[PC] Resident Evil 4: Eeuwig zonde....

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
:(
Ik ben een tijdje terug aan RE4 voor de PC gekomen.
Nu ben ik blij dat ik hem gedownload heb zeg. Normaal doe ik dat bij elk spel. Eerst downloaden en als hij echt goed is en ik er wat uurtjes plezier aan heb -> kopen.

Nu blijkt dus dat CAPCOM/Ubisoft wel vaker slechte ports heeft gemaakt, maar dit slaat echt alles.
De game is zo rechtstreeks geport vanaf de NGC of zo dat hij niet eens mouse support heeft! :/
En in game kun je geen enkele setting aanpassen, zelfs de controls niet. Hoe slecht :?
Hij is ook nog eens een heel stuk lelijker op de PC dan op de console.
Waarom port je dan die hele game naar de PC waarna je hem zo beroerd maakt o.a. om te besturen?
_Geen hond_ die dit wil spelen.
Dit is een of andere 'Biohazard' release, misschien dat er later nog een betere port uitkomt, maar ik betwijfel het.

Nu is er wel een hacker geweest die uit frustratie een mod heeft geschreven die de muisbewegingen van de PC emuleert naar joystickbewegingen, maar dat werkt ook niet 100% lekker.
http://www.mouseaim.net.tc/

Iemand hier meer info over? Op sites zoals ign.com krijgt deze game een 9.8 voor op de NGC, daarom baal ik dat ik het nu na de eerste 5 minuten al beu ben om te spelen, zo ultra slecht. Komt er nog een betere port?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat komt omdat het spel een 9.8 heeft gekregen voor een console die je namelijk blijkbaar niet altijd makkelijk kan emuleren / porten naar een PC. Dit is dus gewoon een kwestie van een slechte port en dus afgeschreven is van een goed cijfer voor de PC :/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de NGC versie en heb de pc verse ook gespeeld inderdaad en het is triest en dat is eigenlijk nog licht uigedrukt. Maar er komt zover ik weet geen betere port. Ze hebben hem geport zoals hij nu is en daar zal het bij blijven. Dus je zal het hier mee moeten doen of een NGC moeten kopen (de andere delen zijn ook leuk daarop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Gewoon erg jammer en afschrijven dus.
Uninstallen maar, gemiste kans :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47
Voor de duidelijkheid... OMG! :X

PlayStation 2
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2hxwt9c.jpg

PC
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/33nvxxv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormandize
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08
Ik heb 'm ook geprobeerd en met joypad (xbox360) werkt het spel even goed als de gamecube-versie (die ik gekocht heb).
Wel jammer dat er geen mouse-support aanwezig is idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Lijkt me eigenlijk logisch dat het geen mouse support heeft, dit spel is gebouwd om de gamepad besturing heen.
Er is al well een mouse support mod maar die schijnt niet echt geweldig te zijn,

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:04
ScrooLoose schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:09:
Lijkt me eigenlijk logisch dat het geen mouse support heeft, dit spel is gebouwd om de gamepad besturing heen.
Er is al well een mouse support mod maar die schijnt niet echt geweldig te zijn,
Dat vind ik het vreemd dat ze dit spel voor de PC uitbrengen zonder muis-ondersteuning.
Nu is er wel een hacker geweest die uit frustratie een mod heeft geschreven die de muisbewegingen van de PC emuleert naar joystickbewegingen, maar dat werkt ook niet 100% lekker.
http://www.mouseaim.net.tc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

IK dacht precies hetzelfde met Onimusha 3. Het spel had goeie cijfers gekregen op de console, maar de PC versie is echt te triest voor woorden. Totaal niet speelbaar :/
Jammer, want uninstall was de stap die ik nam nadat ik nog geen 2 minuten de controle over mn poppetje gehad heb.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die graphics zijn inderdaad van belachelijk laag niveau. En ik nog enigzins hoopvol dat ik eindelijk mijn nieuwe systeem eens kon laten zweten :{

Maargoed, als je hem nog niet hebt gespeeld op de GC en je bent RE fan dan moet het maar. Overnieuw zal ik hem niet uitspelen (sterker nog, hij lag binnen 2 minuten spelen van de schijf af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

hello_moto schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:13:
Dat vind ik het vreemd dat ze dit spel voor de PC uitbrengen zonder muis-ondersteuning.
Er zijn ook geen gamepads voor de pc heh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
ScrooLoose schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Er zijn ook geen gamepads voor de pc heh |:(
Daar gaat het niet om.
Als een hacker al een mod kan schrijven, waarom doet het orginele team het dan niet 'ff' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit is puur het uitmelken van bepaalde games. Succes op de GC? Dan porten we het naar PC.

Er zijn genoeg spellen zo, kijk maar eens naar Just Cause, hoe die eruit ziet op de X360, en hoe brak @ PC.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is infernal veel mooier dan RE4, zo had resident evil eigenlijk moeten zijn vind ik, dan was het nog vermakelijk geweest, nee ik heb resident evil 4 uitgeveegd en vermaak me prima met infernal ongeveer het zelfde soort game(andere setting/verhaal) maar dan wel met goeie muis ondersteuning, En veeeel moooiere graphics.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is het tijd om een "Het grote slecht ge-porte games" topic te openen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

DeMoN schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:35:
[...]
Als een hacker al een mod kan schrijven, waarom doet het orginele team het dan niet 'ff' ?
Om de reden die ik een paar posts terug al gegeven heb.... dit spel is niet gemaakt om met de muis te spelen maar met een gamepad.
De complete gameplay in dit spel is met de gamepad in gedachten gamaakt en is gewoon niet bedoeld om met de muis te spelen, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
ScrooLoose schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:52:
[...]

