WinTV-PVR-150 & Vista Home Premium - Infrarood probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Besten,

Ik ben begonnen met het omkitten van mijn oude desktopje in een livingtopje oftewel een huiskamer PC voor naast de TV (en radio en MP3 bieb). Nu heb ik al aardig wat grijze haren gekregen door verschillende (hardware & software) configuratie's te testen.

Nu heb ik MS Vista Home Premium aangeschaft maar nu stuit ik op een (infra)rood stopbord ... hieronder mijn configuratie:
  • Windows Vista Home Premium
  • AMD Athlon 1800+
  • 1024mb
  • 20gb WD 7200rpm (partitie voor vista)
  • Radeon 9600 128mb
  • WinTV-PVR-150 | model 1041 (windows xp MCE & designed for Win XP stickers)
  • Digittenne KPN | Samsung SMT-1000T singletuner - Tutorial MS MCE / Settopbox
De installatie van Vista verloopt vlekkeloos, internet doet het, Hauppauge kaart wordt herkend (drivers: 26xxx) echter ... MCE tv instellingen hapert bij infrarood instellingen. TV signaal wordt herkend via tutorial van microsoft maar het infrarood apparaat wordt niet herkend ook niet na installatie van onderstaande progjes. als ik de IR applicatie's installeer dan kan ik buiten MCE via de GO knop testen dat mijn IR het doet maar in MCE wordt dat niett herkend.

De volgende Hauppauge applicaties heb ik zelf geinstalleerd:
  • IR Remote control application
  • IR Blaster setup program
Pleas I need help! Mijn GAF (Girlfriend Approval Factor) daalt flink! Ik heb overtuigend materiaal nodig jongens.

(...)

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

• misvid
Sh#t, ben ik de enige die dit heeft?

• gzaal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
misvid schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:47:
Sh#t, ben ik de enige die dit heeft?
Ik hoop het eigenlijk wel, vandaag de kaart binnen gekregen en ga straks beginnen met de installatie. Installatie gaat op Vista Home Premium plaatsvinden, hoop dat het lukt en je morgen wat tips kan bezorgen.

Heb in ieder geval de beta drivers en programmatuur gedownload om die in ieder geval te testen als het nodig is.

Geert

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou willen dat ik een oplossing had, want heb ook Home Premium met de PVR150 en de MS remote + keyboard en Digitenne met een dual decoder dat wel, maar hier werkte het out-of-the-box.

Welke IR receiver gebruik je ? Heb zelf die van Microsoft die bij mijn remote zat en die werkt dus meteen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• misvid
Ghostrider(NL) schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:16:
Welke IR receiver gebruik je ? Heb zelf die van Microsoft die bij mijn remote zat en die werkt dus meteen.
Ola - ik gebruik de IR Receiver die bij mijn kaart zat. Is een transmitter en receiver op 1 kabel (1 oog voor ontvangen en 1 oog voor verzenden).

• misvid
gzaal schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:09:
[...]
Ik hoop het eigenlijk wel, vandaag de kaart binnen gekregen en ga straks beginnen met de installatie. Installatie gaat op Vista Home Premium plaatsvinden, hoop dat het lukt en je morgen wat tips kan bezorgen.
Succes man! Hoop dat je wat tips hebt.

• Ghost(NL)
  • Niet online
misvid schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:24:
[...]

Ola - ik gebruik de IR Receiver die bij mijn kaart zat. Is een transmitter en receiver op 1 kabel (1 oog voor ontvangen en 1 oog voor verzenden).
Ok is dat een USB receiver of eentje die je op je kaart aansluit ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• misvid
Ghostrider(NL) schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:42:
[...]
Ok is dat een USB receiver of eentje die je op je kaart aansluit ?
Gaat direct op de (pci) kaart.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ok dan ligt het waarschijnlijk aan de standaard Microsoft driver, zou kijken of de Hauppage driver er al is en daarmee hem dan aan kan sturen.

• misvid
Ghostrider(NL) schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:49:
Ok dan ligt het waarschijnlijk aan de standaard Microsoft driver, zou kijken of de Hauppage driver er al is en daarmee hem dan aan kan sturen.
Laatste drivers van Hauppauge geinstalleerd (IR32_245 & Irblasterwiz 13 van hauppauge site). afstandsbediening werkt en zie dat ik MCE kan aansturen via instructies van dit forum (go knop maximaliseert mce venster) maar MCE blijft melden dat infraroodhardware niet gevonden wordt en dus kan ik niet verder met mijn tv signaal instellingen want die is afhankelijk van deze infraroodhardware.

grrr. anyone?

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Niet dat je er iets aan hebt eig maar ik ben ook maar op zoek naar hulp, ik heb hetzelfde probleem maar dan met Windows XP home, het probleem is dat de drivers die je er voor nodig is alleen in MCE XP zitten. Nu is het alleen nog maar zaak een oplossing te vinden voor dit probleem:P

Verwijderd

Ha mensen,

Geen oplossing, maar nog iemand met precies hetzelfde probleem . . .

Groeten,
Stefan.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik begrijp niet goed waarom je zo moeilijk doet. Koop een Certified MS MCE remote en het is plug&play. kosten 20 euro ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Kurios op 06-06-2007 01:45 ]

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Het beeld werkt de afstandbediening werkt ook maar op het moment dat ik verder wil zegt hij infrarood hardware probleem, ik snap er niks van.

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit werkt dus bij mij ook niet, ik gebruik de pinnacle receiver die bij mij kaart zat.

Remote werkt prima binnen VMC (Vista Media Center) maar niet om de digitenne receiver aan te sturen.
Zucht... rot probleem/uitdaging.
Pagina: 1