Toon posts:

Speedlinq bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen, sinds vorige week heb ik Speedlinq internet. Dit kon ik vrij makkelijk installeren. Echter deel 2, het internet bellen lukt tot op heden niet. Wanneer ik de cd rom gebruik om bellen te installeren doet na afloop zowel internet het niet als bellen niet.
Ik moet dan alle stappen weer doorlopen om internet aan de praat te krijgen.
Aangezien jullie dit probleem wellicht makkelijk hebben verholpen richt ik mij maar tot jullie ook omdat de helpdesk vandaag niet bereikbaar is.
Ik heb een 20000 mb pakket via KPN met bellen dus.
Wat de aansluitingen betreft, vanuit de wandtelefoonaansluitingspunt zit een stekker, daar een draadje aan naar de splitter, daar zit lijn en modem op aangesloten.
Op het modem heb ik op poort 1 de verbinding gemaakt met de pc en in de phoneaansluiting de telefoonstekker gedaan.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik iets anders doen.
Graag jullie tips en trucs om mij ook weer te laten bellen.

Alvast bedankt.

Raymond

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
Even stap voor stap, heb je nog een kiestoon als je je telefoon op de splitter aansluit? Dan bel je nog via KPN. Wat je moet doen is meestal een nummer bellen via de poort op je modem. Hiermee weten ze dat je telefoon aansluiting het doet en wordt je nummer binnen 6 dagen van KPN omgezet naat je VOIP (modem). DAN kun je pas bellen via je modem, hiervoor hoef je niets te configureren want dat zal Speedling in je modem (eventueel op afstand) al hebben gedaan.

p.s. Heb je de handleiding helemaal doorgelezen, hier zou dat activatie stuk in moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reactie, echter het gaat om een nieuwe aansluiting, waarbij dus nog niet eerder een telefoonaansluiting of internetaansluiting is geweest. Ik kreeg tevens een nieuw telefoonnummer.

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 18:55
jongentje schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:43:
Even stap voor stap, heb je nog een kiestoon als je je telefoon op de splitter aansluit? Dan bel je nog via KPN. Wat je moet doen is meestal een nummer bellen via de poort op je modem. Hiermee weten ze dat je telefoon aansluiting het doet en wordt je nummer binnen 6 dagen van KPN omgezet naat je VOIP (modem). DAN kun je pas bellen via je modem, hiervoor hoef je niets te configureren want dat zal Speedling in je modem (eventueel op afstand) al hebben gedaan.

p.s. Heb je de handleiding helemaal doorgelezen, hier zou dat activatie stuk in moeten staan.
Je KPN spraaklijn (als je die al hebt) hoeft niet omgezet te worden om via VOIP te kunnen bellen. Ik heb zelf ook Speedlinq bellen en nog een bel budget van KPN er naast voor het geval internet het niet doet (zoals gisterenmiddag).

Heb je via My Speedlinq al geregistreerd voor bellen?
Ik weet niet welk modem je hebt om de instellingen voor VOIP te doen, maar ik heb hiervoor niet de cd gebruikt. Via de webbrowser inloggen op het modem en dan via VOIP de gegevens invullen die Speedlinq via de post heeft opgestuurd. Deze gegevens kunnen niet missen en daarna aanmelden via het modem en kan je bellen.

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er bij My Speedlinq:
Speedlinq Bellen
Algemeen
Je Speedlinq Bellen account is actief. Op deze pagina kun je tal van zaken instellen met betrekking tot de Speedlinq Bellen dienst.

----
Diagnostische gegevens
VoIP Modem aangemeld bij centrale: Nee

• Marvie
Heb je al geprobeerd om de gegevens handmatig in je modem te zetten (dus zonder de cd te gebruiken)?
Welk modem heb je dan kan ik eventueel in mijn modem kijken voor de gegevens, ik heb de Copperjet 1616-2P

Xbox Live Knalle Arie

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
----
Diagnostische gegevens
VoIP Modem aangemeld bij centrale: Nee
Dit zou al genoeg moeten zeggen. Je moden is blijkbaar niet bekend en kan in mijn ogen alleen Speedling je bij helpen.

• Marvie
jongentje schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:18:
[...]

Dit zou al genoeg moeten zeggen. Je moden is blijkbaar niet bekend en kan in mijn ogen alleen Speedling je bij helpen.
Dit is niet waar, modem meldt zich aan op het moment dat de gegevens juist zijn ingevuld in het modem, daarna zal de status op My Speedlinq ook aangepast worden.

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

Topicstarter
SpeedTouch

Informatie

Productnaam: SpeedTouch 706

Serienummer: CP0704KT4ZV

Softwareversie: 6.1.9.6

Op welke wijze kan ik hem nog meer registreren behalve via de cd-rom?
Want als ik het via de cd-rom doe en KPN aanklik zie ik wel de gegevens X-tra abonnement met bellen ipv. de huidige gegevens: Comfort abonnement zonder bellen, echter dan doet zowel ADSL het niet als bellen.

