Nieuwe gsm HP 6815 of Nokia E90,

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk kan ik een nieuwe gsm gaan uitzoeken. Mijn oude nokia 6230I zal dienst gaan doen als gsm voor het werk. Mijn PDA Siemens N560 gaat naar mijn ouders (heeft dienst gedaan als navigatie systeem en agenda).

Wat ik op dit moment namelijk mis op mijn pda is het gebrek aan een internet verbinding. (gprs).

Nu komt het probleem ik weet niet meer welke alles in een gsm ik moet nemen. Wat ik wil is:

*Gsm met groot scherm voor internet/mail.
*Camera moet erop zitten maar hoeft niet high end te zijn (min. 2 mpix) hoeft geen carl zeiss te zijn of wat dan ook.
*Touchscreen of een volledig qwerty toetsenbord. (liefst beide)
*wifi zou handig zijn maar niet een must.
*Hoeft geen design gsm te ziijn maar mag natuurlijk altijd.
*OS het liefst een symbian os. Ik kan uit de voeten met het Wm5 os (n560) maar het heeft zo zijn nadelen.

Welke gsm's heb ik al bekeken ?

LG ke 850
+mooi design
- geen idee welk os deze zal krijgen. Wil namelijk wel op inet kunnen, mijn mail kunnen bekijken en kunnen navigeren.

nokia n95
+mooi design
+navigatie mogelijk
-geen qwerty/touchscreen

nokia e90
+heeft alles aan boord.
- aangezien deze gsm in openstaande toestand een scherm in landscape heeft zou ik niet weten hoef ik deze in de auto zal moeten installeren om te kunnen navigeren. Hij zou dus in opengeklapte toestand en in landscape in de auto moeten zitten.

hp 6815
+heeft ook alles aan boord.
-Alleen touchscreen (niet echt handig met smssen en internetten)

Telefoons die ik ook al heb bekeken en afvallen zijn de:
*se p990 Deze gsm vind ik totaal niet mooi
*Apple iphone komt pas eind 2007 en draait alleen apple producten dus weet niet of er direct navigatie software beschikbaar zal zijn.
*alle htc gsm's vallen af (persoonlijk)
*Treo modellen vallen ook af aangezien ik hier niet echt positieve verhalen over hoor. Misschien dat de treo 755 wel een vooruitgang zal zijn maar deze komt pas ergens in mei.

Ik weet het op dit moment totaal niet meer, de nokia E90 heeft echt alles maar het navigeren hiermee gaat denk ik niet echt lekker.

Op de 2e plaats staat de hp 6815 maar deze heeft alleen maar touchscreen.

De prijs van het toestel i.s.m. een KPN 2 jarig 30 abo incl mobiel internet mag niet meer zijn dan 250 euro. Ik denk dat alle toestellen die ik hierboven heb genoemd in die prijs categorie vallen.

Mijn vragen aan jullie:
Heb ik een toestel over het hoofd gezien ?

Weten jullie of er een bevestiging voor in de auto komt voor de E90 waarmee ik goed kan navigeren ?

Valt het in de praktijk smssen en internetten met alleen touchscreen wel mee ? (HP 6815)

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens maar de M600i van SE, das de P990 in een mooi klein design zonder wifi. Hijs niet veel groter dan een normale telefoon waardoor hij gemakkelijk in je broekzak past.

Ik vind zelf vaak dat de "luxe" smartphone's te groot zijn om mee nemen als je geen koffer (of handtas :+ ) bij je hebt. Denk maar aan de MDA Vario, das een leuk apparaat maar ik vind m wel erg groot voor een gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vraag me af of je het toetsenbordje wel gaat gebruiken.
Ik heb een HP 4350 (oudje) met toetsenbord en ik gebruik(te) meer het touchscreen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dutcher
de gsm had ik idd al gezien maar mist de camera. Ik gebruik hem niet zo heel veel maar kan hem niet missen.

@Zondagskindje
Ja dat is idd even de vraag hoevaak ik het toetsenbord zal gebruiken. Maar als ik zie hoe lastig het soms is op de N560 om tekst in te typen, denk ik dat het voor mij wel makkelijk zal zijn.