Om de reden die ik een paar posts terug al gegeven heb.... dit spel is niet gemaakt om met de muis te spelen maar met een gamepad.
De complete gameplay in dit spel is met de gamepad in gedachten gamaakt en is gewoon niet bedoeld om met de muis te spelen, zo simpel is het.
Kan ik mezelf gewoon niet erg in vinden. Het spel lijkt me prima speelbaar met de muis, misschien nog wel beter want aimen met een joypad in een FPS blijft altijd onderdanig aan aimen met de muis.
Misschien dat een enkeling dit niet met me eens is, maar het merendeel wel.
Als ik op internet ga zoeken naar info over deze RE4 PC-port dan kom ik vooral veel gamers tegen op fora die hier juist extra van balen omdat ze zo uitkeken naar een RE-game waarbij je de muis zou kunnen gebruiken :9 Ik persoonlijk ook.

Maar als je dan een port uitbrengt die zo ongeloofelijk slecht is als dit dan hadden ze beter die tijd en geld wat hierin gestoken is kunnen besparen, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zag hem liggen en heb hem gekocht. als ik dit zo lees niet echt een aanwinst dus. achja ik ben diehard RE fan en speel de delen 1-3 ook nog steeds dus ik zie wel. graphics maken me niet heel veel uit als het maar lekker speelt

en die discussie over met een muis een console game spelen: gasten get real! koop een logitech rumblepad (wireless) en er is niks aan de hand. speelt ook VEEL sneller en beter. het is geen quake he? ;)

[edit] de patch doet wonderen voor de grafics! het scheelt echt heel veel. het ziet er zelfs behoorlijk goed uit nu.

ik heb alleen een probleem met de ingame filmpjes. die stoppen halverwege. in de game kan ik ze wel gewoon kijken met player dus ze zijn niet defect. iets met drivers dus

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind het ook de meest beroerde poort die ik ook heb gezien, maar eigenlijk is dat bij ieder RE spel op de PC. Ik ben een groot fan van de serie, en heb alle games voor de PS1, PS2 en Cube, maar deze komt er echt niet in. Heb hem dus ook geprobeerd, en ik haakte al af toen ik met mn toetsenbord moest navigeren. Dát is wel erg crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een patch voor de game die het mooier maakt, licht erbij enzooooooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:06:

...

en die discussie over met een muis een console game spelen: gasten get real! koop een logitech rumblepad (wireless) en er is niks aan de hand. speelt ook VEEL sneller en beter. het is geen quake he? ;)

[edit] de patch doet wonderen voor de grafics! het scheelt echt heel veel. het ziet er zelfs behoorlijk goed uit nu.

...
/me mee eens is

Niet miepen, gewoon een gamepad aanschaffen voor dit soort ports.

Eventuele klachten kan je neerleggen bij de makers Capcom/Ubisoft. O wacht, je had het gedownload zei je? Nou, dan maar gewoon afwachten of ze gek genoeg zijn om de volgende keer weer een port te maken waar ze te weinig op verdienen maar wel echt goede kwaliteit kunnen waarborgen, he? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zie liever ook pc versies zoals silent hill. Deel 2-4 horen bij mijn favoriete games, maarja het is niet altijd feest.

de patch maakt het prima. ik vind dat meer dan acceptabel qua gfx. dit soort spellen gaan ook niet om de gfx, maar om de gameplay en de ambiance. als je gfx wilt ga je lekker doom 27 of quake 18 spelen. net zoals je dit soort games met een gamepad hoort te spelen.

ik vind het alleen wel irritant dat de cutscene's en ingame filmpjes niet goed draaien. ik ben nu een upgrade voor 1.5 gig aan het downen ervoor....

koop ik eens een keer een game, gebeurt niet echt heel vaak ;) moet je eerst nog 3 dagen patches downloaden... daar baal ik van.

RE 1-3 zijn prima games en ook prima poorten imo. gewoon zelfde als PSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:54:
ja ik zie liever ook pc versies zoals silent hill. Deel 2-4 horen bij mijn favoriete games, maarja het is niet altijd feest.

de patch maakt het prima. ik vind dat meer dan acceptabel qua gfx. dit soort spellen gaan ook niet om de gfx, maar om de gameplay en de ambiance. als je gfx wilt ga je lekker doom 27 of quake 18 spelen. net zoals je dit soort games met een gamepad hoort te spelen.

ik vind het alleen wel irritant dat de cutscene's en ingame filmpjes niet goed draaien. ik ben nu een upgrade voor 1.5 gig aan het downen ervoor....

koop ik eens een keer een game, gebeurt niet echt heel vaak ;) moet je eerst nog 3 dagen patches downloaden... daar baal ik van.

RE 1-3 zijn prima games en ook prima poorten imo. gewoon zelfde als PSX
Hoe? Wat? Waar? Welke patches? _/-\o_

Als die mouseaim zo slecht is, kan er misschien iemand een driver schrijven voor Windows zodat de muis zich voordoet als joystick?

Voor PoP:TTH heeft iemand een muisfilter voor Windows geschreven zodat de Y-axis input geflipped werd (ook in Windows). Want die optie zit niet in het spel :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon even zoeken. resident evil 4 patch en er is een movie patch (1,5 gig) maar ik zie niet heel veel verschil. de filmpjes zijn wel iets scherper.

dit spel moet je niet met de muis spelen. het is geen quake. met muis wordt het veels te makkelijk. het is gemaakt voor een console dus moet je het ook zo spelen imo.... er schijnt een muis patch te zijn... googlen maar!
Pagina: 1