GeForce 7600GT 265MB, zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:53
Mijn (nieuwe) videokaart GeForce 7600GT 265MB geeft problemen in windows.
Het beeld wordt regelmatig zwart, monitor zegt dan "dsplay mode not supported, please change to 1024x768 @ 60hz".
Terwijl de resolutie en frequentie daarop zijn ingesteld.

In spellen ondervind ik het zelfde probleem. Wanneer ik de camera draai naar een punt waar weinig berekeningen voor nodig zijn, bijv een muur dan krijg ik gewoon beeld. Wanneer ik de camera dan draai naar bijv een voorbij rijdende auto dan sprint het beeld weer op zwart.

Moederbord: MSI K8 neo 2 platinum.
Processor: AMD 3500 64Bit
Voeding: Tagan 380W. (350W recommended volgens boekje)

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd.
Ik heb alle PCI kaartjes en usb apparaten los gekoppeld. Heb alleen nog 1 HD, en videokaart op de voeding aangesloten.
En ik heb helaas geen andere (geschikte) voeding om te proberen of het niet aan de voeding ligt.
Deze problemen heb ik ondervonden vanaf het eerste moment dat ik m gebruikte.
Waarschijnlijk is het dus een DOA. Echter dit weet ik niet zeker, zijn er nog dingen die ik kan proberen om mijn nieuwe kaartje aan het werken te krijgen?

Verwijderd

het kan zijn datie in-game de resolutie op 1024x768 @ 75 hz staat en dat jou monitor dat niet ondersteund.

voor het 2e geval, denk ik dat dat jou voeding goed zit. Ik bezit een Asusu barebone 250w inc. 7600gt 256mb DDr3 PCi-ex, DVD-brander, 1gig, en 1sata2 320gb HDD. Gamen loopt vloeiend, en ik klok zeer hard over ong, 10/12 %. Aan je voeding ligt het zeker niet. HEt kan zijn dat er een aantal pipelines kapot zijn gegaan in je VGA monster. Haal je videokaart eruit en check of je nare bruine plekken ziet, of een plastic achtige brand geur. Dit zal je ook ff moeten proberen.

laat het me weten

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:53
In windows zelf krijg ik ook regelmatig zwarte schermen. Mijn monitor ondersteunt tot 75hz dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Ik zie geen bruine verbrande plekken, alle elcon's zijn ook nog in orde en de kaart ruikt nog als nieuw.

Ik denk dat ik hem morgen maar opstuur voor vervanging.

Verwijderd

Tis mogelijk dat dr een paar pipelines beetje kapot zijn. Ik had de zelfde symptomen met me 6600GT en toen ik met rivatuner 1 van de pixel shader groepen had uitgezet was het probleem verholpen, maarja dat maar de kaart niet minder RMA waardig :)