Maar een gsm die alles heeft wat ik wil bestaat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:46:
@dutcher
de gsm had ik idd al gezien maar mist de camera. Ik gebruik hem niet zo heel veel maar kan hem niet missen.

@Zondagskindje
Ja dat is idd even de vraag hoevaak ik het toetsenbord zal gebruiken. Maar als ik zie hoe lastig het soms is op de N560 om tekst in te typen, denk ik dat het voor mij wel makkelijk zal zijn.

Maar een gsm die alles heeft wat ik wil bestaat denk ik niet.
Oke, dat idee had ik ook toen ik naar een gsm op zoek ging. Maar kwam de m600i tegen en werd toch wel een beetje verliefd. Het probleem heb ik zelf opgelost door mijn digicam in het dashboardkastje van mijn auto te leggen. Nu kun je zeggen van ja dan heb je nog geen camera voor
"DE" speciale momenten bij je maar mijn ervaring daarmee is dat je je pas bedenkt dat je een foto had moeten maken als het moment al voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:11:
Weten jullie of er een bevestiging voor in de auto komt voor de E90 waarmee ik goed kan navigeren ?
Je kan gewoon navigeren op het kleine schermpje is het zelfde scherm als N95. Kan dus dichtgeklapt blijven, er zal vast wel een staande houder voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die een HP 6815 hebben?

Wil hem eventueel aanschaffen voor drie redenen en ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze punten.

1. Als agenda en dan 's avonds synchroniseren met Outlook
2. Om mail en te surfen m.b.v. WiFi Dit thuis maar ook op het bedrijf, denk aan gmail checken en natuurlijk even op dit forum kijken of er al gereageerd is ;-)
3. Gewoon de telefoon functionaliteit en dat met name de luidspreker.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:42:
Zijn er hier ook mensen die een HP 6815 hebben?

Wil hem eventueel aanschaffen voor drie redenen en ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze punten.

1. Als agenda en dan 's avonds synchroniseren met Outlook
2. Om mail en te surfen m.b.v. WiFi Dit thuis maar ook op het bedrijf, denk aan gmail checken en natuurlijk even op dit forum kijken of er al gereageerd is ;-)
3. Gewoon de telefoon functionaliteit en dat met name de luidspreker.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring! :)
Ik heb de HP rw6815.
1. Agenda en synchroniseren werkt perfect met Outlook. Het is er voor gemaakt natuurlijk.
2. Ik gebruik Opera voor webbrowsen en dit gaat prima voor de dingen die jij opnoemt. Helaas ondersteunt de telefoon alleen de langzamere B-variant van Wifi maar de snelheid is voldoende.
3. Telefoon werkt prima. Bedoel je met luidspreker de handsfree-mode? Ben er nog niet achter hoe die werkt... Zal eens ff zoeken ;)

De rw6815 is bij KPN in de aanbieding btw voor €279,95 zonder abo dus die moet je met jouw abo zeker gratis kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al gedacht aan de Nokia E61i? Toegegeven, hij moet nog uitkomen maar is denk ik wel hetgeen wat je zoekt (behalve touchscreen). Of moet er ook GPS inzitten i.v.m. navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:15:
Ook al gedacht aan de Nokia E61i? Toegegeven, hij moet nog uitkomen maar is denk ik wel hetgeen wat je zoekt (behalve touchscreen). Of moet er ook GPS inzitten i.v.m. navigatie?
Wil liever geen GPS, maar de agenda is het belangrijkst samen in combinatie met WiFi. Het enige waar ik van baal met de 6815 is dat het een trage WiFi is.

Volgens mij is er namelijk geen telefoon die alles heeft wat ik wil!? Of je hebt er weer GPS bij en dan is het ding een stuk groter en zwaarder.

Dus wat erin moet zitten is:

WiFi liefst dus de snelle variant (browsen en mail lezen bv. Gmail of via pop3)
Agenda die samen kan met Outlook met iig touchscreen
Dan nog een handsfree. (dat bedoelde ik dus idd met luidspreker :) )
De bovenste drie dingen liefst zonder ingebouwde GPS, want heb het niet nodig, maakt het onnodig groot en zwaar.

Mocht iemand een telefoon weten die dit alles heeft; GRAAG!!!

