onterechte flamebait moderatie

Pagina: 1
Acties:

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-11 12:33
flamebait is volgens mij overtrokken als moderatie op in deze post:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1953447

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik hard uit de startblokken ga en wil bij nader inzien mijn excuses daarvoor aan Z!on best aanbieden.
Alleen blijft wel staan dat dezelfde misvatiing (downloaden van wat-dan-ook is illegaal) al zo ontzettend vaak op T.net heeft gestaan en evenzo vaak wordt weerlegd, dat je er moe van wordt.

Reken dan even mijn achtergrond mee, de gevechten die ik persoonlijk met Brein heb gevoerd, het feit dat ik NERGENS voor heb getekend, dat ik me niet heb laten intimideren, het feit dat ik geen namen of gegevens van anderen heb afgestaan aan welke instantie dan ook, het feit dat ik een advocaat in de hand heb genomen en dat ik me niet ben blijven verschuilen achter een nickname maar als 1 van de weinigen in NL met naam en toenaam bekend ben; Heb dan begrip voor het feit dat ik feller reageer dan een ander op het plaatsen van zulke aperte onwaarheden op T.net door iemand die er duidelijk geen ervaring mee heeft maar het aan anderen doet overkomen als FEIT.

Mij lijkt dus dat mijn bijdrage minimaal een "informatief" of "inzichtvol" verdient in tegenstelling tot de huidige "flamebait".
Indien de tijdslimiet dat toeliet zou ik er nog openbare excuses aan Z!on aan toe voegen, de uiterlijke vorm van de post verdient geen prijs voor elegantie. Maar de inhoud van mijn post is dichter bij de waarheid dan de meeste van de overige reacties; ik spreek uit ervaring en hoevelen kunnen me dat nazeggen?

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je zegt dat jij hier 'ervaring' mee hebt?
Als ik jouw post lees is het eerste gedeelte compleet overbodig, en lijk je imo gewoon weer iemand die iets anders roept over wat wel en niet mag, daarnaast haalt die eerste zin je geloofwaardigheid nogal onderuit. Kom dan met een goed verhaal waardoor voor anderen duidelijk is dat jij wel weet waar je het over hebt en dat jouw feiten ook echt de feiten zijn.

edit:
Het Dutchnova verhaal heb ik wel meegekregen, alleen de legende achter DivxLover is idd langs me heen gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2007 18:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DivxLover
De meesten weten al genoeg bij het horen van de namen DivxLover en Dutchnova, jou zegt het kennelijk weinig: Dutchnova was de grootste Nederlandstalige torrentsite met 25000 actieve leden en kwam in maart 2006 in aanvaring met Brein. Hierover is op T.net, andere nieuwssites, kranten en computermagazines genoeg gepubliceerd, maar je mag ook rustig even een googletje er op los laten hoor ;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Eerlijk gezegd vind ik flamebait best een terechte beoordeling van jouw post. Dit:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa, blaat blaat blaat FUD FUD FUD:
is een belediging van Z!oN. En dit:
getuige het soort reacties dat door mensen zoals Z!oN geplaatst wordt.
komt ook nogal denigrerend over. C' est le ton qui fait la musique...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je speelt het behoorlijk hard op de man (richting Zion), en je gebruikt nogal misplaatste termen als 'propaganda' wat in dit kader ook nergens op slaat.

Ik denk dat je met een 0-niveau nog heel blij mag zijn, wat mij betreft hoort zo'n reply op -1 thuis.

Virussen? Scan ze hier!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32

botoo

💀 too old to die young

Zoals je zelf ook al aangeeft ga je nogal hard uit de startblokken, begrijpelijk met de aanvullende informatie die je hier plaatst, maar niet minder hard en beslist een flamebait moderatie waardig.