Er moet toch een trucje zijn om bellen aan de praat te krijgen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, je hebt ook helemaal geen comfort abonnement als je een 20mbit verbinding hebt. Je zit waarschijnlijk via het tiscali of BBned netwerk. Daarom doet je internet het na draaien van die cd niet (denk ik).

Je zegt het hier ook al:
Ik heb een 20000 mb pakket via KPN met bellen dus.
Dat abonnement bestaat bij speedlinq helemaal niet. KPN is er alleen in 4 en 8mbit, niet in 20.

Zoek dus eerst eens goed op wat je bestelt hebt, want doordat je de verkeerde opties kiest, gaat het niet werken.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 11-03-2007 14:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:22
Je hoeft toch niets meer met die cd rom te doen???

Je moet gewoon in het modem je telefoon nr. (je KPN of het Speedlinq tel. nr.) invoeren.

Zolang er in het modem geen tel. nr. staat gebeurd er niets.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
JvS schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:59:
Ja, je hebt ook helemaal geen comfort abonnement als je een 20mbit verbinding hebt. Je zit waarschijnlijk via het tiscali of BBned netwerk. Daarom doet je internet het na draaien van die cd niet (denk ik).

Je zegt het hier ook al:

[...]
Dat abonnement bestaat bij speedlinq helemaal niet. KPN is er alleen in 4 en 8mbit, niet in 20.

Zoek dus eerst eens goed op wat je bestelt hebt, want doordat je de verkeerde opties kiest, gaat het niet werken.
Speedlinq heeft wel degelijk een 20Mbit abbonement incl bellen via het KPN netwerk, ik heb het namelijk zelf hier ook ;)
( zie www.speedlinq.nl producten en dan ADSL+bellen, ADSL Comfort 20000 )

Ik heb zelf de sipgegevens handmatig in de modem gezet, was de CD van speedlinq kwijt (en de normale Speedtouch tools die online staan bij speedtouch werken niet voor speedlinq KPN, andere VCI/VPI settings). De sipgegevens staan oa in de startpost van het Speedlinq topic.
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2007 16:08 ]

Verwijderd

Speedlinq bellen via KPn comfort ( 20 megjes)

Modem kan je congiugureren voor internet met de cd-rom.
heb al handmatg geprobeerd dat wil niet zal nog uit zoeken waarom niet dat moet ik als Telecom man ff uit zoeken.

Telefonie zelf even invullen !!

ik heb de cd ook getest ! en daarna doet je intrnet het inderdaad niet meer.
Modem blijft op connect staan wel dsl geen atm etc..

dus men gaat in het modem 192.168.1.254 even naar binnen
onder aan de pagina staat telefonie:

wat vul je waar in .

Sip URI vul je in je telfoonummer met 31 staat op je brief
Username nog eens dat telfeoonummer
Password staat op de brief .
port phone 1

dan bij expert configure
DIT ZIJN DE EXPERT CONFIGURE SPEEDTOUCH

sip.ritstele.com registar

38383 registar port

sip.ritstele.com

38383 proxyport

3600 xpiretime

en dan werkt het meteen , en je internet blijft ook werken.
Scheelt mensen weer bellen naar 0,70 ct pm .
ik heb het nog nooit hoeven doen gelukkig .
verder werkt bij mij speedlinq er goed.
ik ben een nieuwe klant en ik zie veel negatieve dingen staan maar ik ben zeer te vreden.

Aanvraag eind januarie
totaal + portering VIOP Naar VOIP ook nog 14-3 geheel afgerond en een prima speedtouch modem.
al met al prima gegaan bij speedlinq nu de aktie coupon nog ff afwachten 6 weekjes.
word vervolgt maar goed het internet staat vol negatieviteit dus tja moet ej er wat mee...

suc6 met de telefoon van speedling via comfort kpn .

groet Van Buuren

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 21:42
Die CD-ROM klopt niet, als je KPN kiest bij bellen dan krijg je een BBNED install op je modem en doet niets het meer.

Of je kiest handmatig op de cdrom onder het mapje Speedtouch voor configuratie nr. 5, ofwel je past het profiel van niet-bellen handmatig in je modem aan met de juiste instellingen.

Hier heb je misschien ook nog iets aan: http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=56&Itemid=38

Import van EVs

Verwijderd

Ik had hetzelfde.
Duur gebeld en verkeerde instructie gekregen....
Bij mij werkte: bij het onderdeel beveiliging geen WEP kiezen maar WPA-DSK (de hoogste!).
Toen kon ik zowel de internet als het bellen als mijn wireless modem laten werken.
Bij Speedlinq adviseerde men mij om WEP te nemen bij het bellen???.
Pagina: 1