@GodDamage: bedankt voor het delen van je ervaring!! Ziet er naar uit dat dit hem dan toch maar moet worden, ondanks de langzamere Wifi... stom eigenlijk van ze!! Zelfs die 6915 heeft de langzamere Wifi zag ik net. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Ik mis de HTC Tytn/Hermes in je lijst ... toestenbord, touchscreen, UMTS .... mocht je de tijd hebben tot juni of zo wacht dan op de opvolger. De HTC Kaiser, die heeft dan ook GPS ingebouwd.

HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 5
HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P4550)

Wat betreft bediening, ik heb SPB Mobile Shell gevonden en dat helpt echt een hoop. Mijn HTC Tytn werkt bijna als een mobiel.

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?en

Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/screenshots/100.pngAfbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/screenshots/200.png

Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/screenshots/3a.gifAfbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/screenshots/300.png

[ Voor 48% gewijzigd door FongWan op 29-03-2007 22:57 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Tja, wat is langzaam? Max 11 Mbit (effectief dus iets van 450 a 500 KB/sec doorvoer maximaal) lijkt me meer dan genoeg om wat te browsen en je mail te lezen. Vooral mail is onzin om daar perse 54 mbit wifi voor te willen hebben, dat gaat over een lijn van 50 KB/sec nog prima. Browsen is wel fijn met iets meer snelheid maar meer dan 200 KB/sec is dan ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Hey nick, ben jij ook al hier. Jij was snel weg tijdens Man. Control & ICT :P Of was dat Swaptor :?

Anyway, aan G heb je inderdaad geen ene reet. Kan het weten, alsof die cpu en geheugen 54Mbit volledig gaat gebruiken tijdens het surfen. Ik vind dat ik met T-Mobile PIT al aardig kan surfen via UMTS en die is gecapped op 64kbit downstream en 16kbit upstream.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 29-03-2007 23:00 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:54:
Tja, wat is langzaam? Max 11 Mbit (effectief dus iets van 450 a 500 KB/sec doorvoer maximaal) lijkt me meer dan genoeg om wat te browsen en je mail te lezen. Vooral mail is onzin om daar perse 54 mbit wifi voor te willen hebben, dat gaat over een lijn van 50 KB/sec nog prima. Browsen is wel fijn met iets meer snelheid maar meer dan 200 KB/sec is dan ook niet echt nodig.
Moet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb en het me ook niet zoveel zegt, maar heb een review gelezen over de 6815 en daarin kwam naar voren dat dit toch wel een groot minpunt was. Was trouwens van een Nederlander..... overigens grappig want hij vertaalde enkele woorden niet zoals "mondjemaat", maar dat even terzijde.

Hier de link:
http://msmobiles.com/news.php/5616.html

UMTS heb ik niet nodig, want moet enkel af en toe bellen en zal enkel thuis en p het werk gebruik maken van WiFi en in een hotel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik heb de HP 6815 gehad. Afgelopen zaterdag ontvangen, en woensdag tot de conclusie gekomen dat ik toch echt niet tevreden was met het toestel. De batterij gaat naar mijn mening niet lang genoeg mee voor een telefoon, en het geluidsniveau is gewoon te zacht om normaal te kunnen bellen in de trein bjivoorbeeld. Gelukkig kon ik mijn abonnementsverlenging annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:46:
[...]

Wil liever geen GPS, maar de agenda is het belangrijkst samen in combinatie met WiFi. Het enige waar ik van baal met de 6815 is dat het een trage WiFi is.

Volgens mij is er namelijk geen telefoon die alles heeft wat ik wil!? Of je hebt er weer GPS bij en dan is het ding een stuk groter en zwaarder.

Dus wat erin moet zitten is:

WiFi liefst dus de snelle variant (browsen en mail lezen bv. Gmail of via pop3)
Agenda die samen kan met Outlook met iig touchscreen
Dan nog een handsfree. (dat bedoelde ik dus idd met luidspreker :) )
De bovenste drie dingen liefst zonder ingebouwde GPS, want heb het niet nodig, maakt het onnodig groot en zwaar.

Mocht iemand een telefoon weten die dit alles heeft; GRAAG!!!

