Toon posts:

[XP MCE 2005] Toepassingsfout bij live TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik MCE geinstalleerd en vandaag de tv kabel aangesloten. Zodra ik de live tv module start krijg ik de volgende waarschuwing:

Toepassingsfout
Een essentieel Media Center proces werkt niet meer. Start de computer opnieuw op en probeer het nogmaals. Blijft het probleem aanhouden neem dan contact op met de hardware leverancier.

Ik heb niets veranderd aan de processen alles staat dus standaard. Alle updates zijn geinstalleerd.
Ik heb een Hauppauge PVR 150 met bijbehorende mce driver geinstalleerd. Verder powerdvd 7 voor de mpeg2 codec.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is, ik hoop dat iemand een tip heeft. :?
Thx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je in de logboeken kijkt zie je dan ook wel proces er vastloopt?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
nee, de logboeken geven geen vastgelopen processen weer en ook geen andere foutmeldingen.
Het logboek van media center is zelfs helemaal leeg :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Installeer eens nieuwe drivers van je Hauppage kaart :) Misschien dat dat nog wel eens de truuk kan zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meest recente en volgens de haupauge site enige win mce drivers draaien.
namelijk deze: WinTV-PVR-150MCE / PVR-500MCE / Amity 2 versie 2.0.43.24103 (WHQL Signed) (13-04-2006)
Die heb ik er al eens opnieuw opgezet, alleen verschijnen ze dan niet meer in het software scherm?

Verder powerdvd 7.3 als mpeg2 decoder, is de nieuwste versie

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, ik had een te oude versie van ffd show draaien.
De nieuwste stable erop loste het probleem op.
Pagina: 1