Ok ik heb dus een nieuwe computer en wacht alleen nog op mijn videokaart, kan ik gewoon mijn OS en alle andere programma's die ik er op wil gewoon installeren als ik er gewoon een ander goedkoop videokaartje in doe? Of verknoei ik op deze manier mijn moederbord etc?
Dit kan je gewoon doen hoor. Zodra de videokaart binnen is verwijder je de oude drivers, plaats je de nieuwe videokaart en installeer je de drivers, geen probleem.
Waarom zou je je mobo ermee verknoeien?
Je kunt prima gebruik maken van een tijdelijk videokaartje, enige waar je op moet letten is dat de drivers moeilijk kunnen gaan doen, dus uninstall die eerst even als je oude drivers je nieuwe videokaart niet ondersteunen (bijv van een Ati naar Nvidia kaart).
Je kunt prima gebruik maken van een tijdelijk videokaartje, enige waar je op moet letten is dat de drivers moeilijk kunnen gaan doen, dus uninstall die eerst even als je oude drivers je nieuwe videokaart niet ondersteunen (bijv van een Ati naar Nvidia kaart).
Het zal dan ongeveer van een geforce 4 ofzo (lol) naar men 8800 gaan, drivers via "Software Add/Remove Programs" is genoeg?Terw_Dan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:12:
Verwijderd
Nee dat is niet genoeg, gebruik het programmaatje DriverCleaner voor het verwijderen van de drivers van je videokaart.
Driver cleaner is daar vrij goed toe in staat: meuktracker: Driver Cleaner Professional 1.5
GF4 = AGPVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:21:
[...]
Het zal dan ongeveer van een geforce 4 ofzo (lol) naar men 8800 gaan, drivers via "Software Add/Remove Programs" is genoeg?
8800 = PCI-e
Heb je wel een mobo met AGP en PCI-e?
't moet natuurlijk fysiek wel passen, je kunt geen AGP videokaart in een PCI-express slot forcerenVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:21:
[...]
Het zal dan ongeveer van een geforce 4 ofzo (lol) naar men 8800 gaan, drivers via "Software Add/Remove Programs" is genoeg?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dat gaat lastig worden, of is die Geforce 4 een PCI kaart? als het een AGP is past een 8800 er natuurlijk niet inVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:25:
Nee dat is niet genoeg, gebruik het programmaatje DriverCleaner voor het verwijderen van de drivers van je videokaart.
EDIT: Veeels te laat
[ Voor 3% gewijzigd door Moortn op 11-03-2007 16:28 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Ok bedankt voor de informatie, ik heb hier versie 3.3 gevonden:Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:25:
Driver Cleaner
Is dit de nieuwste en is dit het goede programmatje?
Naja ik weet niet zeker of het een geforce4 is, maar het is iig een oud ding ^^ Wel PCI though
Ik had ook nergens last van toen ik met men oude spec, van een 5200 naar 6600 ging._JGC_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:30:
Als je van nvidia naar nvidia gaat maakt het op zich niets uit of je de oude drivers nou weggooit of niet. Van ATI naar Nvidia of andersom zou ik het wel doen, maar overslaan van die stap heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
Zie mijn sig ^^Ik weet zo de specs niet van wat je aangeschaft, maar heb je eraan gedacht dat nieuwere mobos pci-e zijn en je oude vidkaart waarschijnlijk een AGP videokaart is?. Dat werkt sowieso niet.
Pci kaartje zou wel gewoon kunnen. Als je dat doet sowieso de "gok" nemen. Als het niet goed loopt kost een herinstallatie van je Windows niet zoveel tijd. (mits je niet al een heel hoop andere programmas en drivers geisntalleerd hebt) .
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 16:33 ]
Als je van nvidia naar nvidia gaat maakt het op zich niets uit of je de oude drivers nou weggooit of niet. Van ATI naar Nvidia of andersom zou ik het wel doen, maar overslaan van die stap heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
Alleen komt het op een of andere manier wel eens voor dat Windows volledig fucked up raakt bij een verwisseling van alleen een videokaart. Theoretisch zou het inderdaad moeten werken, alleen vindt Windows van nietTerw_Dan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:12:
Overigens niets tegen Windows.
Ik weet zo de specs niet van wat je aangeschaft, maar heb je eraan gedacht dat nieuwere mobos pci-e zijn en je oude vidkaart waarschijnlijk een AGP videokaart is?. Dat werkt sowieso niet.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:09:
als ik er gewoon een ander goedkoop videokaartje in doe? Of verknoei ik op deze manier mijn moederbord etc?
Pci kaartje zou wel gewoon kunnen. Als je dat doet sowieso de "gok" nemen. Als het niet goed loopt kost een herinstallatie van je Windows niet zoveel tijd. (mits je niet al een heel hoop andere programmas en drivers geisntalleerd hebt)
Dan is er meer aan de hand. Over het algemeen gaat het inderdaad mis bij het vervangen van moederbord (andere controlers). Maar grafische kaart heb ik al redelijk vaak in redelijk wat systemen vervangen zonder problemen.Tripp schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:31:
[...]
Alleen komt het op een of andere manier wel eens voor dat Windows volledig fucked up raakt bij een verwisseling van alleen een videokaart. Theoretisch zou het inderdaad moeten werken, alleen vindt Windows van niet.
Bij vervanging moederbord(ander type) heb je idd bijna altijd stront aan de knikker. Maar we hebben het in dit geval over de videokaart. Je hebt gelijk dat de kans laag is (met een windows die onlangs is geinstalleerd, hoe meer "troep", hoe groter de kans is dat er iets misgat op een of andere manier
).
GoT Huisregels
Je vraag gaat over het installeren van een videokaart, maar je dumpt het in Processors Moederborden en Geheugen
Bovendien geef je het een nietszeggende titel mee. Titels dienen informatief te zijn, niet een raadselspelletje te impliceren.
Je vraag gaat over het installeren van een videokaart, maar je dumpt het in Processors Moederborden en Geheugen
Bovendien geef je het een nietszeggende titel mee. Titels dienen informatief te zijn, niet een raadselspelletje te impliceren.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()