Toon posts:

Met een laptop en beamer presenteren

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier op de zaak heb ik vrijdag een laptop gekocht voor een groot feest met een beamer.
Daar hadden wij een powerpoint presentatie op gemaakt maar dat leverd toch grote problemen op.

Wij hadden voor s'avonds een smsdienst zo konden mensen smsjes versturen en kwamen dan op het scherm als ik bezig ga op de laptop dan ziet iedereen wat ik doe. Als ik bij hele grote bedrijven kijk hebben ze een presentatie lopen en dan kunnen ze tijden's het feest foto's toevoegen zonder dat de huidige presentatie stopt?

Verwijderd

Dan gebruiken ze waarschijnlijk een programma die fullscreen foto's toont uit een bepaalde map/geheugenkaart/camera. Bedenk ook dat je, eventueel draadloos, via een netwerk de inhoud van deze mappen kan bewerken vanaf een andere pc.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Los van het feit dat ik dit een beetje onduidelijke topicstart vind is het idee op zich wel leuk. Ik denk echter niet dat er gebruik wordt gemaakt van PowerPoint voor het weergeven van foto's, tekst (?).

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:15:
Los van het feit dat ik dit een beetje onduidelijke topicstart vind is het idee op zich wel leuk. Ik denk echter niet dat er gebruik wordt gemaakt van PowerPoint voor het weergeven van foto's, tekst (?).
Ik denk zelf niet dat er dan gebruik word gemaakt van powerpoint, zelf hebben wij het wel gedaan omdat het nog snel moest gebeuren maar het is geen gezicht. Iemand een idee welke software er word gebruikt

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan dan ook beter op de laptop dual-screen instelling doen in je grafische driver configuratie menu. Dan zijn de schermen gewoon gescheiden en kan je op het laptop scherm de presentatie bijwerken, als deze klaar is sleep je hem naar het andere scherm(de beamer).

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Makkelijk te realiseren met een 'dualview' instelling.
Op het linkerscherm werken en ondertussen je 'PowerPoint' op het rechterscherm.

Minder professioneel (ivm single screen), maar wel netjes is gewoon even de beamer ontkoppelen door je Fn+F5 knop in te drukken op de laptop. Jij werkt iets bij en de beamer gaat op zwart/blauw.

De software ken ik niet van naam, maar ben ik wel benieuwd naar.

Ik blijf het topic dus even volgen! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

@TS, wat zoek je nou eigenlijk precies voor software? Misschien kun je wat duidelijker zijn in de manier waarop die sms bij jullie binnenkomt dan kunnen we je denk ik beter helpen :)

Verwijderd

Ik heb eerder, toen ik met school bij het ICTY (joegoslavie tribunaal) in den haag was, gezien dat ze daar software hebben (het leek niet powerpoint, maar ik kon de titelbalk net niet lezen) waar ze idd een dual screen setup hadden (monitor/beamer) waar vanalles gedaan kon worden op de main monitor zonder dat ook maar iets zichtbaar was op de beamer...

Misschien weet iemand welke software ze daar gebruiken?

Verwijderd

Voor ATI zijn er iig programma's waarbij je per programma kan aangeven op ze op scherm 1 of op scherm 2 moeten draaien (kan Hydravision dat ook niet?)

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
In de meuktracker kwam ook iets soortgelijks voorbij.

meuktracker: Resolume 2.41
Telenut schreef in bovenstaande meuktracker

Ik gebruik voornamelijk rabidhamster's R4.
Hier koppel ik dan een service aan waarmee men smsen en mmsen kan doorsturen die direct op groot scherm komen.
Zelfs met bleutooth kan ik foto's van uit de zaal dan rechtstreeks met mn gsm doorsturen.
Pagina: 1