnement kopen, aangezien hij nu 30 euro p/maand aan prepaid kaarten koopt en het dus een stuk goedkoper kan.

provider is KPN waar hij ook wil blijven i.v.m. goede prijzen en nummer behoud.

waarom geen gewoon abonnement?
- hij wil geen onnodig ingewikkelde en dure telefoon (waar je volgens mij ook voor betaald)

nu ben ik gaan kijken op internet en ik kwam dit tegen:
telecomadvies.nl
http://www.telecomadvies....es/Aktie/KPN+Sim+Only.htm

printscreen
Afbeeldingslocatie: http://xs413.xs.to/xs413/07100/telefoon3.jpg

aangezien mij het beter leek om gewoon naar de KPN site te gaan om daar een zelfde abonnement uit te kiezen ben ik naar KPN.nl gegaan. daar hebben ze de zelfde abonnementen, alleen niet de korting.

http://www.telecomadvies.nl/ staat goed op verschillende review sites maar wat ik niet weet is hoelang die korting duurt en of deze binnen het jaar weer kunnen verhogen, of nog erger dat het niet mag maar ze het wel doen.
hoe sta ik dan in mijn recht? bij KPN zal dat niet zo moeilijk zijn omdat ze zo groot zijn.

ik heb mij nog nooit in telefoon abonnementen verdiept, dus zijn er daarnaast verschillen met het kopen bij telefcomadvies tegenover bij KPN?
ik bedoel wordt alles verder gewoon door KPN geregelt? denk aan helpdesk, de betalingen etc.
ik zit namelijk liever bij een groot bedrijf dan bij een klein internet bedrijfje dat zomaar failliet kan zijn.

heeft iemand advies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:19:
voor mijn vader wil ik een een sim only abonnement kopen, aangezien hij nu 30 euro p/maand aan prepaid kaarten koopt en het dus een stuk goedkoper kan.

provider is KPN waar hij ook wil blijven i.v.m. goede prijzen en nummer behoud.
Waarom neem je geen Telfort of Hi?
Die gebruiken ook het netwerk van KPN, alleen zijn veel goedkoper.
KPN Mobiel is meer toegespitst op de zakelijke gebruiker, Hi is de "trendy" lijn van KPN om het zo maar te zeggen, met veel meer belminuten en geintjes zoals SMS e.d.

Als ik me niet vergis is het trouwens niet mogelijk om vanaf een KPN prepaid je nummer mee te nemen naar een KPN abo. Bij geen enkele provider kan/kon je een prepaid nummer overzetten naar een abo van diezelfde provider.

Als je vader zijn nummer mee wil nemen naar zijn nieuwe abo moet hij dus een andere provider dan Hi of KPN Mobiel te nemen.

Pin me hier niet op vast though, vraag het even na.
Als ik de site van KPN zo bekijk lijkt het wel gewoon te kunnen, gratis zelfs.
aangezien mij het beter leek om gewoon naar de KPN site te gaan om daar een zelfde abonnement uit te kiezen ben ik naar KPN.nl gegaan. daar hebben ze de zelfde abonnementen, alleen niet de korting.
http://www.kpn.com/kpn/sh...bid=-721/typeofpage=77285
Die korting krijg je omdat telecomadvies een hele partij simkaarten tegelijk koopt bij KPN.

