Toon posts:

Slechte performance gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik heb in oktober van het vorig jaar een nieuwe game-pc aangeschaft gebaseerd op de Intel Core 2 Duo. In het begin leek alles zeer glad te lopen (company of heroes, CS: Source), ook omdat ik een systeem van 6 jaar oud gewend was. Ik heb ergens in December een keer 3dmark06 gedraaid en daar kwam een uitslag uit van 4900 punten. Dit zei me in eerste instantie niets dus ik heb het eens vergeleken met een gelijkwaardig systeem en toen merkte ik dat ik eigelijk een dikke duizend punten te weinig had. Ik heb het hier wel bij gelaten omdat ik alle spellen zonder schokken kon spelen.
Nu speel ik af en toe World of Warcraft en daar heb ik een max fps van 64. Ik heb bij een vriend gekeken en die had een max. fps van 90 terwijl hij een minder systeem heeft dan ik. Hetzelfde bij Counterstrike: Source waar ik een average fps van 75 heb en hij 110 :o .
En na dit werd ik toch wel wat bezorgd :| .
Ook moet ik erbij zeggen dat ik soms een reboot krijg als ik een zwaar spel acuut stop (company of heroes) en naar windows desktop ga of als ik windows afsluit en er nog een programma (limewire, MSN, andere mappen) openstaat.

Ik heb geen flauw idee waar dit performance verlies aan zou moeten liggen, want ik heb alle nieuwe drivers al geïnstalleerd. Ik heb niet zoveel verstand van moederborden enz. maar ik weet wel dat er nog een oude BIOS versie op zit (lijkt me onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is van alles).

Tenslotte mijn specs:

Asus P5B Deluxe Wifi/Ap BIOS versie 0302 - moederbord
Intel Core 2 Duo E6600 (E6400 voor mijn vriend) - processor
Sapphire Radeon X1900XT 512MB (geforce 7900gt XXX voor vriend) - videokaart
2 Gigabyte intern geheugen van OCZ PC6400
Seagate Barracuda 7200.10 250GB - Harde Schijf
Creative Xtrememusic - geluidskaart

Niets is overgeklokt.

Als jullie nog meer gegevens willen hebben zeggen jullie het maar want ik wil natuurlijk het beste uit mijn systeem halen zonder over te klokken.

Verwijderd

Heb je ondertussen ook al nieuwere drivers geprobeerd?

Verwijderd

@postbank: of je leest gewoon even z'n startpost 'want ik heb alle nieuwe drivers al geïnstalleerd.'
stomme firstposter dat je bent :P

Kan je even een screenshot van de CPU/MEM tabs van CPU-Z posten?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:12:
@postbank: of je leest gewoon even z'n startpost 'want ik heb alle nieuwe drivers al geïnstalleerd.'
stomme firstposter dat je bent :P

Kan je even een screenshot van de CPU/MEM tabs van CPU-Z posten?
Heb ik wel maar weet alleen niet hoe ze te uploaden :o (schaam) :/ Ik ben niet zo thuis daarin :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:18 ]

Verwijderd

www.imageshack.us > zorg aub wel dat het jpegs zijn, in de faq staat meer info over het maken van thumnails/resizen en uploaden van plaatjes.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Probeer eens een nieuwe Windows erop te zetten, maar dan zonder je Norton/Limewire enzo en dan alleen 3DMark draaien maar wel met ALLE nieuwe drivers van alle apparaten. Hier was laatst ook een topic over op GoT en die jongen had zijn puter even opnieuw geinstalled (een ghost gemaakt van de oude install) en bij hem scheelde het ook een paar duizend punten (!).

Verwijderd

gebruik een service zo als www.imageshack.us

edit: telaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:20 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:14:
Heb ik wel maar weet alleen niet hoe ze te uploaden :o (schaam) :/ Ik ben niet zo thuis daarin :P
Eerst gaan we jou leren "computerrijden" voordat we de hardware beginnen na te checken. Een 1000pk BMW zal niet sneller dan een Golfje rijden, als de chauffeur niet kan rijden.