@GodDamage: bedankt voor het delen van je ervaring!! Ziet er naar uit dat dit hem dan toch maar moet worden, ondanks de langzamere Wifi... stom eigenlijk van ze!! Zelfs die 6915 heeft de langzamere Wifi zag ik net. |:(
Kijk dan toch maar eens naar de Nokia E61i, WiFi 802.11b/g (snelle variant dus), 2 mpixel camera, toetsenbord, groot scherm, luidspreker, BT 2.0, geen GPS, helaas ook geen touch screen, symbian os, prima sync.met Outlook, blackberry support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:11:
Eindelijk kan ik een nieuwe gsm gaan uitzoeken. Mijn oude nokia 6230I zal dienst gaan doen als gsm voor het werk. Mijn PDA Siemens N560 gaat naar mijn ouders (heeft dienst gedaan als navigatie systeem en agenda).

Wat ik op dit moment namelijk mis op mijn pda is het gebrek aan een internet verbinding. (gprs).

Nu komt het probleem ik weet niet meer welke alles in een gsm ik moet nemen. Wat ik wil is:

*Gsm met groot scherm voor internet/mail.
*Camera moet erop zitten maar hoeft niet high end te zijn (min. 2 mpix) hoeft geen carl zeiss te zijn of wat dan ook.
*Touchscreen of een volledig qwerty toetsenbord. (liefst beide)
*wifi zou handig zijn maar niet een must.
*Hoeft geen design gsm te ziijn maar mag natuurlijk altijd.
*OS het liefst een symbian os. Ik kan uit de voeten met het Wm5 os (n560) maar het heeft zo zijn nadelen.

Welke gsm's heb ik al bekeken ?

LG ke 850
+mooi design
- geen idee welk os deze zal krijgen. Wil namelijk wel op inet kunnen, mijn mail kunnen bekijken en kunnen navigeren.

nokia n95
+mooi design
+navigatie mogelijk
-geen qwerty/touchscreen

nokia e90
+heeft alles aan boord.
- aangezien deze gsm in openstaande toestand een scherm in landscape heeft zou ik niet weten hoef ik deze in de auto zal moeten installeren om te kunnen navigeren. Hij zou dus in opengeklapte toestand en in landscape in de auto moeten zitten.

hp 6815
+heeft ook alles aan boord.
-Alleen touchscreen (niet echt handig met smssen en internetten)

Telefoons die ik ook al heb bekeken en afvallen zijn de:
*se p990 Deze gsm vind ik totaal niet mooi
*Apple iphone komt pas eind 2007 en draait alleen apple producten dus weet niet of er direct navigatie software beschikbaar zal zijn.
*alle htc gsm's vallen af (persoonlijk)
*Treo modellen vallen ook af aangezien ik hier niet echt positieve verhalen over hoor. Misschien dat de treo 755 wel een vooruitgang zal zijn maar deze komt pas ergens in mei.

Ik weet het op dit moment totaal niet meer, de nokia E90 heeft echt alles maar het navigeren hiermee gaat denk ik niet echt lekker.

Op de 2e plaats staat de hp 6815 maar deze heeft alleen maar touchscreen.

De prijs van het toestel i.s.m. een KPN 2 jarig 30 abo incl mobiel internet mag niet meer zijn dan 250 euro. Ik denk dat alle toestellen die ik hierboven heb genoemd in die prijs categorie vallen.

Mijn vragen aan jullie:
Heb ik een toestel over het hoofd gezien ?

Valt het in de praktijk smssen en internetten met alleen touchscreen wel mee ? (HP 6815)

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen.
Heb je al eens gekeken naar de Nokia E70? Die heb ik sinds ongeveer een half jaar en hij bevalt me super! :-)
Het qwerty keyboard werkt super, omdat je handen wat uit elkaar staan en voor de rest heeft hij alles wat jij wil... wat mij betreft een kopertje! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:11:
[...]

Kijk dan toch maar eens naar de Nokia E61i, WiFi 802.11b/g (snelle variant dus), 2 mpixel camera, toetsenbord, groot scherm, luidspreker, BT 2.0, geen GPS, helaas ook geen touch screen, symbian os, prima sync.met Outlook, blackberry support.
inderdaad een supertoestel, vandaag in gebruik genomen en een verademing t.o.n de N95.
Pagina: 1