Als ik dit lees:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1569043

Lijkt het erop dat je bij KPN zelf ook gewoon 5 euro per maand korting op je abo krijgt als je online bestelt. Dan kom je op dezelfde prijzen als telecomadvies uit...
Ik zou even 1200 bellen op de GSM van je vader en het KPN zelf vragen.
http://www.telecomadvies.nl/ staat goed op verschillende review sites maar wat ik niet weet is hoelang die korting duurt en of deze binnen het jaar weer kunnen verhogen, of nog erger dat het niet mag maar ze het wel doen.
hoe sta ik dan in mijn recht? bij KPN zal dat niet zo moeilijk zijn omdat ze zo groot zijn.
Dat contract heb je met KPN, niet met telecomadvies.
Een jaarcontract is een jaarcontract, na dat jaar kunnen ze doen wat ze willen, het is aan jou om op tijd weg te gaan of een verlenging aan te vragen. Meestal geldt een opzegtermijn van 3 maanden, als je na dat jaar opeens het volle pond moet betalen en jij komt daar pas in de 13e maand achter, zit je er nog 3 maanden aan vast. Maar weinig providers gooien de tarieven omhoog na 12 maanden, en meestal krijg je vanzelf een verlengingsaanbod.
ik heb mij nog nooit in telefoon abonnementen verdiept, dus zijn er daarnaast verschillen met het kopen bij telefcomadvies teven over gewoon bij KPN?
ik bedoel wordt alles verder gewoon door KPN geregelt? denk aan helpdesk, de betalingen etc.
ik zit namelijk liever bij een groot bedrijf dan bij een klein internet bedrijfje zomaar failliet kan zijn.
Natuurlijk wordt alles door KPN geregeld, telecomadvies regelt alleen de eerste stappen, het opsturen van je SIM-kaart ed, die kopen zij groot in waardoor ze soms iets goedkoper zijn. Ik zou me de moeite besparen en gewoon direct bij KPN aanvragen.
Je kan trouwens beter bij een klein internetbedrijfje zitten dan bij een gigant zoals KPN, een klein bedrijfje is meestal tig malen klantvriendelijker en kan problemen veel creatiever oplossen.
KPN is 1 grote bureaucratie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 18:41 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik zou zeggen, kijk even op TelecomVergelijker.nl om de voor jou (of je vader) meest voordelige aanbieding te vinden.

Van prepaid naar abonnement bij dezelfde provider is doorgaans geen probleem..

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11
Overstappen van prepaid naar een abonnement is bij KPN gratis en kan 10 werkdagen duren maximaal (afhankelijk van de drukte). Je krijgt een SMS'je als je nummer is omgezet.

Waar je zo'n sim only besteld maakt in feite niet veel uit, je zit gewoon direct bij KPN. Naast het opsturen & aanmaken van het abonnement heb je verder niks te maken met de webshop. Je betaalt aan KPN de normale abokosten, en je krijgt eenmalig geld terug van de webshop, zodat je omgerekend op hun prijzen uitkomt (je betaalt aan KPN bijv. 12,50 per maand, en je krijgt het verschil tussen 12,50 en 8,95 * 12 terug op je rekening). De webshop kan dit doen omdat die weer een commisie van KPN krijgen :)

Het verschil tussen KPN Mobiel & Hi is de flexibiliteit. Bij Hi krijg je meer minuten (bij lagere abo's) en veel meer SMS'jes voor hetzelfde geld, maar de bundel is maar 2 maanden mee te nemen. KPN Mobiel abo's zijn 12 maanden geldig en in het buitenland te gebruiken.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mijn advies is absoluut om telfort te nemen, zoveel goedkoper en ondertussen hetzelfde bereik hebben.
F*CK service, die heb je nergens, je moet er sowieso zelf achteraan en wanneer het je gewoon 10 euro per maand scheelt dat weet ik het wel, neem telfort :)
(*disclaimer, heeft zelf KPN, dus geen telfort, geen aandelen, etc.....telfort is op het moment gewoon super goed om te nemen).,

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:26:
Als ik me niet vergis is het trouwens niet mogelijk om vanaf een KPN prepaid je nummer mee te nemen naar een KPN abo. Bij geen enkele provider kan/kon je een prepaid nummer overzetten naar een abo van diezelfde provider.
Dat klopt niet, van prepaid naar abonnement binnen dezelfde provider met nummerbehoud is gewoon mogelijk, in ieder geval bij Orange en T-Mobile. Hoe het bij KPN is geregeld weet ik niet. Wel weet ik dat er (zacht uitgedrukt :X ) flexibelere providers bestaan dan KPN.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:56:
[...]

