IMF update - krijg ik wel updates binnen?*

Pagina: 1
Acties:

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste mensen,

Op de exchange server bij ons bedrijf heb ik IMF geconfigureerd, dit om te kijken of deze manier van spam filtering goed vol doet. Er is een heleberg hardware te koop, maar waarom een apparaat aanschaffen als Exchange 2003 sp2 het zelf al goed genoeg kan. Om IMF te updaten moet je een aantal stappen door lopen. Deze staan beschreven op TechNET

http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998975.aspx

Nu staat hier beschreven dat je via WSUS of windows update je updates gewoon kunt downloaden en installeren. maar op een of andere manier krijg ik geen updates binnen!

quote:

Subsequent updates are stored in subfolders under the MSCFV2 folder. The subfolders are named according to the version number of the updates. For example, after you install several updates, the folder structure may appear as follows:

Drive_Letter:\Program Files\Exchsvr\Bin\MSCFV2

Drive_Letter:\Program Files\Exchsvr\Bin\MSCFV2\6.5.7612.0

Drive_Letter:\Program Files\Exchsvr\Bin\MSCFV2\6.5.7615.0

Drive_Letter:\Program Files\Exchsvr\Bin\MSCFV2\6.5.7620.0

.......

Op onze server staat in de directory "Drive_Letter:\Program Files\Exchsvr\Bin\MSCFV2" alleen de twee files MSExchange.UceContentFilter.dll en MSExchange.UceContentFilter.dat. Nu neem ik aan dat IMF ondertussen wel geupdate moet worden! Maar onze WSUS server en ook de microsoft update page detecteerd dit niet. :| Dus onder de boven genoemde dir. staan geen sub directory's zoals wel zou moeten volgend alle artiekelen op internet.

Kent iemand dit probleem? of moet ik gewoon wachten tot de 21e (3e woensdagvan de maand) wanneer microsoft weer een nieuwe update uitbrengt? Dus de oude update's blijven niet lang online staan? :? Ik kan er niks over vinden! 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je topic titel even af :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bezoek je wel de microsoft update site en niet de windows update site.

de microsoft update site update namelijk ook non Operating system componenten (sql,exchange,etc,etc)

ik lees wel microsoft update in je topic maar mischien bezoek je toch de windows update site.

A wise man's life is based around fuck you

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Powershell schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:22:
bezoek je wel de microsoft update site en niet de windows update site.

de microsoft update site update namelijk ook non Operating system componenten (sql,exchange,etc,etc)

ik lees wel microsoft update in je topic maar mischien bezoek je toch de windows update site.
Je hebt gelijk! Ik wist niet dat microsoft hier verschil in maakte, ik heb altijd gedacht dat die update site van windows alles mee pakte! |:( Nouja het werkt nu in ieders geval! :) Heel erg bedankt voor de tip!

Nu blijft alleen de vraag bestaan waarom WSUS deze update niet binnen haalt, want het zou natuurlijk wel fijn zijn als hij automatische de nieuwste update installeerde 8)

• Zwelgje
in wsus moet je dat ook aangeven bij het syncen, (even exchange 2003 selecteren) en dan als opties 'definition updates' dan zou hij dat moeten doen :)

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Ook moet je handmatig een registry key aanmaken.
Anders zal hij nooit in WSUS naar voren komen alszijnde die IMF update nodig te hebben.
Vind ik persoonlijk beetje waardeloos maargoed...

De registry key is HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Exchange
Maar onder die exchange key een nieuwe DWORD aan met de naam ContentFilterState en geef hem de waarde 1.
Anders zul je in WSUS nooit zien dat hij die update nodig heeft.

Staat overigens ook in de documentatie, maar die lees je meestal pas achteraf he :)

mookie

• Zwelgje
mookie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:57:
Ook moet je handmatig een registry key aanmaken.
Anders zal hij nooit in WSUS naar voren komen alszijnde die IMF update nodig te hebben.
Vind ik persoonlijk beetje waardeloos maargoed...

De registry key is HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Exchange
Maar onder die exchange key een nieuwe DWORD aan met de naam ContentFilterState en geef hem de waarde 1.
Anders zul je in WSUS nooit zien dat hij die update nodig heeft.

Staat overigens ook in de documentatie, maar die lees je meestal pas achteraf he :)
net als het feit dat de TS dit al gedaan had... ook dat lees je pas achteraf he ;)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

als je bedrijf niet te groot is kan je je ook op de SBL inschrijven, daar doen ze niet moeilijk over.
dat scheelt mij zo'n 80% spam.

check

Bears and Bulls

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Powershell schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:24:
in wsus moet je dat ook aangeven bij het syncen, (even exchange 2003 selecteren) en dan als opties 'definition updates' dan zou hij dat moeten doen :)
IMF updates vallen niet onder "Definition Updates", maar onder "Update Rollups". De policy voor een update welke onder Definitions valt, is namelijk dat er geen services gestopt hoeven te worden.

Bij het installeren van IMF updates worden onder andere de inetinfo service gestopt ( en volgens mij ook de SMTP en WWW).

Just so you know....

bron: http://msexchangeteam.com/archive/2006/04/12/425060.aspx

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Powershell schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:29:
[...]

net als het feit dat de TS dit al gedaan had... ook dat lees je pas achteraf he ;)
Waar staat dat dan?
Hij zegt heel duidelijk dat hij niet de submappenonder MSCFV heeft, hij quote die submappen alleen uit de documentatie.

Als je die registry key niet aanmaakt zul je in WSUS nooit zien dat hij de patch nodig heeft.

mookie

Verwijderd

mookie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:34:
[...]

Waar staat dat dan?
Hij zegt heel duidelijk dat hij niet de submappenonder MSCFV heeft, hij quote die submappen alleen uit de documentatie.

Als je die registry key niet aanmaakt zul je in WSUS nooit zien dat hij de patch nodig heeft.
TS geeft toch duidelijk aan welk artikel hij gevolgd heeft om het een en ander in te stellen en daar staat die registry key duidelijk in hoor :)

• Zwelgje
hstuivenberg schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:10:
[...]

IMF updates vallen niet onder "Definition Updates", maar onder "Update Rollups". De policy voor een update welke onder Definitions valt, is namelijk dat er geen services gestopt hoeven te worden.

Bij het installeren van IMF updates worden onder andere de inetinfo service gestopt ( en volgens mij ook de SMTP en WWW).

Just so you know....

bron: http://msexchangeteam.com/archive/2006/04/12/425060.aspx
bedankt voor deze heldere uitleg en de link naar de site _/-\o_

Verwijderd

De blog van het Exchange team is mijns insziens verplichte kost voor iedereen die ook maar iets met Exchange doet :)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:08:
De blog van het Exchange team is mijns insziens verplichte kost voor iedereen die ook maar iets met Exchange doet :)
* Zwelgje doet te weinig met exchange... heeft het druk met andere zaakjes (citrix voornamelijk)

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Ben erg blij met IMF ...alleen jammer dat er niet echt een Whitelist optie in zit.

Ik heb ook een leuke computer..

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Tranzy schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:03:
Ben erg blij met IMF ...alleen jammer dat er niet echt een Whitelist optie in zit.
Ik heb de hotfix aangevraagd welke in het volgende artikel wordt besproken : Exchange Server 2003 Intelligent Message Filter does not provide the functionality to exclude a particular recipient from anti-spam filtering

Je kunt dan een whitelist bijhouden, als er adressen zijn die dat echt behoeven (interne backup mails welke gefilterd worden bijvoorbeeld :) )
Pagina: 1