Toon posts:

Mac installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een powermac G4-400 en ik wil Mac OSX Tiger installeren maar het loopt niet zo vlekkeloos als ik dacht. Als ik boot vanaf de disk dan geeft hij meteen de volgende foutmelding:"panic(cpu 0 caller 0x002E54BC): unable to find driver for this platform: "PowerMac3,3"."
Ik heb al geprobeerd om vanuit mn huidig besturingssysteem (Mac OS 9.1) de installatie te starten. Maar omdat de mac dan opnieuw op moet starten geeft hij dezelfde fout weer. Op internet is niks over deze foutmelding te vinden. Maar misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg, Nienster

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

Ik gok dat de cd/dvd die je gebruikt niet geschikt is voor je Mac. Ik heb dat ook een keer gehad met mijn oude G3 - 350 MHz ... moet je een universele versie gebruiken, of een voor een G3.

Edit: Als je een installer voor een Intel Mac gebruikt, krijg je ook deze melding. Ik heb thuis een universele installer, en deze werkt wel op een G3/G4/G5 (en dacht ook intel, not sure).

Edit: @Datafeest, dat is precies wat ik bedoel ;)

[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 11-03-2007 13:09 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een mogelijkheid is dat je een OS X installatie CD hebt zonder support voor de betreffende Mac. Heb je een retail installatie CD welke los in de winkel is gekocht, of gebruik je een installatie cd welke je bij een andere Mac meegeleverd kreeg?

edit:

laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 11-03-2007 13:10 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan idd heel goed het probleem zijn. De dvd's horen bij de mac pro van mij broer. Dus deze installatie kan ik niet gebruiken op mijn powermac? Ook niet met een of andere driver?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die installatie DVD's werken ten eerste alleen op een Mac Pro (en bijv. niet op een MacBook) en ten tweede is het de Intel-only versie van Mac OS X. Aangezien je een PowerPC hebt gaat dat dus niet werken. Je zult dus de officiële retail versie moeten hebben, als je Tiger wilt installeren. De retail versie is overigens PowerPC-only en werkt dus weer niet op een Intel Mac :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Dat wordt dus een nieuw pakket kopen 8)7
Pagina: 1