Toon posts:

Problemen met mijn voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een paar weken een Club 3D Ati Radeon X1950Pro in mijn systeem ge-installeerd, en als ik nu eens - heel zelden - een spel speel, krijg ik over mijn hele beeldscherm artifacts. Dit gebeurt in Windows XP Pro. In dit geval alleen als ik een spel speel, niet in wat voor andere situaties ook.
Als ik opstart in Windows Vista Ultimate, gebeurt het regelmatig dat mijn inlog-scherm over het hele beeldscherm rolt, maar ik kan wel gewoon - blind dus - mijn paswoord invoeren, waarna het scherm weer stabiel de desktop laat zien.
Maar ook als ik in Windows Vista een spel wil spelen krijg ik dus altijd artifacts over het hele scherm, maar soms ook gewoon als ik bijvoorbeeld in IE 7 webpaginaas bekijk. Dit gebeurt soms direct, soms na een paar minuten, soms na uren, maar het gebeurt altijd.
Mijn systeem is niet overgeklokt, en bestaat uit de volgende onderdelen:

AMD Athlon X2 4600+
2 GB Twinmos 4000 geheugen (4x512MB)
6 Sata harddisks
1 Ide harddisk
1 Externe USB2 Harddisk
2 Ide DVD branders
Club 3D Radeon X1950Pro
Een Canon USB printer
Logitech keyboard en muis (USB)
Soundblaster Audigy 2ZS Platinum
Tagan TG480-U01 voeding

Zou in dit geval mijn voeding dan toch de zwakke schakel zijn welke dit probleem zoals hierboven beschreven zou kunnen veroorzaken? Graag jullie gedachten hierover.

PS. Zie nu net dat er een topic over "welke voeding is geschikt voor mijn systeem" is. Mocht mijn vraag/probleem daar in thuis horen, zou de mod dat dan daar naar toe kunnen verplaatsen? Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 09:03 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:49

Theo

moederbord

Je pc heeft ongeveer maar 340 watt nodig (voeindg kan 480 watt leveren) en de 12 volt lijn moet 18 amperres leveren (voeding kan er 28 leveren) Je voeding is dus helemaal niet te licht voor je systeem.

Je probleem lijkt te maken hebbn met foute drivers of een kapotte kaart, want je voeindg is absoluut niet de zwakste schakel

Nu met WP, PV, EV en PC

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
kijk dit topic eens door: X1950 Pro veroorzaakt crashes en deze ATI x1950 Pro - crash topic

Ik heb ook een X1950Pro gehad, dan wel een sapphire, maar als ik bijvoorbeeld HL2 Lost Coast ging spelen kon ik erop wedden dat er artifacts zouden komen, na ongeveer een half uurtje.

Ingeruild voor een X1950XT ook van sapphire en nergens meer last van. Dit alles overigens met een Coolermaster 500 watt voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 11-03-2007 10:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/