Begin idd met data te backuppen, schijf te formatteren en Windows herinstalleren. Geen Norton-systeem-vertragers installeren, verse drivers installeren en 3D Mark draaien.

Meestal laat ik mijn systemen doortesten voordat ik ze in dienst stel. Laat memtest86 een 24 uur draaien en er mag geen enkele fout zijn. Dan is je ram/chipset/cpu-combinatie ok. Daarna laat ik meestal cpuburn met verschillende settings 24 uren draaien. Dat zal je processor/ram maximaal belasten zodat het lekker warm gestookt wordt, stabiliteit bij maximale overbelasting/oververhitting wordt getest. Daarna kan je beginnen met 3D Mark en gamen, zorg dat de spanningen en temperaturen tijdens het gamen gemeten wordt. Deze mogen niet meer dan 5% afwijken en de temperaturen mogen niet te warm worden. Na weekje testen, kan de oncrashbaarheidsverklaring afgeleverd worden. Hiermee kan je probleemloos 100 dagen uptime onder Windows 2000 of XP halen.

Uiteraard kunnen we niks tegen doen, als je de computer figuurlijk tegen een boom wilt plooien, dan zal het crashen, traag doen of andere problemen vertonen. Onderhoud, beveiliging en veilig omgaan met computers is minstens zo belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:37:
[...]
Eerst gaan we jou leren "computerrijden" voordat we de hardware beginnen na te checken. Een 1000pk BMW zal niet sneller dan een Golfje rijden, als de chauffeur niet kan rijden.

Begin idd met data te backuppen, schijf te formatteren en Windows herinstalleren. Geen Norton-systeem-vertragers installeren, verse drivers installeren en 3D Mark draaien.

Meestal laat ik mijn systemen doortesten voordat ik ze in dienst stel. Laat memtest86 een 24 uur draaien en er mag geen enkele fout zijn. Dan is je ram/chipset/cpu-combinatie ok. Daarna laat ik meestal cpuburn met verschillende settings 24 uren draaien. Dat zal je processor/ram maximaal belasten zodat het lekker warm gestookt wordt, stabiliteit bij maximale overbelasting/oververhitting wordt getest. Daarna kan je beginnen met 3D Mark en gamen, zorg dat de spanningen en temperaturen tijdens het gamen gemeten wordt. Deze mogen niet meer dan 5% afwijken en de temperaturen mogen niet te warm worden. Na weekje testen, kan de oncrashbaarheidsverklaring afgeleverd worden. Hiermee kan je probleemloos 100 dagen uptime onder Windows 2000 of XP halen.

Uiteraard kunnen we niks tegen doen, als je de computer figuurlijk tegen een boom wilt plooien, dan zal het crashen, traag doen of andere problemen vertonen. Onderhoud, beveiliging en veilig omgaan met computers is minstens zo belangrijk.
Ik geef je groot gelijk en ik zal deze post goed bewaren en in de loop van de week een nieuwe Windows erop gooien. Ik heb ook nog wel ergens 3dMark06 op een cd staan dus jullie zullen het wel horen. Tot nog toe bedankt _/-\o_

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
Sorry voor de kick, maar hier hetzelfde probleem.

Vrijwel dezelfde set-up, maar ik heb een 7900gt + G.E.I.L. geheugen + raptor 74gb.

Dacht zelf dat mijn mem lag, maar na 9 uur memtest had ik nog geen enkele error...

Mijn voeding verdenk ik ook niet, 500w ( antec ) is meer dan genoeg.

Nu is het vreemde, dat mijn 3dmark06 score ook zo'n 1000 punten onder het gemiddelden ligt.

Misschien dat iemand anders hiere enige suggesties heeft, of de TS heeft inmiddels al het probleem opgelost?

dat was het dan weer voor deze post

Verwijderd

Je hebt kans dat je AA en AS aan hebt staan bij je nvidia driver.
Je moet bij de driver kijken of je 3d performance niet op hogekwaliteit staat.
Pagina: 1