Dat klopt niet, van prepaid naar abonnement binnen dezelfde provider met nummerbehoud is gewoon mogelijk, in ieder geval bij Orange en T-Mobile. Hoe het bij KPN is geregeld weet ik niet. Wel weet ik dat er (zacht uitgedrukt :X ) flexibelere providers bestaan dan KPN.
Ja ja, daar ben ik ondertussen ook achter.
De laatste keer keer dat ik me met GSM abo's bezighield was echt lang geleden.
Toen kon dit nog niet. Lang leve de OPTA.

Ik had mezelf ook al verbeterd in mijn eigen post trouwens, let op de "KON". ;)

Verwijderd

RobbertC schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:32:
Overstappen van prepaid naar een abonnement is bij KPN gratis en kan 10 werkdagen duren maximaal (afhankelijk van de drukte). Je krijgt een SMS'je als je nummer is omgezet.

Waar je zo'n sim only besteld maakt in feite niet veel uit, je zit gewoon direct bij KPN. Naast het opsturen & aanmaken van het abonnement heb je verder niks te maken met de webshop. Je betaalt aan KPN de normale abokosten, en je krijgt eenmalig geld terug van de webshop, zodat je omgerekend op hun prijzen uitkomt (je betaalt aan KPN bijv. 12,50 per maand, en je krijgt het verschil tussen 12,50 en 8,95 * 12 terug op je rekening). De webshop kan dit doen omdat die weer een commisie van KPN krijgen :)

Het verschil tussen KPN Mobiel & Hi is de flexibiliteit. Bij Hi krijg je meer minuten (bij lagere abo's) en veel meer SMS'jes voor hetzelfde geld, maar de bundel is maar 2 maanden mee te nemen. KPN Mobiel abo's zijn 12 maanden geldig en in het buitenland te gebruiken.
Zo te zien is dit geen cashback actie hoor, je krijgt gewoon een lagere rekening.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tegenwoordig zijn er nog maar weinig 'cashback-acties' (jammer imho)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
nomad85 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:51:
Mijn advies is absoluut om telfort te nemen, zoveel goedkoper en ondertussen hetzelfde bereik hebben.
F*CK service, die heb je nergens, je moet er sowieso zelf achteraan en wanneer het je gewoon 10 euro per maand scheelt dat weet ik het wel, neem telfort :)
(*disclaimer, heeft zelf KPN, dus geen telfort, geen aandelen, etc.....telfort is op het moment gewoon super goed om te nemen).,
als ik naar telfort kijk zie ik deze bijvoorbeeld:
300 belminuten p/mnd 10euro

als ik de dezelfde site naar vodafone kijk staat er:
275 belminuten/SMS p/mnd 10euro

betekent dit dat je bij telfort nog kosten (22cent) per sms moet betalen?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Yup :)

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:42
Loop eens de lokale Primafoon binnen, daar kunnen ze binnen enkele minuten je prepay kaartje omtoveren tot een kpn mobiel simonly abbonement.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Magicw00b schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 02:30:
Loop eens de lokale Primafoon binnen, daar kunnen ze binnen enkele minuten je prepay kaartje omtoveren tot een kpn mobiel simonly abbonement.
Nou, dat duurt altijd wel zo'n 3 werkdagen voor dat het daadwerkelijk is omgezet. Je krijgt, zoals gezegd, een smsje op het moment dat je prepay is omgezet naar het abo. Dit duurt rond de 3 werkdagen in de praktijk, inderdaad ook weer afhankelijk van de drukte. Wellicht nog handig om te weten: heb je meer dan 5 euro prepay tegoed? Dan wordt dat verrekend op je eerst volgende factuur. Indien je minder dan 5 euro tegoed hebt vervalt dit tegoed. En ik kan het weten, ik doe dat omtoveren voor m'n brood ;).

Overigens geldt dit voor zowel KPN als Hi. Dit geldt niet voor telfort. Telfort wordt voorlopig nog gezien als een geheel ander product en heeft niets te maken met de KPN of Hi abo's of prepay aansluitingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Morgoth op 13-03-2007 23:44 ]

Pagina: 1