Zoals zo vaak is het de toon die de muziek maakt en dat zet de rest van je reactie daardoor op een wankel startpunt. Verder gaat het nieuws niet over de legaliteit/illegaliteit van up/downloaden maar over het feit dat internet in Belgie goedkoper moet. Dat zo'n nieuwsitem dan al snel over downloaden en de rechtenkwestie gaat is te verwachten maar daarom niet minder offtopic (helaas een populair onderwerp om veel threads in nieuwsitems om zeep te helpen).

Is je stelling mbt de legaliteit van het up/downloaden ook getoetst aan de Belgische wetgeving? Die ken ik n.l. niet maar ik weet wel dat er veel verschillende wetten in veel verschillende landen nogal verschillen.

Ik begrijp je rancune naar dit soort reacties vanuit jouw standpunt en ervaring gezien, maar iets genuanceerder reageren helpt beslist in het overtuigen van anderen en ook de moderatiescore zal meer op de inhoud gespeend zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Overigens vind ik onderstaand d:)b
@ Z!on: Excuses voor de blaats en FUDs, dat is niet netjes van mij geweest, maar kwam voort uit emotie. Dat neemt echter niet weg dat ik nog steeds ervan overtuigd ben dat jij je mening op ONJUISTE feiten baseert.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DivxLover
Ik heb de hand dan ook in eigen boezem gestoken en verder naar beneden in hetzelfde topic ook openlijk mijn excuses nog aangeboden aan Z!on voor de ton die mijn musique maakte, niettemin blijft voor mij de inhoud overeind.

Ik voel mij niet te goed of groot voor excuses, maar indien ik naar mening van botoo offtopic ben, dan is de aanleiding daarvoor dat ook, imho. Tevens refereert Z!on zelf aan de Nederlandse wetgeving en neemt daarna zelf aan dat dat ook in Belgie ook wel zo zal zijn. Ik reageer op zijn mededeling mbt tot zijn melding van het FEIT dat in NL deze activiteiten illegaal zijn, niets meer en niets minder.

Nogmaals, mijn excuses aan Z!on zijn openlijk gemaakt, kon dit vanwege het verlopen van de 48-uurs grens niet meer in mijn originele post doen en dat mijn uitval in de emotie van het moment plaatsvond is ook geldige reden ervoor.
Maar imho zijn wij OF beide offtopic, OF beide niet. In dat laatste geval zou er naar mijn mening best meer gekeken mogen worden naar het waarheidsgehalte van de inhoud van onze posts, waarbij de inhoud van mijn post berust op feiten en ervaring en die van Z!on een aanname is die ver bezijden de werkelijkheid ligt.

Ik leg mijn lot nogmaals in handen van botoo, ik loop hier op T.net al lang genoeg mee en heb nog nooit een post in dit topic geopend, maar wil gewoon aangeven dat ik spijt heb van de toonzetting, doch nog immer van mening ben dat de inhoudelijke betekenis en strekking van mijn post informatief en inzichtvol is, gebaseert op feiten en ervaring, of dat zowel de post waar ik op reageer, als mijn reactie dan beiden OT te behoren te zijn.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou het dan als een slippertje zien. Je kan die post niet meer herroepen maar op dat moment typte je met je volle verstand de openingszin en had je nog 48 uur voor een edit.
En ook al heb je zoveel processen gevoerd en inhoudelijk meer kennis dan de rest van de wereld bij elkaar... dat komt in je post niet naar voren. Erger nog is juist dat de funderering van de post juist op die eerste zin neerkomen en dus daardoor de rest afraffelen. Zodoende is de post gewoon een flamebait en zou ik de hand hiervoor gewoon in eigen boezem steken.

Want wat wil je nu precies? Je steekt de hand in eigen boezem en erkent de nodige zaken eromheen al. Dan is het leermoment voor jou toch voldoende? Je leert hier duidelijk dat je boodschap ook goed verpakt moet zijn en deze moet overdragen. Je hebt ook geleert hoe het niet moet en daardoor heb je een lage waardering. Die waardering blijft staan.... maar zal afzakken in het verleden en verder doen wij er iig helemaal niets mee. Volgende week is dit slippetje gewoon vergeten, dus dat lijkt mij voldoende voor iedereen (ook voor Z!on gezien de excuus-reply).

