Sigma apo 70-300 kraakt & piept!!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

mijn sigma apo 70-300 piept en kraakt bij autofocus ... kan ik hier zelf iets aan doen of moet hij naar de fotoshop ? Ik heb nog niets geprobeerd, volledige noob op dat vlak. De search was niet zo vriendelijk om me een oplossing te bieden...

Alvast bedankt voor tips!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is de focus van de camera ook dusdanig langzamer dan normaal?
Als dat het geval is zou ik maar eens terug gaan naar de fotowinkel, want de mijne had dezelfde kuren, en was toen na een paar dagen/weken ook kapot. Hij kon toen niet meer scherpstellen omdat de af motor waarschijnlijk kapot was.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
justawitte schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:48:
Is de focus van de camera ook dusdanig langzamer dan normaal?
Als dat het geval is zou ik maar eens terug gaan naar de fotowinkel, want de mijne had dezelfde kuren, en was toen na een paar dagen/weken ook kapot. Hij kon toen niet meer scherpstellen omdat de af motor waarschijnlijk kapot was.
Nou ja, trager dan normaal ... hij is altijd al traag geweest (aard van het beestje nietwaar). Jammer genoeg geen garantie meer. Ik kan hem zelf niet opendoen en eventueel ontstoffen ?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mijn apo 70-300 is op het moment ook stuk, focust aan het einde van zijn bereik erg langzaam (250-300mm), ik heb nog we garantie en stuur hem dus terug. Kan wel vragen wat er uiteindelijk gerepareerd aan is?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten