In onderstaand script heb ik een functie die met onkeydown="return KeepSourceDevice(this)" wordt aangeroepen voor het desbetreffende input textveld.
Het is de bedoeling dat de tekst in het veld die standaard is ingevuld kan worden aangevuld, zonder de vooraf ingevulde tekst te kunnen wissen. De vooraf ingevulde tekst heeft als formaat: xx.xx.xx.
Onderstaande functie werkt prima, behalve als je een deel van de tekst selecteerd en dan een toets intikt. Dan verschijnt alleen de ingedrukte toets in het veld en de rest verdwijnt. Als je dan nog een toets indrukt, dan verschijnt de vooraf ingevulde tekst weer aangevuld met de laatste toets die is ingedrukt.
Ik kan er maar niet achter komen waarom dit script zo reageerd, en dus weet ik ook geen workaround
Het is de bedoeling dat de tekst in het veld die standaard is ingevuld kan worden aangevuld, zonder de vooraf ingevulde tekst te kunnen wissen. De vooraf ingevulde tekst heeft als formaat: xx.xx.xx.
Onderstaande functie werkt prima, behalve als je een deel van de tekst selecteerd en dan een toets intikt. Dan verschijnt alleen de ingedrukte toets in het veld en de rest verdwijnt. Als je dan nog een toets indrukt, dan verschijnt de vooraf ingevulde tekst weer aangevuld met de laatste toets die is ingedrukt.
Ik kan er maar niet achter komen waarom dit script zo reageerd, en dus weet ik ook geen workaround
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| var Location = "" function KeepSourceDevice(obj){ if (Location==""){ var dummy = 0 dummy = obj.value.search(/\./) + 1 Location=obj.value.substr(dummy) dummy = dummy + Location.search(/\./) + 1 Location=obj.value.substr(dummy) dummy = dummy + Location.search(/\./) + 1 Location=obj.value.substring(0,obj.value.length - (obj.value.length - dummy)) } obj.value=Location + obj.value.substr(Location.length) var iCode = window.event.keyCode; if (obj.value == Location){ if (iCode == 8){ obj.value = obj.value.substring(0,obj.value.length) window.event.returnValue = false } } } |
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com