Overigens:
• Een film uploaden, of software, of muziek of een game is ook NIET illegaal, indien JIJ over de rechten beschikt.
Ik weet wel vrijwel zeker dat dit niet klopt. Alleen als je de muziek/film/software zelf gemaakt hebt, heb je de rechten. Voor wat je koopt, koop je in feite een licentie en dat geeft je niet het recht om ermee te doen wat je goedvindt. Aangezien vrijwel niemand de rechten heeft (maar licenties) zou ik niet zmaar met scherp schieten op een ander met deze bewering. Want zoals het er nu staat lijkt het alsof je wel massaal mag uploaden doch in praktijk is dat nauwelijks relevant.

[edit]
Met deze reply zou je wat kunnen doen. Echter, ik zou 'm in een geheel andere vorm gieten. Nu staat er iets dat jij een autoriteit bent en de reactie ademt een 'rezpect my authority' uit... dat doen we niet. Als je hem omgiet in wat je ervaring zijn waardoor je die autoriteit geworden bent heb je moeiteloos een +4. Zelfde inhoud, andere opzet..... totaal andere waardering. Mij interesseert het nameljk niets wie je bent en wat je doet. Mij interesseert het wel wat je doet, hoe je dat doet en wie je daardoor bent. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 11-03-2007 17:41 ]

• DivxLover
ecteinascidin schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:27:

[edit]
Met deze reply zou je wat kunnen doen. Echter, ik zou 'm in een geheel andere vorm gieten. Nu staat er iets dat jij een autoriteit bent en de reactie ademt een 'rezpect my authority' uit... dat doen we niet. Als je hem omgiet in wat je ervaring zijn waardoor je die autoriteit geworden bent heb je moeiteloos een +4. Zelfde inhoud, andere opzet..... totaal andere waardering. Mij interesseert het nameljk niets wie je bent en wat je doet. Mij interesseert het wel wat je doet, hoe je dat doet en wie je daardoor bent. :)
Tja, laat ik nu net van je collega botoo hebben begrepen dat het hiet gewenst is indien ik over Dutchnova of Nieuwsgroepen 4 Dummies spreek, tewijl die zaken de basis van mijn ervaring en expertise zijn....dan begint het nu toch wel lastig voor me te worden.

Ik denk dat mijn conclusie gewoon het volgende moet zijn: Indien T.net middels hun redacteuren mij benaderd voor een interview dan werk ik wederom daaraan mee, indien er op het forum een discussie over hetzelfde onderwerp plaatsvind, kan ik mij daarentegen kennelijk beter van commentaar onthouden.

Let wel: Deze conclusie is geen waarde-oordeel, geen be- of veroordeling van de moderatie-policy, maar gewoon een eigen gevolgtrekking, wanneer ik zie hoeveel tijd en energie er nu al van zowel jullie als mijn eigen kant hier in gaat zitten. Ik ben van mening dat hetgeen dat ik te melden had over het onderwerp up en downloaden feitelijk juist was en is, maar indien er een aantal andere forumbezoekers op basis van niet-gefundeerde opinies er dan zo'n heisa, zowel voor de mods als voor de poster, van kan maken, dan gaat mijn lol om er energie in te steken snel voorbij.

[edit]
hoe wist je eigenlijk dat ik Southpark-fan ben.....rezpect my authority.???? O-)

[edit2] Ik heb het inderdaad over het bezitten van de rechten , niet over het hebben op een licentie met bijbehorende restricties. Indien jij in het bezit bent van de rechten, mag je er alles mee doen, van het uploaden tot het verkopen van de rechten voor 1,3 miljard aan sony bmg.

[ Voor 8% gewijzigd door DivxLover op 11-03-2007 18:06 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo prima gesprek gehad met DivxLover :)

Wederzijdse standpunten uitgelegd en aan twee kanten begrepen :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1