Toon posts:

Datakaarten Kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 vragen, ik heb nu momenteel een 1 gig ultra in mijn Nikon D50 en zosnel ik in RAW ga fotograferen is de buffer na 3 foto's vol, en moet ik enkele seconden wachten.
Daarom was ik dus van plan een 4 gig extreme te kopen, deze staat op de site van sandisk (http://www.sandisk.com/Pr...Extreme_III_SDHC_4GB.aspx) Maar is nergens in een NL shop te bekennen. Dus weet iemand waar dit wel mogelijk is?

Bovendien heb ik ooit eens het boekje van de D50 door gelezen, en ik meen dat erin stond dat de D50 alleen maar t/m 2 gig goed werkte? Klopt dit inderdaad of zou ik een eventuele 4 gig gewoon kunnen gebruiken?

Mvg,

Robin

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:07:
Dus weet iemand waar dit wel mogelijk is?
Bij talloze winkels, zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/300
Bovendien heb ik ooit eens het boekje van de D50 door gelezen, en ik meen dat erin stond dat de D50 alleen maar t/m 2 gig goed werkte? Klopt dit inderdaad of zou ik een eventuele 4 gig gewoon kunnen gebruiken?
Je weet niet zeker of je het gelezen hebt? -> pak boekje er opnieuw bij en opgelost. :)

{signature}

Verwijderd

TADAAA!

Kun je zelf bekijken of je het waard vind om van die uber dure Sandisk kaarten te kopen. De D50 is nu eenmaal geen snelheidsmonster, dus ik zou ze laten liggen, Sandisk is sowieso overpriced imho.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:11:
[...]
Bij talloze winkels, zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/300

[...]
Je weet niet zeker of je het gelezen hebt? -> pak boekje er opnieuw bij en opgelost. :)
Dat is CF, maar ik heb eens gekeken bij SD en er is nergens een 4 gig ultra of extreme te zien.

Je zegt wel wat over die dure SanDisks maar kijk eens bij de test: de snelste is toch echt die van sandisk.

Maar wat me verbaast is dat op de site van sandisk een 4 gig extreme staat, en deze nergens op internet te vinden is (te koop).

edit: een transcend 8 gig is dan ook wel weer wat he : http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19459

Wat vinden jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 10:10 ]

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 21:34

elmoxx

xx xx xx

ik vind dat dat een sdHC kaartje is, ben benieuwd of die het doen in je D50..

Er passen toch ook CF kaarten in dat toestel, waarom kijk je daar niet naar?

Festina lente

Verwijderd

Topicstarter
elmoxx schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:15:
ik vind dat dat een sdHC kaartje is, ben benieuwd of die het doen in je D50..

Er passen toch ook CF kaarten in dat toestel, waarom kijk je daar niet naar?
Er passen geen CF kaarten in de D50!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

past geen CF in een D50, alleen SD en MMC, maar dat is ongeveer hetzelfde en dan is SD beter.
Tot 2gb doet je camera perfect, daarboven kan hij hem wel vol schrijven, maar niet zlef formatteren. 4gb is dan nog steeds het max, want sdhc kan die nog steeds niet gebruiken.
Mijn advies is 2x 2gb, werkt eigenlijk net zo makkelijk, vaak is groter niet sneller en je kan dat je alle foto's verliest is gehalveerd (maar de kans dat je foto's verliest 2x zo groot, eh...meesten prefereren het verspreiden van kansen).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, dan ga ik toch voor de 2 gig extreme van sandisk (komt toch het beste uit de test)

Maar er gaan 3 RAW's in de buffer
Dus 3x5,2 = 15,6 MB die kaart schrijft met 3.465MB/sec weg, dus dat is ongeveer weer 4 seconden om dat te legen, en hij schiet hem vol in 3 seconden, dus waar het op neerkomt: De datakaart haalt de camera nooit in. Tjah de D50 is ook niet de snelste ooit he :)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 16:41
als je bij die d50 gaat blijven zou ik een ultra aanbevelen

camera kan geen "extreme" snelheden halen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:40:
Ok bedankt allemaal, dan ga ik toch voor de 2 gig extreme van sandisk (komt toch het beste uit de test)
Welke test? :)

Kijk anders even in het geheugentopic, pagina 4, bovenaan, staat ook een uitgebreide test..en een lijstje met prima SD kaartjes..die een stuk goedkoper zijn dan Sandisk en net zo goed of beter presteren..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ijske schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:22:
als je bij die d50 gaat blijven zou ik een ultra aanbevelen

camera kan geen "extreme" snelheden halen..
Maar wel volgens die test nog wel die snelheid van extreme kaarten :)

Verwijderd

* Om een beetje leuk te kunnen fotograferen heb je dan dus een kaart nodig met een flinke controller die lekker snel kan wegschrijven.
De (semi-)professionele camera's schrijven weliswaar slechts met maximaal 8MB/s naar de kaart, maar toch is het verschil tussen een echt snelle en een langzame kaart goed te merken.
Enkele goeie keuzes SD kaartjes :

• Crucial 2GB (CT2GBSD)
• Lexar Professional 133x 1GB en 2GB (2GB iets langzamer dan 1GB)
• Panasonic RP-SDK01G en -02G 1GB en 2GB (wederom 2GB iets langzamer, qua schrijven dan) [beide geel label]
• TakeMS Hyperspeed 133x (1GB en 4GB schrijven mn veel sneller dan de 512MB variant ervan)
• TakeMS SD Memory Card 512MB
• Transcend TS2GSD 150x 2GB (deze heb ik zelf en gelukkig komt ie als heel snel uit de test )
• Traxdata SD Card 512MB en 1GB

Sandisk Extreme III was daar (CT magazine) niet getest (wel Ultra II en Extreme IV CF), maar bovengenoemde kaarten zijn retesnel en een stuk goedkoper dan Sandisk kaartjes. Alhoewel na de recente prijsverlagingen één en ander aan prijzen misschien dichter bij elkaar is komen te liggen.
Voor de rest verwijs ik je toch echt door naar zie ^^ m'n vorige post.

Verwijderd

Je zou ook eens via ebay kunnen zoeken. Ik heb diverse maken uit het verre oosten kaarten gekocht voor een prikje. De laatste aankoop was een 4GB Sandisk Ultra 2 voor 25 euries plus 10€ verzendkosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:03:
[...]

Maar wel volgens die test nog wel die snelheid van extreme kaarten :)
Als je persé hele dure Sandisk Extreme kaarten wilt gaan halen: be my guest.

Ik wil je alleen aanraden om nog even goed te kijken naar de test waar ik je op wees (zie paar posts hierboven), en dan een keuze te maken.

Die Sandisk Extreme kaarten zijn overpriced, veel te duur voor wat je krijgt, zéker als je ze in een D50 gaat stoppen.

Heb zelf een D50 gehad, en merkte vrijwel geen verschil tussen een Extreme III kaartje wat ik erin heb gehad en een "normaal" SD kaartje dat ik zelf had.
Pagina: 1