Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Interval ruitenwisser Nissan Micra

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van een Nissan Micra 1.0 uit 1994 :). Hij loopt als een treintje, is altijd dealer onderhouden geweest en heeft nog niet gek veel km's op z'n teller staan :)
Verder heeft 'ie leuke opties als een schuifdakje, sportvelgjes en een spoilertje..

Nu is er echt 1 nadeel aan de auto, wat ik echter pas ervaren heb toen het weer iets minder was: de ruitenwisser heeft geen intervalstand.
Nu weet ik toevallig dat er uitvoeringen zijn van dezelfde Micra (zelfde type + bouwjaar) die dit wel hebben. Ik heb gehoord dat het een kwestie zou zijn van een ander relais er in, maar dan zit je toch nog met het probleem dat het schakelaartje naast je stuur waarmee je de ruitenwissers aanzet een stand te weinig kent?

Voor zover ik weet is het dan toch dat je 3 standen hebt zeg maar, interval, normaal, en snel. Maar ik heb er dus maar 2: normaal en snel.

Kan iemand mij vertellen of het dan mogelijk is dat het werkt (en ik dan 3 standen op mijn ruitenwisser heb) met alleen het omwisselen van het relais, of moet ik dan heel de schakelaar vervangen en is dit uberhaupt mogelijk? En iemand dan nog een idee waar ik die schakelaar het beste vandaan zou kunnen halen? :)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Geen interval vindt ik een beetje raar, ik ken persoonlijk geen auto's van na 1982 die dat niet hebben. Waarschijnlijk is de ruitenwissermotor hetzelfde, en is het een kwestie van een ander relais + schakelaar, welke op de sloop niet veel zouden hoeven kosten.

Het kan ook zijn dat er ooit na een reparatie gewoon een verkeerde schakelaar is ingezet (wat me waarschijnlijker lijkt).

schroom je niet, en bel eens een nissan dealer op, en vraag of deze type auoto's normaal een interval hebben.

Nu heb ik nog een idee, en dat moet je niet verkeerd opvatten, maar bij sommige auto's werkt de schakelaar zo dat een klik naar boven is interval, 2e klik is normaal, 3e klik het snelst,

maar soms is het 1 klik naar beneden is interval, dan ruststand, 1 klik naar boven is normaal, 2 klik naar boven snel

oftewel, heb je de schakelaar ook eens naar beneden geklikt ?

Beste film ooit

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Heel goed mogelijk dat het pookje voor de ruitenwissers eens vervangen is door een 'universeel' geval.

Ook per autotype kan het pookje verschillen! :)
Ik en mijn vader rijden beide Mitsubishi Carisma en hij kan het pookje naar boven doen (ik niet).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:02:

Nu heb ik nog een idee, en dat moet je niet verkeerd opvatten, maar bij sommige auto's werkt de schakelaar zo dat een klik naar boven is interval, 2e klik is normaal, 3e klik het snelst,

maar soms is het 1 klik naar beneden is interval, dan ruststand, 1 klik naar boven is normaal, 2 klik naar boven snel

oftewel, heb je de schakelaar ook eens naar beneden geklikt ?
Dank je voor je reactie. Ik vond het inderdaad ook vreemd, maar naar bestudering van het instructieboekje kwam ik tot de conclusie dat er idd gewoon geen interval stand op zit.
Overigens is bij de mijne de bovense "klik" zeg maar de ruststand. Midden = normaal en helemaal omlaag is snel. Naar boven klikken gaat niet :P

Bij de nissan dealer vertelde ze me dat ze er echter ook zijn zonder intervalstand, zoals ik heb dus (beetje vreemd inderdaad, ik heb een oudere micra gehad en die had het wel...) maar goed, ik zal wel is informeren op de sloop.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

soepkip schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:02:
Geen interval vindt ik een beetje raar, ik ken persoonlijk geen auto's van na 1982 die dat niet hebben. Waarschijnlijk is de ruitenwissermotor hetzelfde, en is het een kwestie van een ander relais + schakelaar, welke op de sloop niet veel zouden hoeven kosten.
Kan best wel hoor. had een Fiesta uit '90. ook die heeft het alleen als optie.
mijn versie had het dus niet. Zwaar iritant, en echt zoiets wat je pas merkt als het nodig hebt.
(zelfde als een sigaretten aansteker, zat er ook niet in. heel fijn als je een TomTom koopt :) )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Mijn 205 uit '92 heeft het ook niet (is ook nooit een optie geweest als ik het goed heb). 't Is dus alles of niets. Binnenkort toch maar eens kijken om dat aan te passen, want ik vind het ook behoorlijk irritant. Het is best mogelijk in ieder geval.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Michael Knight schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:26:
^^ Heel goed mogelijk dat het pookje voor de ruitenwissers eens vervangen is door een 'universeel' geval.

Ook per autotype kan het pookje verschillen! :)
Ik en mijn vader rijden beide Mitsubishi Carisma en hij kan het pookje naar boven doen (ik niet).
Ik weet van ervaring dat ditzelfde inderdaad ook bij een Micra voor kan komen. Naar ik meen hebben we toen inderdaad de hele schakelaar vervangen. :)
Kosten: € 10 voor de schakelaar en een uurtje werk

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 10-04-2007 14:03 ]

Pagina: 1